Välkommen till Lillis krypin

Alla inlägg under november 2009

Av Lillis - 12 november 2009 10:11

En ganska kylig morgon men luften är ganska så skön. Är frusen och urrig känns i kroppen som jag håller på att bli förkyld

men jag får väl dricka varmt och kurera mig i förebyggande syfte. I dag så är min dotter Carina ledig från sitt arbete

så då har bjudit in sin mamma och sina barn(Peter o Maria) på mat och det ska smaka bra,men framför allt så ska det bli roligt att träffas och få rå om dom ett tag.I bland så känner jag att jag inte har något att förmedla er på bloggen och då

känns det inte kul.Men jag kan ju inte vara utan alla sköna personer som jag lärt känna på bloggen,och att man stöttar varandra i med och motgångar.Senare på eftermiddagen när jag kommit hem från Carina så skulle Rita titta över till mig

Ha en bra torsdag

Av Lillis - 10 november 2009 11:26

I dag så har vi blåsigt och kallt.Var ju ner med mina glasögon i går,fick gå tillbaka i dag för nu klämde då på näsroten och det är inte så skönt.När jag ändå var på stan så gick jag till Hemtex dom hade billiga Adventsstjärnor som man ställer i fönstret så jag passade på att köpa en till köket.Har gjort en kålpudding som står i ugnen ska bli så gott.Under dagen så kommer Peter ska hjälpa honom att pressa byxor och stryka en skjorta,han ska på bröllop i morgon och då måste

han vara snygg

En bra dag önskar jag er alla

Av Lillis - 9 november 2009 11:05

 Måndag igen och helgen är över för denna gång.En skön dag har vi luften är helt underbar. Har varit ner på stan och köpt en ny hemma telefon, för den andra fungerade inte längre och telefon vill man ju ha. När jag ändå var på stan

så gick jag in med mina glasögon har haft så ont bakom ena örat i helgen,så dom fixade till det åt mig så nu känns det bra igen.

Ha en fortsatt bra dag

Av Lillis - 7 november 2009 12:35

 En grå och trist lördag har regnat hela morgonen,men jag har varit ute på min vanliga runda.Har inget att skriva om

 men jag Önskar er alla en bra och mysig helg

Av Lillis - 6 november 2009 12:16

Oj.så fort dagarna går man hinner nästan inte med.I dag så har vi en regning,disig och mycket grå fredag.

Har varit och hjälpt Rita att plocka ihop lite saker som hon inte andvänder,sen travade vi iväg till Myrorna

och lämnade in sakerna och så glada dom blir och vad folk det är som handlar där.När det var gjort så gick vi vadare till

City Varuhuset och tog en kopp kaffe och pratade bort en stund.Nu håller jag på att koka Rotmos och Fläsklägg som jag ska äta lite senare

Önskar er alla en bra och mysig fredag

Av Lillis - 5 november 2009 10:30

Har vi här i stan,men det är ganska skönt ute trots allt. Läste i Hyresgästföreningens tidning nu på morgonen

att vägglössen börjar komma tillbaka till svenska hem och fy så otäckt.Om en liten stund så ska jag gå hem till mitt

barnbarn Peter och hjälpa honom lite med några saker. Som jag berättade i går så skulle jag träffa Margit en bloggvän,

vi åkte till Janelings konditori och fikade pratade och umgicks en timme.Det var en trevlig och bra timme

Tack Margit för en mysig stund det får vi göra om flera gånger

En bra tordag önskar jag er 


Av Lillis - 4 november 2009 11:18

Varit ute min vanliga runda på morgonen men det var inget skönt det blåser nordan och det känns som det är snö på gång

Går och väntar på posten så jag får min Allers så jag kan få börja att lösa lite korsord.Under eftermiddagen så ska jag

träffa Margit som jag fått kontakt med via bloggen,så vi ska gå och fika,det är första gången vi träffas så det ska bli spännande och kul.I kväll så ska jag besöka bönderna och deras gårdar och se hur dom har det.Här ser ni en bild på

Snuttan när hon ligger och vaktar sina småsyskon

En bra onsdag önskar jag er  

Av Lillis - 3 november 2009 11:30

 Solen tittar fram mellan varven,det är en skön dag,genast så blir man på bättre humör och känner sig nöjd och glad.

 Under förmiddagen så har jag gjort rent åt mina små fiskar i deras krypin så nu klarar dom sig i en månad.

Läste i morgontidningen i morse att influensan ökar kraftigt i länet, men Vaccinationen av allmänheten startar däremot

inte förrän månadsskiftet Nov-December,det låter inte klokt i mina öron att man ska få vänta så länge då kan det ju vara försent.Nu säger jag som jag brukar

Ha en fortsatt bra tisdag

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards