Välkommen till Lillis krypin

Alla inlägg under januari 2010

Av Lillis - 13 januari 2010 11:36

Så vackert ute Rim frost på träden och bara -9 grader. Har varit ute och gått en promenad och det var så skönt. Känner mig fortfarande konstig i kroppen men ingen förkylning har brytit ut.

Har ett litet problem som jag vill att ni hjälper mig med.Berättade i måndags att Peter åkt på jobb och kommer hem nästa vecka. Han glömde att ta ner sina Adventsstakar, ska jag eller ska jag inte ta bort dom och sätta upp andra lampor i fönstren, lägger jag mig i för mycket.Hur skulle ni göra? Kan ju berätta att Peter och jag har en bra relation med varandra

Önskar er en bra onsdag     

Av Lillis - 12 januari 2010 13:19

En disig och grå förmiddag och -9,6 grader har vi. Nu märks det att vi går mot ljusare tider i går blev det inte mörkt förrän kl 15:30 och det är ju skönt.

 I morse när jag tvättade håret och skulle föna det så blev jag så arg fick ingen ordning på det.Så jag ringde till Carina och frågade om hon hade någon tid och klippa mig, så nu har jag varit där och nu känns det skönt igen.

Känner mig lite konstig i hela kroppen det känns nästan som jag håller på att bli förkyld och det har jag ingen lust med, men man får väl ta det onda med det goda.

Önskar er alla en bra dag och kväll

Av Lillis - 11 januari 2010 12:02

Nu på morgonen så var det åter dax för tvättstugan, och motion får man när man springer upp och ner.

Kylan håller fortfarande i sig -15,6 grader, nu är solen framme så det var  ganska så skönt ute.

Då är jag åter fisk och lägenhetsvakt åt Peter som har åkt på jobb till Sundsvall och blir borta 7-10 dagar,och det är ju tur att vi bor så nära varandra så man inte behöver åka genom hela stan

I kväll så ska jag titta på Spårlöst,tycker att det är ett bra program när man kan hitta folk

Önskar er alla en bra och skön måndag

Av Lillis - 10 januari 2010 12:05

 Inte så kallt i dag -15,6 i morse och nu så har det sjunkit till -11,3 grader så nu får man hoppas att det går åt rätt håll.

I går kväll så ringde en bekant till mig och berättade att hon fått Bältros i pannan och mådde så dåligt, hon undrade om jag kunde hjälpa henne nu på morgonen och packa lite saker för hon orkar inte hålla på, hon ska flytta om någon vecka, och hon har inga barn här i stan som kan hjälpa henne. Så nu har jag varit och hjälpt henne i några timmar.

På eftermiddagen så ska jag träffa min dotter Carina och umgås lite med henne.

 Önskar er alla en bra söndag

Av Lillis - 9 januari 2010 13:02

 Lördag och kallt som bara den -20,5 grader tycker att det räcker nu.

 Siv och jag har varit på stan och sprungit ut och in i affärerna men har aldrig sätt

så lite folk på stan som i dag men det är väl för att det är så kallt. Vi avslutade med att gå och äta lunch på ett ställe som heter Hyttan och som har väldigt god mat.

Nu tänker inte jag gå ut något mer i dag utan ska hålla mig inne i värmen.

 I kväll så blir det att titta på Robinson och ta det lugnt

 Önskar er alla en bra och skön lördag

Av Lillis - 8 januari 2010 12:07

Nu på morgonen har det snöat och termometern visar -13,9.Tycker att det räcker med snö och kyla även fast jag tycker att det är så vackert med snön.

Har varit ut och gått en långpromenad och då började solen på titta fram,det var ganska skönt ute bara man har ordentligt på sig.

I kväll så kommer Rita hem till mig, vi ska äta lite gott och ta några glas vin, sedan så ska vi titta på Let's dance tycker att det är så kul att det börjar igen.

 En skön och mysig fredag önskar jag er alla

Av Lillis - 7 januari 2010 12:09

 I natt har vi fått mera snö,men vi har inte så kallt -10,9 på morgonen och just nu så tittar solen fram.

Har varit ner på stan och jagat en tröja,till slut så fick jag tag på en som är varm och går ner över baken

På eftermiddagen så kommer mitt barnbarn Maria hem till mig så jag ska göra iordning lite mat till hon kommer,ska bli så roligt att få rå om henne ett tag

Önskar er alla en bra och skön torsdag  

Av Lillis - 6 januari 2010 12:56

I morse när jag slog upp mina ljusblå så visade termometern på -21,9 grader, just nu har det gått ner till -19,8 grader nu räcker det tycker jag.

Nu på morgonen har jag plockat bort mina tomtar och juldukar,men mina Adventsstjärnor i fönstren får vara kvar ett tag till,tycker att det är så mysigt när dom lyser.

Rita ringde på förmiddagen och ville att jag skulle komma över och fika, så jag trotsade kylan och gick dit, hade så mycket kläder på mig så jag såg ut som en

uppstoppad korv och det ända jag frös om var nästippen,har nyss kommit hem,men nu ska jag vara inne resten av dagen

 Önskar er alla en bra dag

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards