Välkommen till Lillis krypin

Alla inlägg under januari 2011

Av Lillis - 6 januari 2011 11:05

 I dag så snöar det och blåser så det står härliga till, undrar när detta snöande ska sluta, är lite trött på all snö nu. Var ute en kort sväng men det var inte alls skönt.

 I kväll så kommer Rita, Siv och hennes barnbarn över  ska bjuda på lite mat och annat smått och gott, kan inte berätta nu vad jag ska bjuda på, det talar jag om för er i morgon, så om en stund så ska jag börja förbereda lite saker

Så nu blir det imgen mer data för mig i dag men vi hörs i morgon

Ha en bra och mysig dag

Av Lillis - 5 januari 2011 12:57

 Nu har det kommit mycket snö, började att snöa sent i går kväll och det har nog snöat hela natten oxå och det snöar fortfarande.

Har varit ut på min vanliga promenad och det var riktigt skönt ute, men väldigt svårt att ta sig fram, för dom hinner väl inte att få bort all snö, men jag tycker nog att det räcker med snö nu.

När jag varit inne en liten stund så kom Hasse över och var kaffe sugen, så vi satt och pratade bort en stund, och han berättade att han träffat en kvinna är så himla glad för hans skull, han var ju gift med min bästa vän som gick bort för 7 år sedan.

 Ska visa några promenad bilder och även några som jag tagit från balkongen.

 Klick bilder som vanligt. En bra dag till er alla.             

Av Lillis - 4 januari 2011 11:32

 En mycket grå och disig dag inte ett dugg skönt är det ute, grå kallt som bara den.

 Var ute en kort promenad, men det var bara att vända om och gå in i värmen.

 Men nu tänker jag hålla mig inne resten av dagen.

 I går kväll så tittade jag på Spårlöst och det är så tårdrypande, tur att hon fick träffa sin mamma för efter månader så somnade mamman in.

 Har inget mer att skriva om i dag, men vi hörs i morgon         

Av Lillis - 3 januari 2011 08:31

   Nya utmaningar. I dag så har vi lite kallare igen -9 grader på morgonen.

 Men längre fram på förmiddagen så ska jag ut och röra på mig det behövs efter all mat som jag ätit.

 Nu på morgonen så har jag plockat bort det mesta av julen, har bara Adventsstjärnorna kvar och dom får sitta uppe ett tag till, tycker att det är så fint.

 I går så hade jag en riktig slö dag som jag tillbringade framför TV:n, såg bland annat en film som jag sätt förut och som är gripande och bra, filmen som jag såg var

Inte utan min dotter. Fick ett litet av brott från TV:n när Rita undrade om jag hade lust att bjuda på kaffe och det är klart att hon fick komma. Brydde mig inte heller om datorn och det var ganska så skönt att bara vara.

Nu mina bloggvänner får ni ha en bra dag

Av Lillis - 1 januari 2011 09:58

 En fin avslutning på det gamla året med en trevlig och sevärd Nyårsrevy som var toppen.

 God 3 rätters meny som Rita hade gjort i ordning, och en trevlig kväll i glada vänners lag, vad kan man mer begära.

Kvällen avslutades i snöstorm vid Klosters Kyrka

Visar några kort, på det första kortet så ser ni Gun, Siv och Rita.

 Några av korten är tagna utan för Klosters Kyrka. Klick bilder som vanligt

                       En Bra Nyårsdag Önskar Jag Er Alla                   

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards