Välkommen till Lillis krypin

Alla inlägg under januari 2010

Av Lillis - 21 januari 2010 11:15

Mycket snö har vi och istapparna hänger från husen, man är livrädd att man ska få dom i huvudet och -3,9 grader. Har varit ute en sväng och gått,det var riktigt skönt ute. Ni kanske kommer ihåg att jag berättade att jag fick presentkort i julklapp av mina barnbarn Peter och Maria på massage och manikyr  så på eftermiddagen så ska jag på manikyr det ska bli så spännande och se hur det blir. Ska försöka att komma ihåg kameran och be att hon tar ett kort så ni får se hur det blev.

Jag måste få visa min Orchidee som blommar så fint

 En bra torsdag önskar jag er alla  

Av Lillis - 20 januari 2010 11:49

 I dag så är det bloggtorka som heter duga, men kan i alla fall berätta att det snöat hela morgonen

Ha en bra dag så hörs vi i morgon

Av Lillis - 19 januari 2010 08:54

I går kväll så började det att snöa och det snöar fortfarande,så mycket snö har vi fått men det är bara - 1 grad.

I morse så vaknade jag av att en tung Snuttan låg på min höft,inget skönt uppvaknande.

 Nu är det slut för denna gång att vara fisk och lägenhetsvakt för i dag så kommer Peter hem igen, så får man se hur länge han blir hemma denna gång.

Jag berättade i går att jag skulle på ljus party, mycket fint hade dom men dyrt som bara sjutton. Klarade inte av alla dofter, började att nysa och fick ont i huvudet, tog hem en katalog så jag får kolla i lugn och ro.

 Fram på förmiddagen så ska Siv och jag träffas på stan och umgås några timmar,vi har inte bestämt än om vi ska gå och fika eller äta lunch dt får tiden utvisa.

 En bra och skön tisdag önskar jag er alla

Av Lillis - 18 januari 2010 11:36

 Ny vecka och nya utmaningar,får se vad den här veckan har i sitt sköte.

 Har varit ute på en promenad, -1,3 grader har vi här i stan och det känns som det kommer ner lite snö blandat regn. Men såg när jag var ute att snön är inte riktigt vit längre utan den är smuts grå,så synd

 I kväll så ska jag följa med Rita på ljus party och det ska bli spännande att se alla fina ljus

Önskar er alla en bra dag


Av Lillis - 17 januari 2010 11:35

 En skön dag inte så kallt och solen tittar fram mellan varven, har varit ute och gått ner godisen som jag åt i går

Om någon timme så ska jag gå hem till min dotter Carina är bjuden på mat så det ska smaka bra, men först så ska jag möta upp mitt barnbarn Maria på stan så gör vi sälskap till Carina. Ska bli så roligt att få umgås med dom. När jag kommer hem från Carina så ska jag ta det lugnt

Önskar er alla en bra söndag

Av Lillis - 16 januari 2010 12:08

  En skön och behaglig lördag bara -2 grader och det tycker jag är så skönt.

 Nu har jag blivit riktigt knäpp, när jag var och handlade så blev jag så godissugen,

så nu har jag köpt massa smågodis som jag bara ska frossa med. Förr när jag rökte så åt jag aldrig godis, men nu har jag hållit upp med röka i 2 år, så ibland så får jag sådana ryck då äter jag godis för kung och fosterland

Så nu vet ni hur min dag ser ut,godis Snuttan och jag

Önskar er alla en bra och skön lördag  

Av Lillis - 15 januari 2010 09:18

Vaknade i morse av plogbilen så lite snö har det kommit under natten. Men vi har bara -3 grader så nu hoppas jag att det går åt rätt håll. Under förmiddagen så ska jag träffa Rita på stan och sedan så ska vi gå och äta lunch ihop mysigt.

I kväll så är det Let's dance som gäller hos mig ska bli spännande och se hur det går för paren.

 I går så fick jag ett vykort med posten, som var så fin text på framsidan som jag vill att ni ska få ta del av.

                                     Nu slår det mig igen

                                     - det var ett tag sen sist

                                     som vi två hördes av

                                     och det känns lite trist


                                     Du kan ju inte veta

                                     att jag tänker då och då

                                     att jag vill ringa dig.....

                                     att jag vill hälsa på....


                                     Vill skriva dig ett brev

                                      och skicka ett kuvert

                                      Ja, fast det inte sker

                                      är tanken ofta där


                                      Så, här får du ett kort

                                      med hälsningar från mig

                                      Så vet du att just nu

                                      så tänker jag på dig

  

Önskar er alla en bra och mysig fredag.Var rädda om er



                

Av Lillis - 14 januari 2010 12:10

  Rått och kallt som bara sjutton är det. Har på morgonen städat av lite här hemma så det ser skapligt ut. Har inte så mycket att förtälja i dag men kan i alla fall berätta att Peter ringde i går kväll och frågade om allt var bra hemma,då passade jag på att fråga om Adventsstakarna och han svarade dom har du kunnat plockat bort utan att fråga. Så nu har jag varit upp till honom och tagit bort dom och satt upp andra lampor i fönstren och även satt dom på Timer så det ser ut som någon är hemma. Avslutar mitt inlägg för i dag, så hörs vi i morgon

Ha en bra dag och kväll  

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards