Välkommen till Lillis krypin

Alla inlägg under oktober 2011

Av Lillis - 22 oktober 2011 12:01

      En varm och skön lördag har vi +12 grader, har varit ute på en

      härlig och skön promenad.

      I går på eftermiddan så var jag och köpte 6 Guppy fiskar 3honor

      och 3 hanar så nu kanske jag får små fiskbarn om ett tag.

Har försökt att tagit kort på dom

     men det blev inget bra så denna bild är lånad från Google. Men en riktig 

     färgklick blev det i Akvariumet nu så fint.

     I morgon så tar jag en vilodag från bloggen kommer åter på måndag

                EN BRA OCH SKÖN HELG ÖNSKAR JAG ER  

Av Lillis - 21 oktober 2011 11:05

                  Och veckorna försvinner i en rasande fart.

                   I morse så hade vi -2 grader här, men nu

                   så skiner solen så härligt. men i dag så åkte

                   vinterjackan på när jag var ute och den satt

                   inte i vägen. Har ju varit och handlat hem

                   lite saker till helgen som jag alltid gör på

                   fredagarna. Nu håller jag på och kokar

                   Rotmos ska bli så smaskigt och gott.

                   På eftermiddan så ska jag gå och titta

                  om dom fått in fler fiskar som passar

                  ihop med mina

                       ÖNSKAR ER EN BRA FREDAG

Av Lillis - 20 oktober 2011 08:57

      I dag ser det ut än så länge som vi får en vacker dag.

      I går så slog det slint i hjärnkontoret visste inte ett dugg

      vad jag skulle skriva om på bloggen, men idag så tar jag nya

      friska tag.

      Köpte mig en väska för ett tag sen, tyckte då att det skulle

      vara bra med en liten väska, men var inte nöjd med den.

      Så i går så gick jag och köpte en stor och rymlig väska som

      jag får plats med lite saker, och tror nog att jag kommer

      att trivas med den

      Som ni ser på bilden så ville även Snuttan vara med

          NU ÖNSKAR JAG ER ALLA EN BRA TORSDAG  

Av Lillis - 19 oktober 2011 12:11

      I dag så har jag inget att skriva om förutom att det var kallt och blåsigt

      och lite regn.

                     EN BRA ONSDAG TILL ER ALLA

Av Lillis - 18 oktober 2011 11:27

       I dag så har vi ett riktigt höst väder med regn och rusk.

       Trotsade vädret och gick ut en liten sväng, vill ju ha lite

       frisk luft.

       Blir att göra lite nytta hemma än dag som denna.

       Började med att göra rent hos mina små fiskar så dom kan

       simma lugnt ett tag till. Skulle behöva städa men jag känner

       inte för det i dag och det finns ju fler dagar.

       Ska väl snart börja med maten magen vill ju ha sitt och även

       ögat

              EN FORTSATT BRA DAG TILL ER ALLA  

Av Lillis - 17 oktober 2011 11:18

       Nu är helgen över för denna gång och vi får åter möta en ny vacka.

       Veckans första dag för mig började med tvättstugan.

       När jag var klar i tvättstugan så gick jag och uträttade lite saker

       som man måste göra ibland och fick mig även en promenad.

       Om ni undrar hur min helg varit så har det varit lugnt och fridfullt

       med stärkande promenader, god mat och dryck, träffat goda vänner

       vad kan man mer begära av livet

         EN BRA START PÅ VECKAN TILL ER ALLA  

Av Lillis - 15 oktober 2011 11:22

      I dag så var det riktigt skönt ute med en sol som tittar fram ibland, så

      jag behövde ingen tjock tröja under min höst jacka.

      Vaknade i morse med huvudvärk men när jag varit ute och gått min vanliga

      runda så var huvudvärken som bortblåst och det var skönt.

      Var även in till djuraffären och tittade på fiskar måste skaffa några nya

      men det är svårt att veta vad man ska ha, vill ha några med lite färg.

      Längre fram på dagen så ska jag göra i ordning Potatisgratäng med en god

      köttbit det blir mumsfilibabba

               EN BRA HELG TILL ER ALLA  

Av Lillis - 14 oktober 2011 12:10

      Har gjort som jag alltid gör på fredagarna varit och handlat hem

      lite ätbart inför helgen, så nu är det avklarat.

      I morse så hade vi minusgrader hos mig, lite svårt att veta vad

      man ska sätta på sig nu, vill ju inte börja med en tjock vinter jacka

      redan för då fryser jag väl ihjäl i vinter och det är alltid lika svårt

      att veta.

      När jag kom hem från affären så dök Hasse upp och ville ha en kopp

      kaffe och så blev det även en liten pratstund

            EN BRA FREDAG TILL ER ALLA  

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Skapa flashcards