Välkommen till Lillis krypin

Alla inlägg under augusti 2011

Av Lillis - 14 augusti 2011 13:11

     Snart är helgen över för denna gång och det är skönt, tycker ibland att

     vissa helger är jobbiga.

     En lugn och fridfull lördag var det med strålande sol och promenader var

     så skönt och jag kände mig väldigt nyttig.

     Nu under förmiddagen så har Carina och jag varit hem till Peter och hjälpt

     honom med lite saker som är svårt för en kille.

     Har lite ont i ryggen men det går väl över som allt annat och är det inte

     värre saker så ska jag inte klaga.

            ÖNSKAR ER EN BRA OCH SKÖN SÖNDAG

Av Lillis - 12 augusti 2011 13:52

     Med sol och lite blåst riktigt skönt var det ute, tittar ut och ser att det

     börjar att poppa upp mörka moln få se vad detta leder till.

     Gick ner på stan för att jag skulle handla hem lite mat till helgen, magen

     måste ju få sitt.

     Träffade en gammal bekant som jag inte träffat på några år, så vi stog och

      pratade en lång stund så kom vi på att det var ju skönare att sitta och prata

     så då gick vi och tog en fika och fortsatte att prata, så kul att träffas och

     få pratas vid

          ÖNSKAR ER ALLA EN SKÖN OCH BRA HELG  

Av Lillis - 11 augusti 2011 12:22

     Och i dag så skiner solen än så länge, men det kan ju skifta snabbt,

      blåser och är lite småkyligt i skuggan.

      Undrar hur mycket regn vi fick i går för när jag kom ut så var det

      stora vattenpölar både högt och lågt   Efter min promenad så dröjde det inte länge innan det ringde på dörren så

  då kom Hasse och var kaffesugen och även pratsjuk så nu har han setat här

  en stund.

  På eftermiddan så ska jag cykla över till en väninna och prata bort en stund

  och även få lite kaffe.

  Har inget mer att skriva om för dagen, vi hörs i morgon igen

   HA EN BRA OCH SKÖN DAG

  

Av Lillis - 10 augusti 2011 10:59

      I morse så var jag uppe med tuppen, skulle vara hos   tandhygienisten på Las kl:7,30 och det

     tar ju sin lilla tid att göra sig vacker och komma igång, och så fundera jag på om

     jag skulle ta cykeln eller gå för jag såg att det var mycket mörka moln, men

     det blev cykeln. Hann precis komma hem igen när himmelens alla portar

     öppnade sig och regnet bara vräkte ner och även Tor var ute med sina bockar

     och dundrade. Sedan har det regnat från och till under hela förmiddagen.

     Så i dag så blir det att hålla sig inne och göra lite nytta och kanske ta mig

     en liten tupplur

         EN BRA ONSDAG TILL ER ALLA

    

Av Lillis - 9 augusti 2011 10:46

      Solen skiner riktigt fint mellan varven. Var ute på en riktig långpromenad på

      morgonen, men det känns att luften blivit något svalare, så skönt att komma

      ut och röra på sig bra för kroppen och knoppen.

      Sedan gick jag upp och hämtade min gamla matta och la upp den på Cykeln och

      gick i väg och dumpade den. Så här ser min nya matta ut ingen bra bild men ni ser

      ju lite av den   När jag varit i väg med mattan så passade jag på att handla lite mat på samma

  gång. Blev så sugen på vindruvor när jag såg att Cina hade det på bloggen i går

  så nu var jag bara tvungen att köpa det.   Vad jag ska göra resten av dagen återså att se man alltid hittar jag på något

       ÖNSKAR ER ALLA EN BRA OCH SKÖN DAG

Av Lillis - 8 augusti 2011 13:52

      Började denna vecka med ett motionspass upp och ner i tvättstugan, när tvätten

      var avklarad så gick jag ner på stan för att träffa bästa Lena, gick in och köpte

      mig en tröja, när jag väntade på henne.   Sedan gick vi och åt lunch och det smakade väldigt bra tog även en fika. Alltid lite roligt att träffa henne och prata bort en stund.

Sedan så gick vi över och tittade in en affär för mattor som hade utförsäljning och tänk då fick jag tag på en rumsmatta för bara 200 kronor då ska bomma igen affären. Ni får se bild på den en annan dag när jag städat och lagt på den

   EN BRA DAG TILL ER ALLA

Av Lillis - 7 augusti 2011 10:27

      Å-festen fick ett fint avslut med vackert väder och jag tror banne mig att hela

      Eskilstuna var på benen.

      Gårdagen hade lite mer att bjuda på än på fredan. På halva Fristadstorget var

      det fullt med motorcyklar och inte vilka motorcyklar som helst. Klickbilder               Tyngdlyftning bjöds det oxå på men det blev ingen bild på det, var även dansuppvisning men det missade Rita och jag. Vi fortsatte sedan hem till mig och fikade och då var vi precis slut efter några timmar på stan

Å-festen avslutades med fyrverkeri men det såg jag från balkongen

Så i dag blir det en lugn dag

  HA DET BÄST MINA VÄNNER

Av Lillis - 6 augusti 2011 11:25

     Som jag berättade i går så skulle vi gå ner och titta på Å-festen, vi träffades

     kl:15, gick och tittade runt så dåligt med marknadsstånd har varit mer förr om

     åren. Tivolit var i alla fall igång för barnen, annars så var det inte så mycket

     att se.Uppträdande skulle inte börja förrän senare på kvällen. Vi gick i allafall

     in på Grappa där Rita och jag tog varsit glas vin och Siv tog en alkoholfri drink.

     När vi suttit på Grappa över en timme så gick vi hem till Rita och drack kaffe

     och vi var så besvikna alla 3 på att det varit så dåligt. Var meningen att vi skull

     gå tillbaka lite senare men då blev det så mulet och började blåsa.

     Så när Siv skulle åka hem så åkte jag med henne, när vi åkte förbi stan så var

     det nästan bara ungdomar, så det var nog tur att vi inte gick tillbaka

     Jag lovade ju att ni skulle få se kort, jag hade kameran med mig men det fanns

     inget som jag kunde plåta. Rita och jag så gå ner en sväng på eftermiddan och se

     om det är bättre i dag.

        HA EN BRA LÖRDAG MINNA VÄNNER


Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards