Välkommen till Lillis krypin

Alla inlägg under juni 2011

Av Lillis - 15 juni 2011 11:20

          Sol, moln några droppar regn mellan varven allt i en salig blandning,

          blåser gör det oxå inte ett dugg skönt ute.

          Undrar vad den sköna sommar värmen tog vägen?

          Gick ner en sväng på stan och torg handeln för att köpa med mig

          lite grönsaker och färsk potatis, köpte även en glass och satte mig

          på en bänk och tittade på folk.

          Så var det en inre röst som sa Lillemor köp Dagens dubbel så nu har

          gjort det får väl hoppas på lite tur.


         Det finns dagar som är som trappor,man måste välja om man ska gå

         upp eller ner.

                       EN BRA DAG TILL ER ALLA  


         

    

Av Lillis - 14 juni 2011 13:15

     Idag så har jag bloggtorka som heter duga, huvudet

     känns precis tomt och innehållslöst. Så detta får bli

     mitt inlägg för dagen.

     Men kan i alla fall önska er en fortsatt bra dag

     Återkommer i morgon

Av Lillis - 13 juni 2011 11:13

     Nya utmaningar, den första utmaningen för dagen var tvättstugan som gällde.

     Sol av och till, blåser ganska så mycket lite små kallt är det oxå.

     Gick en promenad ner till Rothoffsparken tycker att det är så rogivand

     att gå dit och titta på allt det vackra och bara sitta där och njuta och

     ta tillvara på allt vad livet har att erbjuda

     Kommer några bilder från Rothoffsparken (klickbilder)

            EN BRA OCH FIN VECKA TILL ER ALLA                    

Av Lillis - 12 juni 2011 10:40

      Nu under morgonen så har det regnat och åskat av bara sjutton

      och denna urladdning behövdes verkligen, nu när jag var ute och

      gick så var det riktigt svalt ute

      I går så var Greta och jag ute och tittade på studenten och killarna

      var så fina i sina kostymer och tjejerna i sina vita klänningar, det var

      livat värre kan jag säga, såg en tjej som nog druckit lite för mycket

      kan inte vara kul för familjen när hon kom hem.

      På kvällen så var jag borta hos goda vänner ett tag åt gott och drack

      gott.

      Önskar er en bra fortsättning på helgen

Av Lillis - 10 juni 2011 12:07

      En solig och varm dag har vi, har varit ut och handlat hem lite mat till helgen

      så nu är det avklarat.

      Som en del av er kanske redan förstått så är jag morgonpigg, tycker om att

      få saker gjorda på morgonen och så vara ledig resten av dagen och ta dan som

      den kommer.

      Så i morse så städade jag mitt lilla krypin och även mina små fiskar har fått

      rent och snyggt

      I dag så är det skolavslutning här i stan och i morgon så tar dom studenten

      då ska jag ut och titta när dom åker runt i sina bilar

      NU MINA VÄNNER ÖNSKAR JAG ER EN BRA OCH FIN PINGST

Av Lillis - 9 juni 2011 12:58

     Nu för en stund sedan så kom det en rejäl regnskur och det behövdes

     komma, luften blir mycket skönare, men fortfarande så är det väldigt

     varmt. Trodde ju i går att vi skulle få åska men det blev det inte.

     I morse så skulle jag vara hos Tandhygienisten på Lasarettet kl: 7,30

     och när jag cyklade hemifrån kl:7 då skulle ni varit med var så svalt

     och skön luft och man kunde andas ordentligt, var en riktig behaglig

     cykeltur

      Detta kort tog jag utanför Lasarettet

      EN BRA OCH BEHAGLIG DAG ÅTER ER ALLA  



Av Lillis - 8 juni 2011 12:24

    Känns nästan som det kommer att braka loss under dagen och det känns även i

    huvudet.

    Har varit ute på min vanliga runda under morgonen, men så kvavt.

    Därefter så tog jag med mig kaffe och gick ut på balkongen och tittade när dom

    spelade boule, ser så himla kul ut, men jag vet inte riktigt vad det går ut på.

    Har även varit upp till Peter och hjälpt honom med hans stora akvarium, nu skulle

    jag behöva göra rent åt mina fiskar men det får bli en annan dag när andan faller

    på

    Visar några kort från Stadsparken

    EN BRA OCH FIN DAG TILL ER ALLA    

Av Lillis - 7 juni 2011 11:19

    Som sjutton kläderna sitter nästan fast på kroppen och det är tur att det blåser

    annars så skulle det vara hemskt ute.

    I dag till lunch så ska jag äta något riktigt smarrigt det blir Matjesill,

    färsk potatis gräslök och gräddfil. Det låter väl inte så tokigt

    Min dag i går var toppen med nära och kära bara få umgås skratta och ha roligt.

    Vi grillade fläskfile och till det så hade vi klyftpotatis, sallad och några kalla goda

     såser som Carina gjort.

    Ska väl gå ut en stund på eftermiddagen oxå i fall det inte blir åska

    Visar några bilder som jag tog på vägen till Vilsta i går

      EN BRA DAG TILL ER ALLA    

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Skapa flashcards