Välkommen till Lillis krypin

Alla inlägg under september 2011

Av Lillis - 9 september 2011 11:09

      I går kväll så satt jag och tittade på gamla kort och hittade det här

      kortet är inte så bra men ni kanske ser i alla fall.  Tänkte tillbaka på alla fina år  som jag var i Dalarna. Min pappa kom därifrån

  så varje sommar var vi hos släkten i Rättvik och Gävunda och hälsade på, många

 fina vänner fick jag oxå där.

 I dag så har vi en vacker höstdag med strålande sol, varmt och skönt var det ute. Nu har jag varit ute och handlat hem lite ätbart till helgen

I helgen så är det Torshälla marknad så i morgon ska Rita och jag åka dit, det brukar vara så mycket att titta på och så är det bara att hoppas att vädret visar sig från sin bästa sida

                          EN SKÖN FREDAG TILL ER ALLA

Av Lillis - 8 september 2011 12:07

                                 "Livet är på gott och ont

                                  En liten nådatid vi fått

                                  Lev och njut om du är vis

                                  Ditt liv går inte i repris."


       Än så länge har vi sol som visar sig, men man vet ju inte hur länge den är

       framme.

       Gick ner på stan tänkte att jag skulle köpa något snyggt i klädväg till

       hösten men det är så mycket murriga färger och det har jag lite svårt

       för. Men jag kom inte hem tomhänt i alla fall kostade på mig ett

       Nagellack och så sparade jag ju lite pengar och det är inte fy skam.

       På eftermiddagen så ska Greta och jag ut och ta en liten promenad

       om vädret håller i sig

         EN BRA DAG TILL ER ALLA  

Av Lillis - 7 september 2011 12:00

      Så nu är det verkligen höst, gillar ju hösten men inte när det regnar.

      Vaknade i natt av att det regnade och det slutade för en stund sen.

      I morse så ringde Carina och tyckte att jag skulle komma ner till

      Salongen så skulle hon färga håret på mig.

      Så det var bara att sätta på sig regnkläder och trava ner och få håret

      fixat och jag vart riktigt snygg.

      Tänk att få tända ljus nu på kvällarna och bara sitta och mysa,det är

       livet.

         ÖNSKAR ER ALLA EN BRADAG

      Gråt aldrig över en person som sårat dig...bara le och säg...

      Tack för att du ger mig chansen...att träffa någon som är bättre en du


Av Lillis - 6 september 2011 11:17

      Regnat i omgångar under morgonen och ibland så tittar solen fram.

      I går kväll så började det att regna höll på hela kvällen och även

      under natten, var stora vattenpölar i morse.

      Min tisdags morgon började jag med ett motionspass upp och ner

      i tvättstugan, men så skönt när tvätten är avklarad. Efter tvättstugan

      så gick jag till affären för att handla, fick se så fina Kålrötter och då

      blev jag så sugen på rotmos, så nu håller jag på kokar Rotmos och

      Fläsklägg till lunch, så gott det ska bli.

      Tittade ni på Ensam mamma söker i går? Tycker att det var lite

       små trevligt

       Nu mina vänner så har jag inget mer att skriva om för dagen

          HA EN FORTSATT BRA DAG

Av Lillis - 5 september 2011 11:17

      En blåsig men skön och härlig dag har vi.

      Helgen har varit helt underbar, soligt och varmt har det varit med andra ord

      vädret har varit toppen.

      Träffat goda vänner har jag gjort och haft det trevligt och i går så kom

      Carina och Peter över en stund och det var mysigt.

      Nu har jag varit ut på ett motionspass och när jag kom hem så plockade

      jag in pelargonerna från balkongen dom var inte så fina längre, satte ut dom

      i trapphuset där dom får stå hela vintern och vila upp sig

                EN SKÖN DAG ÖNSKAR JAG ER ALLA  

Av Lillis - 3 september 2011 12:43

      En kanondag har vi med strålande sol, varmt och skönt är det oxå.

      Siv och jag hade bestämt att vi skulle gå till Rademacersmedjorna

      och titta på Skördemarknaden som var där, vi trodde nog att det

      skulle vara mera stånd än vad det var så lite besvikna blev vi allt.

      Vi fortsatte ner på stan och kollade i några affärer och därefter

      så gick vi till en uteservering och fikade, satt och kollade på folk

      och pratade bort en stund

      Tog några kort från marknaden

              EN BRA HELG TILL ER ALLA      

Av Lillis - 2 september 2011 11:18

      Börjar dagens inlägg med att TACKA MIN VÄN RUTH för denna fina

      header du gjort åt mig med vackra höst färger och så lilla Snuttan är

      så glad åt den. Tack du är en pärla.

      Vi har en varm och skön dag solen har visat sig från sin bästa sida, nu

      börjar det att poppa upp massa mörka moln.

      Var ute en sväng och gick i morse, sen hem och bytte om sedan i väg och

      handlade hem lite smått och gott till helgen måste ju frossa lite ibland

      och njuta av allt det goda i livet

        ÖNSKAR ER ALLA EN BRA OCH SKÖN FREDAG  

Av Lillis - 1 september 2011 10:57

      Ny månad och hösten är på gång, gillar ju hösten med alla vackra färger,

      har varit ute och gått en timme och det var så varmt och skönt, solen

      visar sig oxå.

      TACK till er alla för  fina kommentarer jag fick av er i går det värmde

       mitt hjärta. Jag ska göra som ni skrev att strunta i dumma kommentarer

      och gå vidare med min blogg, för jag trivs ju med blogg livet och ingen

      ska få förstöra det för mig

      Ni ska veta att ni betyder mycket för mig

                 EN BRA TORSDAG TILL ER ALLA  

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards