Välkommen till Lillis krypin

Alla inlägg under oktober 2009

Av Lillis - 13 oktober 2009 12:09

En blåsig och kall tisdag mörka moln som tittar fram det ser nästan ut som snömoln.Har varit ner på

stan en sväng,fick tag på en tunika som jag tyckte om ni får se bild på den i morgon,måste ladda kameran

först.När jag ändå var på stan så sprang jag upp en snabbis till Rita och fick lite kaffe.På fredag så ska hon

tatuera en liten fjäril på vristen.På eftermiddagen ska jag följa med Anita till Tuna Park och gå och titta.

I kväll så blir det att titta på tv om det är något bra.

Ha en fortsatt bra dag

Av Lillis - 12 oktober 2009 11:11

Regnat nästan hela natten och morgonen var trist och grå,under förmiddagen så började solen på titta fram. Har varit ute och gått men det blåste väldigt kallt.Sitter och väntar på att Rita ska höra av sig,när hon fyllde år så fick hon presentkort på att gå och tatuera sig,så nu ska jag följa med och titta ut något snyggt åt henne.När det är avklarat så går vi hem till mig och fikar.I kväll så ska jag titta på Livet i Fagervik

Önskar er alla en fortsatt bra dag  

Av Lillis - 10 oktober 2009 15:45

En strålande vacker dag har vi här.På förmiddagen så tog Siv och jag tåget till Strängnäs för att gå på marknad,

ett hav med stånd mötte oss och hur mycket folk som helst.Det ända som jag köpte är ett jättebra medel som man

gör rent glasögonen med.Strägnäs är en vacker liten stad.Innan vi tog tåget hem igen så var vi och åt lite mat.Så nu är man ganska så trött i fötterna

Önskar er alla en bra helg

Av Lillis - 9 oktober 2009 11:22

Oj vad veckorna går fort det bara springer i väg.I dag har vi en solig och fin dag men det blåser kallt,har varit ute och gått min vanliga runda.Blir ett kort inlägg för jag har inget att förtälja ville bara visa att jag lever

Nu önskar Snuttan och jag er en bra och mysig fredag  

Av Lillis - 8 oktober 2009 09:38

Nu i morse så ringde Greta och ville komma över på förmiddagen och fika och det får hon mer än gärna,så det var bara att plocka fram snabeldraken och köra ett varv,så nu är det klart till hon kommer.I dag så får vi en vacker dag här.

Skrev ju för ett tag sen om alla råttor i Stadsparken,Läste i tidningen i morse att man ska placera ut nio så kallade betningsstationer som ska stå hela vintern.Det är en fälla i cement med en netto vikt på 125 kilo varsallra innersta inne som laddas med ett bete som behandlas med råttgift.Finns ingen risk för fåglar och katter.Att vi fått så mycket råttor beror på att vi har så mycket änder och att folk matar dom och änderna ska ju ha mat tycker jag. Så nu vet ni vad som händer i min stad

I kväll så ska jag fortsätta att titta på Inlåst och hoppas att några av killarna kan ordna till sina liv

Ha en fortsatt bra torsdag

Av Lillis - 7 oktober 2009 11:56

Vaknade tidigt i morse av att regnet slog mot rutan,men under morgonen så slutade det att regna och solen tittade fram men det blåser av bara sjutton.Har haft tvättstugan från kl:7-10 och när man bor i hyreshus får man ta den tid som är ledig.Gick sedan för att handla då tittade jag in till Carina och hon tyckte att hennes mor såg hemsk ut i huvudet och hon hade en lucka så hon klippte mig.I går så kom det hem Vaccinationskort med Landstinges tidningen,så nu är det bara att välja hur man ska göra,men det lutar nog åt att jag inte ska ta någon spruta men jag velar ju hit och dit

Önskar er alla en bra dag  

Av Lillis - 6 oktober 2009 08:00

 I morse när jag slog upp mina ljusblå och tittade ut så var det frost på gräsmattan.Men jag tror att vi får en vacker dag för solen börjar att titta fram.Nu på förmiddagen så ska jag träffa Rita och ge henne pengar så hon kan betala biljetterna till Nyårs revyn som vi ska gå på, vi är ju 5st som brukar gå varje år och så blir det även i år.

Efter det så ska jag hem och hjälpa mitt barnbarn Maria med lite saker,alltid roligt att kunna hjälpa till och att man känner sig behövd.

Ha en bra dag och var rädda om er

Av Lillis - 5 oktober 2009 11:05

Nya möjligheter,få se vad den här veckan har att bjuda på. I dag så har vi en vacker dag än så länge vädret hinner ju att ändra sig innan dan är slut.Har städat upp på balkongen och varit ner med möblerna i källaren, för jag antar att jag inte kan sitta på balkongen längre. Har även varit ute och gått mina vanliga runda.

Visar ett kort på Kloster Kyrka som jag bor i närheten av.

Önskar er alla en fortsatt bra dag  

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards