Välkommen till Lillis krypin

Alla inlägg under januari 2011

Av Lillis - 14 januari 2011 12:16

 Och veckorna rusar på som vindens hastighet och skönt är väl det då kanske vi snart har vår igen.

 I morse så snöade det lite, men det har gått över, termometern visar -6 grader.

Har varit ute och gått en sväng, passade på att även handla hem lite mat till helgen så man klarar sig. Är med i ett Andelsbolag för trav så nu är även det betalt så nu är det bara att hoppas på vinst.

 I kväll så blir det att titta på Let's dance igen och se vilka par som klara sig till nästa vecka

 Önskar er alla en bra och mysig fredag

Av Lillis - 13 januari 2011 12:26

   En fin vinter dag med sol.

 Var ute en kort sväng till affären i morse.

Sedan har jag röjt i skåp och låder, slängt det jag inte behöver ha, förstår inte att jag sparar på massa skräp.

 På eftermiddag ska jag börja gå igenom mina garderober och se om det finns något att lämna till Röda korset.

Även mina små fiskar har fått rent och snyggt.

 Hittade ett recept på kokaihop.se som var

 Kycklinggratäng med Vitlök och Creme fraiche, som jag gjort i ordning och ätit till lunch, var så gott det kan jag rekommendera

 Nu önskar jag er alla en bra dag  

Av Lillis - 12 januari 2011 13:21

Kan ni tänka er att när jag tittade ut i morse så snöade det och snöar fortfarande.

Jag tycker nog att det räcker med den snö som redan fanns.

 I dag så har Siv och jag träffas varit på stan och pulsat runt i snön, inget skönt var det ute men det var kul att träffa henne en stund

Vi var och åt lunch och det smakade jättebra och satt och pratade om allt och inget

Så nu vet ni vad jag haft för mig en stund nu ska jag bara ta det lugnt och koppla av

En bra dag önskar jag er       

Av Lillis - 11 januari 2011 10:58

 Känns nästan som en vårdag ute så skönt och härligt.

Kan berätta att jag kom i väg till tandläkaren som jag skulle i går.

 Nu ska jag gnälla lite, är så trött på mig själv att jag aldrig lär mig.

Ställer alltid upp för mina vänner och hjälper till i den mån jag kan, men när jag vill ha hjälp så skyller personen på  både det ena och det andra, jag blir så besviken och ledsen, men jag får sluta att vara så godtrogen och man lär av sina misstag.

Nu ska ni slippa mera gnäll från mig men jag var tvungen att få skriva av mig.

 Visar en bild hur Eskilstuna ån ser ut nu

 Önskar er alla en fortsatt bra dag     

Av Lillis - 10 januari 2011 11:04

Den nya veckan började med ett tvättpass i tvättstugan

Har tvättat köksfönstret och satt upp rena gardiner.

 Varit ute en sväng har jag oxå varit, men det var inget skönt det blåser som bara den.

På eftermiddagen så blir det att göra ett nytt försök att åka till tandläkaren i Torshälla, ska bli spännande och se hur det funkar med bussarna om dom går som dom ska

Har inget mer att skriva om just nu

 En bra dag till er alla

Av Lillis - 9 januari 2011 12:07

 En vacker söndag med sol och några + grader, var ute en sväng ganska tidigt i morse och nu hade dom sandat på vissa ställen.

 I går kväll så regnade det hos mig och även tidigt i morse så vaknade jag av att regnet slog mot rutan

Nu har jag plockat bort mina Adventsstjärnor men vad tomt och trist det blir när dom försvinner. Visar några bilder hur det ser ut på vissa ställen i stan och ett foto är utanför min port

En bra dag till er alla       

Av Lillis - 8 januari 2011 11:40

 Har varit ut en sväng och gått men det är så halt man får gå och spänna sig hela tiden för att inte drutta omkull.

Jag berättade i går att jag skulle till tandläkaren, gick ner till stan och skulle ta bussen till Torshälla, kom ingen buss då gick jag och frågade vad som hänt, några bussar var stående i det hala väglaget och några hade kört i diket och dom visste ej när någon buss skulle komma, så det var bara att ringa till tandläkaren och lämna återbud.

Läste i morgontidningen att Akuten varit överfull på folk i går som hade halkat i detta väder. Här i stan så är det väldigt dåligt sandat.

Tyckte att första omgången av Let's dance var rätt så bra.

Önskar er en bra Lördag

Av Lillis - 7 januari 2011 09:16

 Tänk vilken överraskning det har börjat att snöat igen.

 En mysig och trevlig kväll i går ihop med Rita, Siv och hennes gulliga barnbarn.

Jag lovade i går att jag skulle berätta vad jag bjöd på för mat, började med

 Chile kryddad skagenröra, sedan så blev det Vitlöksdoftande fläskfile med klyftpotatis och sallad, några glas Rödvin som Rita och jag drack.

Lite senare så vart det kaffe, Kladdkaka med vispgrädde. Jag tänkte tidigare på dagen att jag skulle ta kort så ni skulle få se, men den tanken var som bortblåst på kvällen så det bidde inget.

 Ska under dagen ta bussen till Torshälla och till min tandläkaren,ett nödvändigt ont.

 I kväll så ska jag titta på Let's dance som börjar igen, ska bli så kul att se volka som är med.

  En bra Fredag till er alla

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards