Välkommen till Lillis krypin

Alla inlägg under mars 2011

Av Lillis - 22 mars 2011 10:43

  Nu på morgonen så tog jag mig i kragen och började att tvätta målningen i köket,

  men så tråkigt det är, men nu är det gjort för denna gång.

  En fin dag med sol har vi det ser så himla skönt ut, har inte varit ute än men det

  ska bli. Nu börjar det på bli lite svårt och veta vad man ska sätta på när man går ut.

  Om någon timme så ska jag gå till min dotter Carina på damfriseringen och ska

  sätta i lite färg i håret på mig och göra sin mamma vacker( ler)

  När jag är färdig hos henne så ska jag ta mig en riktig långpromenad.


 "Den vackraste och mest värdefullaste tingen på jorden kan man inte se eller ens

  vidröra. Dem måste man känna med hjärtat."

                         Hellen Keller

   En skön tisdag önskar jag er alla

Av Lillis - 21 mars 2011 11:05

         Och nya utmaningar, spännande att se vad som händer denna vecka.

          Började veckan med ett tvättpass, så nu är tvätten klar för denna gång.

         En grå och trist dag är det, och det blåser nästan halv storm ute m e det var

         varmt och skönt.

         Förra veckan så skickade jag efter en bok från Bokbörsen med ordspråk

         så i fredags så fick jag den, så nu kanske jag bjuder er på lite ordspråk

         då och då om ni inte har något emot det.

         I kväll så ska jag titta på Världens bästa hotell som är inspelad på

          Hotel Bolinder Munktell här i Eskilstuna

            Önskar er alla en bra måndag  

Av Lillis - 19 mars 2011 10:59

   Med en sol som skiner från en klarblå himmel, så nu hoppas jag att snön smälter

   undan. Har varit ut på en riktig långpromenad, var ganska så halt på vissa

   ställen, fick gå och spänna mig för att inte tratta omkull.

   Upplösningen av Let'dance blev en riktig rysare, tyckte att det var rätt par som

   gick vidare till final

   I kväll så börjar Körslaget blir spännande och kul att titta på.

   I morgon så tar jag lite ledigt från bloggen, återkommer på måndag

   En bra och vacker lördag till er alla

Av Lillis - 18 mars 2011 12:03

 Trodde inte mina ögon i morse när jag drog upp persiennerna  och fick se att snön

  vräkte ner. Det snöar fortfarande, inte kul med det kanske behövs för att våren

  ska komma igång.

  Har i alla fall varit ute och gått i snön, passade även på att handla inför helgen

  I kväll så blir det spännande som sjutton att kolla vilka par som går vidare i

  Let's dance

   Har inget mer att skriva om, så detta får bli mitt inlägg för dagen

       EN BRA HELG TILL ER ALLA

Av Lillis - 17 mars 2011 11:44

  Även i dag så har vi en fin dag, det ser så skönt ut.

  Har under förmiddagen tagit målningen i hallen och vardagsrummet.

  Så nu är det tråkigaste kvar och det är köket men det får bli nästa vecka.

  Fick ett avbrott på 1 tim från städningen, då min väninna Siv ringde hon och

  hennes man kom hem i går kväll efter 14 dagar i Thailand, så vi hade mycket

  att prata om och ni vet ju hur vi kvinnor kan prata, det är knappt man har tid

  att hämta luft.

  Än så länge har jag inte varit ute på någon promenad, men snart så ska jag klä på

  mig och gå en vända

            Önskar er alla en bra dag

Av Lillis - 16 mars 2011 12:28

  Under förmiddagen så blev den ingen målning tagen 

i köket som jag hade tänkt mig.

  Karin kom över på förmiddagen var meningen att

hon skulle skjutsa mig så jag fick

  klorna klippta på Snuttan, men det funkade inte på Snuttan, hon fräste som en

  bara en ilsken katt kan göra, sprang och gömde

sig under soffan och då fick vi inte

  tag på henne.

Så nu vet ni hur min knäppa katt är men jag älskar henne ändå

  Jag följde i stället med Karin hem och tittade på hennes nya lägenhet och fick

  lite fika och en pratstund och det var ju trevligt

      Nu önskar jag er en solig och fin onsdag  

Av Lillis - 15 mars 2011 12:13

    I morse när jag slog upp mina ljusblå och tittade på termometern så visade den

    -6 grader. Under förmiddagen så sken det upp och solen visade si från sin bästa

    sida.

   Under förmiddagen så fick jag ett ryck och började att torka målningen i

   badrummet, och fy sjutton vilket slitgöra det är, när jag ändå höll på så fortsatte

   jag med sovrummet.

   Tanken finns att jag ska börja på att ta ett rum varje dag, men än så länge är det

    en tanke.

    När jag har ätit lunch så ska jag ta mig en skaplig promenad i det vackra vädret

        En bra och skön dag till er alla

Av Lillis - 14 mars 2011 11:47

        Nu är jag här igen, tog lite ledigt från bloggen i går.

                     ..................................................

        I morse så var det mulet och grått men nu börjar solen på titta fram igen

                    ..................................................

        Helgen har varit lugn och skön, tittade på Pretty Woman i går, en bra och

        sevärd film som jag sätt så många gånger men jag tröttnar aldrig på den.

                   ..................................................

        Har varit till frissan och klippt mig så skönt att bli av med lite hår och få lite ordning på håret igen.


                  ..................................................

        "Livet är som att surfa upp och ned på vågorna

          Ibland faller man av brädan och måste "kravla"

          sig upp igen...."


                 En bra och skön dag till er alla

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards