Välkommen till Lillis krypin

Alla inlägg under januari 2011

Av Lillis - 22 januari 2011 11:19

  En grå och trist dag. Har varit ut på en liten promenad.

Satt i morse och tittade på gamla kort och då hittade jag ett på min Schäfer hund

Nicko som jag haft för ett antal år sedan. När jag flyttade från huset till lägenhet så kunde jag inte ha honom kvar. Jag arbetade på andra sidan stan och hann inte hem på lunchen för att rasta honom och inte kände jag någon som kunde bli dagmatte. Kan nog säga att det var en av dom svåraste beslut jag tagit i mitt liv när

jag inte kunde ha Nicko kvar.

 Önskar er en bra lördag  


Av Lillis - 21 januari 2011 12:22

 Under morgonen har jag farit runt med snabeldraken och kan nog säga att det behövdes.

 Har varit ner på stan och uträttat lite saker som jag var tvungen att göra.

 Träffade några som jag arbetat tillsammans med och inte sätt på väldigt länge, vi stog och pratade en bra stund och hade trevligt.

Passade på att köpa med mig Kina mat hem, tycker att det är så gott, sen är det skönt att slippa göra i ordning mat

I kväll så ska jag boka mig framför Tv:n och titta på Let's dance ska bli kul och se hur det går för dom

En fortsatt bra fredag önskar jag er


Av Lillis - 20 januari 2011 11:35

 I morse så hade vi -6 grader, under förmiddagen så började solen att titta fram, så det är soligt och fint riktigt skönt ute.

Var och handlade och när jag kom fram till kassan och skulle betala så ser jag att mina vantar inte finns kvar som jag hade i fickan, går tillbaka in i affären, men icke sa nicke så fanns dom kvar. Var kanske någon som behövde dom bättre än jag, fy vad slarvig jag är som inte kan hålla rätt på saker.

Carina har varit upp till ögon under förmiddagen och det var en Regnbågshinneinflammation, alla prover var inte klara än så hon ska tillbaka i slutet på Januari, men nu ser hon i alla fall och det är skönt

En bra torsdag önskar jag er alla

SOL

Av Lillis - 19 januari 2011 12:04

 En härlig dag med sol än så länge, nästan så jag börjar att få vår känslor, och det vill int säga lite.

Innan jag skulle gå ner på stan så gick jag till Stadsparken och skulle mata Änderna, men fy sjutton vad rädd jag blev det kom änder från alla håll och kanter, var nästan upp på mina fötter och gick, när maten var slut så var dom efter mig en bit, men dom krakarna är totalt utsvultna.

Gick sedan ner på KappAhl är ute efter en jumper och fick tag på en jag gillade

Nu får ni ha en bra dag och var rädda om er  

Av Lillis - 18 januari 2011 11:01

       En grå och ruggig dag, inte ett dugg skönt

Varit hos tandläkaren i Torshälla nu på morgonen, blev så himla frusen när jag stog och vänntade på bussen.

Carina var ju till ögon i går och det var en kraftig ögoninflammation, fick två olika sorters ögondroppar hon ska ta, en av ögondropparna ska hon ta varje timme i vaket tillstånd den andra 3 gånger om dan. Läkaren skickade henne att ta massa prover och sen ska hon tillbaka till ögon på torsdag, då får vi hoppas att hon kan se på ögat igen och att det blivit bättre

Tog två kort från Torshälla en ena bilden så är det Tors Bockar

En bra dag till er alla     

Av Lillis - 17 januari 2011 11:47

 Svårt att ta sig fram när man är ute vet inte var man ska sätta ner fötterna,

 Men annars så är det ganska så skönt ute

Går och är nervös och orolig för min dotter Carina, helt plötsligt så kunde hon inte se på ena ögat, så nu är hon upp på Las till ögon, så nu får vi se vad dom säger och gör.

För ett tag sen så lånade jag ut Snuttans kattbur, så nu på eftermiddagen får jag främmande och Snuttan får tillbaka sin bur så då är allt frid och fröjd igen

En bra dag till er alla  

Av Lillis - 16 januari 2011 11:39

 En regnig söndag har vi, varit ute en sväng och gått, det är moddigt blött och halt,

men varmt och skönt var det.

 I går kväll så var jag bortbjuden på mat till en god vän, vi tittade även på

Stjärnorna på slottet. Så en riktig trevlig lördagskväll hade jag med god mat.

I dag så vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på men alltid så blir det väl något

Önskar er alla en bra söndag

Av Lillis - 15 januari 2011 13:08

             Önskar alla mina bloggvänner och Facebooks vänner

             en bra och skön lördag

             Var rädda om varandar

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards