Välkommen till Lillis krypin

Alla inlägg under september 2010

Av Lillis - 20 september 2010 11:42

 I går eftermiddag så fick vi ett underbart väder med strålande sol det var riktigt skönt i solen.

 Carina kommer över för att titta till sin mamma och det är alltid kul när hon kommer

 Nu på morgonen sår var det åter dax för ett pass upp och ner i tvättstugan, men tvätten är avklarad och det känns så skönt. Har oxå hunnit med en sväng ute och det var ganska så skönt.

 På eftermiddagen så ska jag hem och gratta Rita som fyller år i dag.

 I morgon så får jag besök av Cina och hennes man Håkan ska bli så roligt att träffa dom igen.

 Tog ett foto när jag var ute och gick

       En bra dag till er alla  

Av Lillis - 19 september 2010 10:42

 I går så regnade det nästan hela dagen, fy sjutton vilket väder,tyckte att det var så tråkigt. Men då ringde Greta och ville att jag skulle komma över framåt kvällningen, så jag tog min cykel och åkte över till henne, blev bjuden på mat och sedan så tittade vi på Här är ditt liv men jag tyckte inte det var så bra i går.

I dag så har vi uppehåll ser nästan ut som solen försöker titta fram.

I dag så går oxå Svenska folket och lägger sina röster, får hoppas att det blir någon ändring på det hela, det får man väl se i morgon för jag orkar inte sitta och lyssna på Valvakan

 En bra dag mina vänner

Av Lillis - 17 september 2010 13:00

 Har varit och röstat så nu är det avkklarat och det känns skönt.

 Än så länge har vi uppehåll men det kan ju ändras väldigt snabbt. Har varit ute på en riktig långpromenad men det var inte alls skönt för att det blåser kallt.

Nu på morgonen har fiskarna fått rent och snyggt i sitt lilla krypin.

 Vad helgen har att bjuda på vet jag inte ännu det återstå att se, men jag hoppas i alla fall på lite sol det skulle vara skönt

En bra och skön helg önskar jag er alla

 Gå,inte framför mig,jag kanske inte kan följa dig----

Gå inte bakom mig, jag kanske inte kan leda dig

Gå bara vid min sida och var min allra bästa vän.

Av Lillis - 16 september 2010 12:44

 Vädret i dag är en salig blandning med regn och sol.

Den förkylning som jag kände av i går är som bortblåst idag och det känns skönt.

 Carina har  varit över en stund hade färsk fralla med sig som vi smaskat på till kaffe, hon började att arbeta vid lunch tid i dag.

I går eftermiddag så var vädret så skapligt att jag fick ett ryck att tvätta mitt köksfönster så nu ska ni få se gardinerna som jag köpte i går. På den ena bilden så har jag tagit på mönstret

En bra dag till er alla     

Av Lillis - 15 september 2010 11:25

I natt så vaknade jag av att det spöregnade,under morgontimmarna har det fortsatt, men nu är det uppehåll.

Vad ska jag hitta på att göra denna dag, vet inte riktigt hade planerat att putsa fönstren i dag, men det får bli en annan dag när vädret är bättre.

 Känns nästan som jag håller på att bli förkyld, har huvudvärk och nyser av bara sjutton,får hoppas att det inte blir något av detta.

 Var ner en sväng på stan, har köpt nya gardiner till köket, dom visar jag bild på till fönstret är putsat och gardinerna på plats

 En fortsatt bra dag till er alla

Av Lillis - 14 september 2010 12:13

 För en stund sen hade vi en strålande sol, men nu har den nog tagit paus en stund, blåser ganska så mycket men ändå så är det skönt ute

Varit och uträttat lite saker som var tvunget att ordnas. Har även varit ute och gått över en timme och funderat på allt som händer och sker just nu, måste försöka att se allt från den ljusa sidan. När jag var ute så plåtade jag lite visar några bilder men ni får tänka på att jag inte lört mig allt så ni får ta det onda med det goda. Klickbilder

           En bra tisdag till er alla                       

Av Lillis - 13 september 2010 11:35

 En ny vecka med allt vad det innebär.

Helgen har varit lugn och skön, ganska bra väder har vi haft och varmt och skönt i luften.

I går så kom Carina och hennes sambo Jarri över och drack kaffe, pratade även bort en stund

Så har jag ju tränat med nya kameran, tagit bilder både här och där, kollat på dom och raderat, lär mig väl detta får man hoppas.

Här hänger regnet i luften men väldigt varmt och skönt ute

Önskar er alla en bra och skön måndag

Av Lillis - 11 september 2010 15:41

 I går kväll så regnade det hos mig och även under förmiddagen i dag.

Var nera på stan och då slog jag till och köpte kameran som jag tittade på i går,

så det blev en Nikon Coolpix en liten behändig sak och inte var den dyr heller. Som killen i affären sa det är bara att sätta igång och pröva sig fram  och se hur allt fungerar. Jag har tagit några testbilder som ni ska få se, men ni får korten med en nypa salt, men jag har mycket att lära mig, det får ta den tid det tar.

I kväll så ska jag titta på Här är ditt liv

En fortsatt bra lördag. Klickbara bilder                 

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards