Välkommen till Lillis krypin

Alla inlägg under februari 2011

Av Lillis - 19 februari 2011 13:08

  En kall men mycket vacker lördag med sol. Höll på frysa näsan av mig när jag var ner till stan. Folk är påpälsade som vi bodde på nordpolen och det behövdes i dag.

Var ner och lämnade in mobilen som jag tappade i golvet, men det gick inte att laga så jag var tvungen att köpa en ny men det är smällar man får ta.

I går så tyckte jag att fel person åkte ur Let's dance, tycker nog att Alexander skulle åkt ut men man kan ju inte få som man vill

En skön och mysig lördag till er alla

Av Lillis - 18 februari 2011 12:06

 Varit ute och handlat hem lite mat till helgen, när jag kommer hem så ser jag

att jag glömt att köpa hem mat till Snuttan så det var bara att värma sig en

stund och sedan gå ut i kylan igen, det man inte har i huvudet får man ha i benen.

Nu är jag så trött på denna vinter men det är jag väl inte ensam om. Tappade min mobil i golvet så nu funkar inte den, får lämna in den i morgon. Som tur är så har jag en gammal mobil ligger så nu får jag ju andvändning för den

I kväll så blir det att följa Let's dance igen och det blir spännande och se vilka par som blir kvar

 En bra fredag till er alla

Av Lillis - 17 februari 2011 11:10

 En vacker dag med sol och några minusgrader. Ser så skönt ut när man tittar genom fönstret men när jag kom ut så var det riktigt kallt.

I dag så är jag tillbaka igen, kände mig deppig och nere i går, men vi har väl alla sådana dagar när allt är pest och pina, men i dag så känns det känns det ganska så bra och även solen har ju fläckar. Nog talat om detta.

Har haft problem under morgonen med att komma ut på internet, det är inte klokt vad stressad man blir.

Nu avslutar jag mitt inlägg för i dag med att önska er alla en bra och fin dag


Av Lillis - 15 februari 2011 11:36

Under morgonen och förmiddagen så har det snöat och termometern visade på

-14 grader i morse. I dag så har jag i alla fall varit ute men det var inte ett dugg skönt.

Tror ni att jag tog målningen i köket i går, icke sa nicke, latmasken klappade mig på axeln och sa Lillemor ta det lugnt det finns flera dagar och så fick det bli.

Tack för alla hälsningar jag fick i går av er det värmde.

Blev så överraskad i går kväll när det ringde på dörren och utanför så står det ett blombud. Öppnade och ser att jag fått en vacker bukett från mitt älskade barnbarn Maria, det värmer ett mormors hjärta

Önskar er alla en bra och fin dag.  

Av Lillis - 14 februari 2011 07:34

  

Sänder en hälsning på alla hjärtans dag till alla mina fina bloggvänner och även till Carina, Liselotte och Maria som går in och läser min blogg

Nu på morgonen har vi - 19 grader så i dag ska jag nog hålla mig inne i stugvärmen.

Funderar om jag ska börja att tvätta målningen i köket, den som lever får se.

I kväll så blir det att titta på Tv är ju många bra program på måndagar.   Ett stort tack till Ruth för detta fina kort

Önskar er alla en bra och fin dag

Av Lillis - 13 februari 2011 12:02

  

 Tack Cina för den fina Alla hjärtans dags hälsningen jag fått av dig.

 I dag ska jag fatta mig kort med att önska er alla en fin söndag, återkommer i

 morgon. Var rädda om er

Av Lillis - 12 februari 2011 11:35

 En solig och fin vinterdag och kallt det bet i kinderna när jag var ute.

 En trevlig och mysig kväll hade Rita och jag i Torshälla i går.

 Det bjöds på god mat, gott vin och senare på kaffe och rulltårta.

 Hon hade gjort i ordning grovhackad potatis och vitlök som hon rullat in i mördeg och in i ugnen till det var det ytterfile med skinka och grönsaker. Så smaskens det var. Jag åt så magen stod i fyra hörn. Mycket prat och skratt blev det, ni vet ju hur det låter när kvinnor träffas.

 Men fy sjutton vad kallt det var när vi väntade på bussen och skulle hem sent i går kväll

  Kommer en bild på maten.

 En bra och skön helg till er alla  

Av Lillis - 11 februari 2011 11:03

 Nu har det snöat hela natten och det snöar fortfarande och blåser som bara den.

Jag var tvungen att ge mig ut i detta väder för att handla hem lite mat till helgen, men det var inte ett dugg skönt ute.

 I kväll så är  Rita och jag hembjuden till en väninna som bor i Torshälla på mat och lite annat smått och gott. Så nu får vi hoppas att det kommer att funka med bussarna så vi kommer dit. Tog några kort när jag var ute

 En bra fredag till er alla         

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Skapa flashcards