Välkommen till Lillis krypin

Alla inlägg under december 2009

Av Lillis - 23 december 2009 12:00

 Ännu mera snö har vi fått i natt men det är bara 6 minusgrader det var så skönt ute. Nu har jag griljerat skinkan och tagit en smakbit och så gott det var.

 I morgon ska jag hem till Carina och hennes sambo och fira jul så mysigt det ska bli.Liselotte och hennes Lasse kommer inte hem i morgon dom ska vara kvar i Motala

men dom kommer hem på Annandagen så då ska jag ha alla på mat har fått beställning på Porterstek och så får det bli.

I kväll så ska jag titta på En sång för hemlösa

              Önskar er alla en riktigt GOD JUL  

Av Lillis - 22 december 2009 11:11

 I morse hade vi 13 minusgrader kan nog lugnt påstå att det var friska vindar ute,solen tittar fram lite då och då.

 I går kväll så la jag in sill och nu håller jag på att koka skinkan så ska jag griljera den i morgon, ska oxå sätta lite fart och börja på med köttbullarna,det är så skönt när allt är klart och man kan koppla av och njuta.

 I kväll så måste jag bara titta på Julkonsert med Peter Jöback,tycker att han är så bra. Här kommer några bilder från ett Vintrigt E-tuna.

                               Önskar er alla en fortsatt bra dag och kväll     

Av Lillis - 22 december 2009 06:55

                TACK FÖR DOM FINA JULKORTEN     

Av Lillis - 21 december 2009 12:02

 Ännu mera snö har vi fått i natt,men det är bara-7 grader så det är inte så kallt

 Det var ganska så skönt ute.Har varit och handlat hem det sista i matväg som ska vara till julen så nu är det fixat.

 Tittade på Anna Anka i går kväll och kan förstå att folk retar sig på henne, vilken syn hon har på oss Svensak kvinnor. Läste på löpsedlarna att det blivit tittar storm efter hennes program och det kan jag förstå jag satt och retade upp mig lite garnn

Önskar er alla en fortsatt bra dagoch kväll  

Av Lillis - 20 december 2009 11:45

 I dag har vi inte så kallt -6 grader tyckte att det var ganska så skönt ute, mera snö har vi oxå fått så nu hoppas jag att det får vara så här vitt och vackert till julafton. Tänker oxå på alla barn som har jullov och kan vara ute och ha kul i snön.

 Nu på eftermiddagen så ska jag åka och gratulera min dotter Carina som fyllde år i

 går

  Önskar er alla en bra och fin 4.e Advent

Av Lillis - 19 december 2009 11:51

  Grattis till min dotter som fyller år i dag, i morgon ska jag gå och uppvakta henne för i dag så arbetar hon.

Tack till Siv och Björn för en trevlig kväll i går med god mat och dryck o en trevlig samvaro. I dag så ska jag bara ta det lugnt och rå om mig själv och i kväll så ska jag titta på Robinson

Önskar er alla en trevlig lördag

Av Lillis - 18 december 2009 11:29

 En solig och vacker fredag har vi här i stan,har varit ute och gått min vanliga runda men det är inte ett dugg skönt.

I kväll så är jag och H bjudna till Siv o Björn på mat, lite senare på kvällen ska vi gå ut och svänga våra lurviga ben till Streaplers orkester och jag hoppas att det blir kul och trevligt

Önskar er alla en skön och bra helg  

Av Lillis - 17 december 2009 11:57

 Burr sa Kasper när han såg en naken häst va kallt det är,-7 grader hade vi i morse och halt som bara den och blåser gör det oxå.Har julstädat av det värsta i dag sen måste ju snabeldraken fram flera gånger innan jul det blir ju lite katthår. Har strukigt juldukar och lagt på samt plockat fram mina tomtar och placerat ut dom.

I morse när jag vaknade och tittade på fiskarna så upptäckte jag att dom hade så kallt i vattnet och kollade doppvärmaren det visade sig att den gott sönder så det var bara att gå ner på stan och köpa en ny,för jag vill ju inte att dom ska dö.

 I kväll så får man fortsätta att titta på bönderna och se hur det går

 Ha en fortsatt bra dag och kväll

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Skapa flashcards