Välkommen till Lillis krypin

Alla inlägg under juli 2011

Av Lillis - 12 juli 2011 14:38

      Runt lunchtiden  så började det att regna och det bara vräkte ner

      Så blev det även blixtar och dunder, och tycker att det är lite läskigt

       är ju som bekant åskrädd,

       Under förmiddagen när jag var ut på min vanliga promenad så var lyften

       så mycket svalare än tidigare så det var riktigt skönt.

       Har inget mer att skriva om men jag visar några bilder för er

         ÖNSKAR ER ALLA EN BRA TISDAG    


Av Lillis - 11 juli 2011 11:30

      Började min nya vecka med ett motionspass till tvättstugan.

      Har varit ut en snabbis men det var en tryckande värme men

      det är skönt att inte solen gassar.

      Gårdagen och tågresan var en upplevelse. Vi åkte från stan runt

      kl:10 och var hemma kl:20 i går kväll så lite trött och seg blev

      jag allt. Norrköping bjöd på en fin och solig dag och en väldigt fin

      stad är det allt. Träffade goda vänner till mig som jag inte sätt på

      några år och det var skoj. Vi gick runt och tittade på mycket, gick

      även och fikade och senare så  gick vi och åt lite mat, så dagen gick

      fort.Tyvärr så blev det inga kort för kameran låg så tryggt hemma.

      Men en mycket trevlig och bra dag hade Carina och jag

      På eftermiddagen så kommer Karin över en sväng till mig

        EN FORTSATT BRA DAG TILL ER ALLA

Av Lillis - 9 juli 2011 11:16

     Ännu en varm dag, pust och stön, men det är bara att gilla läget.

     En trevlig eftermiddag och kväll hade vi med mycket prat och skratt.

     Det bjöds på sill i alla valörer och så gott det smakade.   Sedan blev det kaffe och rulltårta som Siv bakat. Ursäkta snuskburken som syns bakom rulltårtan.   Här kommer ett kort på Siv, Rita och Gun   I morgon ska Carina och jag åka tåg till Norrköping, har inte åkt tåg på många år

  så det blir en upplevelse. Så i morgon blir det ingen blogg för min del, vi hörs på

  måndag, så tills dess så får ni ha det bra. Avslutar mitt inlägg med Sivs vackra

  blomma.

            SKÖT OM ER OCH HA DET BRA  

Av Lillis - 8 juli 2011 11:58

      Även i dag så har vi strålande sol, kan tycka att det är lite för varmt.

      Kan berätta att jag fick tag på en ny mobil i går och det blev en

      Sonny Ericsson den här gången.

      På eftermiddagen så ska Rita, Gun och jag ut till Torshälla och hem till

      Siv vi ska äta sill och potatis med tillbehör och även ha en trevlig samvaro

      Så jag hoppas att jag får till några bra kort som jag kan visa i morgon

        EN SKÖN OCH BRA FREDAG TILL ER ALLA

Av Lillis - 7 juli 2011 12:57

     Jag är så arg, ledsen och besviken. Var nere på stan en kort sväng och skulle

     handla, när jag kommer hem så upptäcker jag att mobilen är borta och som tur

     är så hade jag kontantkort i den. Jag var inne i två affärer så förmodligen

     har dom tagit den när jag stog i kön och som tur var höll jag plånboken i handen.

     Jag måste säga att jag varit smart alla telefonnummer har jag skrivit ner på ett

     papper vartefter så dom är inte borta, men jag blir så arg att man inte får ha

     sina saker i fred

     Nu om en stund så ska jag gå ner på stan och titta efter en ny mobil

          Önskar er alla en bra dag  

Av Lillis - 6 juli 2011 12:07

     Nu har solen hittat fram igen efter några dagars frånvaro så nu är det

     varmt och skönt igen.

     Blev så inspirerad av några på bloggen som gjort kålpudding, så det var

     bara att knalla i väg till affären i morse och köpa vitkål, köttfärs och så

     var det bara att sätta igång och göra en kålpudding, så nu ska jag äta av

     bara sjutton gillar den här maten skarpt   Efter maten så ska jag gå ut och röra på mig lite.

  Jag skrev ju i ett tidigare inlägg att Carina och jag skulle åka till Norrköping

  på lördag men vi åker på söndag i stället.

      EN BRA OCH SKÖN DAG TILL ER ALLA

Av Lillis - 5 juli 2011 12:14

     Ingen sol så långt ögat kan se och lite småruggit är det ute.

     Under förmiddagen så fick jag och Greta för oss att vi skulle

     cykla till ÖoB behövde nya spislock, höll på elda upp den ena

     i går och fy sjutton vad det luktade innan jag kom på vad  det

     var som osade.

     När vi var klara där så fortsatte vi hem till Greta och fikade

     och pratade bort en stund, alltid lika trevligt.

     I dag så känner jag mig helt slut igår kväll så ringde telefon

     kl:23 och då hade jag somnat, upp och svarade och när jag lyfter

     på luren så lägger dom på, sedan hade jag jättesvårt att somna om

     Låg och läst till kl:02 då måste jag ha knoppat in för i morse när

     jag vaknade så lyste fortfarande lampan

     I kväll så ska jag väl titta på Allsång

       EN FORTSATT BRA DAG TILL ER ALLA





Av Lillis - 4 juli 2011 11:19

     Den nya veckan börjar med en sval och skön dag och nu går det att andas

     normalt igen.

     Tog en promenad upp till Centralen och kollade tågtider till på lördag

      Carina och jag har pratat om att åka till Norrköping.

      Passade även på att köpa lite grönsaker när jag ändå var ute.

     Vad jag ska göra resten av dagen återstå att se, kanske ska jag ligga på

     soffan och äta praliner och bara vara, skämt åsido. Måste erkänna att jag

     känner mig väldigt lat i dag och det kan man ju få göra ibland  

     NU ÖNSKAR JAG ER ALLA EN BRA OCH SKÖN DAG

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards