Välkommen till Lillis krypin

Alla inlägg under maj 2009

Av Lillis - 13 maj 2009 14:47

 Hela förmiddagen så lyste solen så fint efter lunch så mulnade det på en så länge är det uppehåll och det är skönt.

 Har rensat lite i mina garderober, sen jag slutade att röka så jag jag fått mycket fukt i garderoben(ler) så det blev att sortetra bort det som blivit fuktskadat och slänga.

Nu ska jag över en liten sväng till Anita och prata bort en stund och få en fika

Ha en fortsatt bra dag

Av Lillis - 12 maj 2009 12:10

 Ena minuten sol och den andra minuten regn.Här kommer en bild på Eskilstuna ån som rinner genom Stadsparken.

 Har varit ute på en riktig långpromenad, men det blåste kallt i skuggan och så har jag fått distans till allt.

Tack för er omtanke om mig i går det värmde, och i dag så inser jag att det var skönt för henne att slippa ifrån allt lidande

Jag önskar er alla en fortsatt bra dag

Av Lillis - 11 maj 2009 15:34

 Ingen sol i dag gråttoch mulet,kommer en liten skur då och då.

 Det har inte varit någon bra dag,känner mig ledsen och nere. Har varit på begravning av en väninna som har fått somnat in, hon har kämpat i några år mot sin lungcancer men nu orkade hon inte längre.

Ha en fortsatt bra dag och var rädda om er

Av Lillis - 9 maj 2009 14:35

 I dag vet inte vädret vad det vill ena minuten är det soligt sen går solen i moln och det är ganska så blåsigt.

Var nere på stan och tittade på Springsprideshow med Magnus Carlsson,

Rainbow Sisters det var även några andra med vet ej namnen och uppträdande var ganska bra,senare skulle det vara parad, men det fick räcka med uppträdande för min del.

I kväll så ska jag titta på Robinsonoch ha det lugnt och skönt.

Önskar er oxå en skön lördag

Av Lillis - 8 maj 2009 13:50

 En solig förmiddag.Här har det varit full rulle hela förmiddagen, först var jag hem till Peter och hjälpte honom han har ett jättestror akvarium och när det ska bytas vatten så måste man vara två och då frågade han mormor om hon kunde ställa upp,och det är klart att man ställer upp för det bästa man har.

När jag var klar där så fortsatte jag hem till Karin som ville ha hjälp att färga håret så nu är det gjort. Sen var det bara att gå och handla så det finns mat till helgen.Har nyss kommit hem.Nu ska jag ha en lugn och skön fredag

Och jag önskar er desamma

Av Lillis - 6 maj 2009 14:02

 I morse så sken solen sen har den lyst med sin frånvaro hela dagen,men i dag så regnar det inte och de t är skönt.

Har sagt upp mitt medlemsskap i Nautilus över sommaren känner mig inte motiverad just nu och då finns det anledning att sitta och betala,börjar i höst igen och då kanske jag är mer motiverad.

Var nere på stan en sväng,skulle ha tag på en vit blus och det fick jag tag i.När jag går där och strosar så sprang jag på min ungdomskärlek,vi var tillsammans när jag var 16år, vi blev ganska snopna bägge två, så vi gick och drack kaffe och pratade om det som varit och han hade förlåtit mig nu för att jag gjorde slut.Det var väldigt kul att träffa honom igen,vi har väl sätt varandra förut men då har vi bara hälsat och gått vidare och även han har ju varit gift.

Nu får ni ha en fortsatt bra dag

Av Lillis - 5 maj 2009 11:17

 Under förmiddagen har jag känt mig lika grå och trist som vädret är, men för en stund sen så blev allt bättre,då kom posten och jag fick ett kort från Karin. På kortets framsida så finns det en text som jag gärna vill dela av mig till er.

                                 Jag är så tacksam för

                                 att jag fått möta dig.

                                 För du är speciell

                                 och värdefull för mig.


                                 Det som gör dig unik

                                 finns i ditt sätt att vara,

                                 din styrka och ditt mod

                                 och allt du kan klara


                                 Den kärleksom du ger

                                 i omtanke om andra

                                 ger lärdom om hur vi

                                 ska vara mot varandra.


                                 Du är en sån person

                                 man lätt kan hålla kär.

                                 Så tack för att du finns

                                 just sådan som du är.


 Så ni förstår att jag blev så rörd och glad och det värmer i hjärtat

  Ha en bra och skön dag

Av Lillis - 4 maj 2009 13:11

 Här har det regnat hela natten och en bit in på morgonen, men det behövds komma.Nu har det börjat att skina upp och det luktar så gott efter regnet men det är kallt i luften

 Har haft främmande av Greta vi har arbetat på samma ställe i 20år fast på olika våningar,det är alltid kul att träffas och få höra lite skvaller från jobbet. Fick även höra att dom måste spara inom vården och det tycker jag är så fel det är dom boende som blir lidande på detta. Jag tycker att man kan spara in på annat

Önskar er alla en bra dag

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Skapa flashcards