Välkommen till Lillis krypin

Direktlänk till inlägg 19 januari 2011

SOL

Av Lillis - 19 januari 2011 12:04

 En härlig dag med sol än så länge, nästan så jag börjar att få vår känslor, och det vill int säga lite.

Innan jag skulle gå ner på stan så gick jag till Stadsparken och skulle mata Änderna, men fy sjutton vad rädd jag blev det kom änder från alla håll och kanter, var nästan upp på mina fötter och gick, när maten var slut så var dom efter mig en bit, men dom krakarna är totalt utsvultna.

Gick sedan ner på KappAhl är ute efter en jumper och fick tag på en jag gillade

Nu får ni ha en bra dag och var rädda om er  

 
 
ansepanse

ansepanse

19 januari 2011 12:49

hos mig är det väldigt dimmigt och lite minus, stackars fåglar som inte kan få tag i tillräckligt att äta, jättefin jumper du fick tag i
ha en jättefin fortsatt dag vännen - kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Cina

Cina

19 januari 2011 13:28

Snygg jumper du hittade.
Jag skulle oxå kolla igår i tunapark.
Men sällskapet vi hade med oss ville ej stanna så länge tråkigt nog. Näää Håkan o jag skall åka själva en dag. Så man får gå som man vill.
Stackars fåglar som är så utsvultna.
Ja skulle oxå vara rädd när dom kommer så många.
Solen skiner o jag blir så glad i sinnet,
Idag har jag bakat bullar!

ha en fin dag!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

19 januari 2011 14:39

Så fin jumper.Ja usch det är otäckt det där när alla kommer flygandes.Så synd om stackrarna nu.Tur att de har dig som ger de lite föda:)Tog du inga bilder då?
Kram vännen

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
irja

irja

19 januari 2011 17:51

Kära Lillis !!!
Soligt och vackert väder kan jag inte skryta me om, Nehej gråmulet disigt och kallt,,,-16 grader.... Solen har stannat kvar in i dimman,... Snygg tröja du införskaffat dig,,,, Ha en fortsatt trevlig kväll.... KramiZ IA....

http://40-talisten.bloggplatsen.se

 
Love

Love

19 januari 2011 19:49

Det är synn om många djur nu i vinter. Här äter hjortar o rådjur på allt snart.
Visst blir man glad när man hittar något fint och det har du gjort ser jag.
Så jobbigt för din dotter att behöva ta droppar varje timme men snart får vi hoppas det är bra igen. Skönt att få ta prover så hon får hjälp.
Är jättetrött så i morgon skriver jag i min blogg.
Sov så gott och ha en fin dag i morgon.
Kraizz
Love.

http://vindalou.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

19 januari 2011 20:05

Det var riktigt härligt väder här med. Solen hade man inte sett på länge. Det var så skönt när man åkte iväg på lunchen att få vistas lite i solskenet :)

Vad bra att du matar fåglarna. Jag bor så långt från stadsparken och svandammen så det blir aldrig av. Men jag matar fåglarna på tomten i alla fall..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

19 januari 2011 20:07

Nu gick det lite för fort..

Ja, jag trivs ganska bra än så länge på nya jobbet men det finns en person där som man får ta med en liten nypa salt. Hon stressar upp sig lite för lätt men hon är trevlig!

Kramisar igen :)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Calma

Calma

19 januari 2011 21:06

Hej där!
Åhh,de stackars små liven,de blev väl helt desperata efter mat,,mm,djuren har farit illa denna vintern
Vi har otroligt mkt fåglar här,började mata i okt,,så mkt domherrar bl a ,så det ser ut som äpplen i träden*L*

Se där jaa,fler som fyndat,,visst är det härligt när man gör kap,som man dessutom trivs med

Sol,nopes,inte här iaf,,
Men det kommer,

HA det bäst,

Kramen från Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

19 januari 2011 21:41

Ingen sol här på hela dagen, jag har fått vara sol själv:)skämt åsido....
Fin jumper du har köpt, KappAhl har mycket snygga kläder och jag köper nästan allt i klädväg där till mej.

Nu säjer jag god natt!

http://violett.bloggplatsen.se

 
Glimz

Glimz

19 januari 2011 22:25

Pippisarna är hungriga & du kom som en räddande mamma fågel & gav dem massa god mat :) Omtänksam du är =)
Sv; Höjder är inte min grej alls, håller mig på landbacken. Känns lite bättre så.
Kramen

http://ninz.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

19 januari 2011 23:03

en dag med solsken låter härligt. Stackars fåglar som svälter, tur det finns så snälla människor som du. Annars hade inte de klarat den hårda vintern.
ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Malin

Malin

19 januari 2011 23:07

Hihi kan förstå att du blev lite rädd,snäll du e som matar dom små liven :)
Fin ny jumper du köpt! Kramar

http://sugarpie88.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

19 januari 2011 23:36

Fåglarna kvittrar också och har fått vårkänslor. Det smittar nog av sig på flera.
En härlig jumper du har köpt, Grattis !
Kram och god natt !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

19 januari 2011 23:53

Ja så upplevde även jag änderna...förra veckan när vi var i Stadsparken...dom formligen kom i FLOCK..och flög..och var runt benen ..så man fick "hasa" sig fram..så man inte gick på dem. Kanske det blir att köpa en långfralla i morron också...när vi kommer till Eskilstuna...Jag tycker det är SAMTIDIGT kul att mata dem..och ta lite bilder. JA visst verkar dom vara utsvultna, stackarna...
Kramiz!!!!

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lillis - 9 februari 2015 08:22


                           Nu är helgen över för denna gång, ganska bra väder                            har vi haft förutom att det blåste som sjutton.                            I dag ser det ut som vi får en vacker dag med sol och          ...

Av Lillis - 6 februari 2015 11:18


                               I dag så är solen framme och visar upp sig så                                härligt, - 1 grad har vi, tyckte att det var riktigt                                skönt ute.                                Stora ist...

Av Lillis - 2 februari 2015 12:05


                                Snön bara vräker ner och det är vitt så                                 långt ögat kan se, tycker att det räcker                                 nu med den vita varan som kommit, men                             ...

Av Lillis - 29 januari 2015 12:24


                              Blött, slaskigt och så halt på vissa ställen, men                               just nu så tittar solen fram lite.                               Nu har jag kommit igång med träningen igen och                      ...

Av Lillis - 25 januari 2015 11:50


                               Har nu varit ute och tagit en promenad, riktigt                                skönt var det och vackert med all snö som                                 kommit.                                Nu under förmiddagen ...

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards