Välkommen till Lillis krypin

Alla inlägg under november 2011

Av Lillis - 22 november 2011 14:13

                   Lika trist väder idag, duggar lite lätt och lite småruggit var det allt ute.

                   I dag har jag farit runt som ett skållat troll

                   Först så var jag ner på stan och träffade Siv vi hade bestämt att vi skulle

                   äta lunch ihop, satt och pratade och åt gott så en trevlig stund fick vi.

                   Sedan gick jag hem och hämtade Kate hade lovat Peter att följa med

                   henne och handla hem lite mat åt dom och hon hittar inte till affären,

                   han kommer ju hem lite senare på kvällarna eftersom han är i

                   Stockholm på jobb just nu

                   Frågade henne i dag hur länge hon ska stanna hon blir här i 5 månader.

                               EN FORTSATT BRA TISDAG TILL ER

Av Lillis - 21 november 2011 11:52

                   Nya friska tag, får se vad den här veckan har att bjuda på. något bra hoppas jag.

                   I morse så var det grått och tråkigt väder, men nu börjar det att skina upp lite,

                   har varit ute på en promenad och det var varmt och skönt.

                   På eftermiddan så ska jag gå upp och träffa Kate och krama om henne, har inte

                   velat gå upp tidigare utan dom har fått rått om varandra efter ett år.

                   Blir nog att jag tar en ny promenad under dagen, lika bra att passa på när det

                   är fint väder.

                   I kväll så blir det väl att titta på Ensam mamma söker och se hur det går för dom

                               EN BRA DAG TILL ER ALLA  

Av Lillis - 19 november 2011 13:21

                           Vilket konstigt väder vi har ena dagen är det - grader och i dag har vi +8 grader.

                            Det var jätte skönt ute nästan som en vårdag.

                            När jag var ute och gick så tänkte jag att det vore en bra ide att gå hem och

                            tvätta fönstren, så när jag kom hem var det bara att sätta igång så nu är

                            köksfönstret och sov rumsfönstret klart och även satt upp rena gardiner.

                            På eftermiddan så ska jag bara vara

                            I kväll så ska jag titta på  Så mycket bättre

                            Tar lite ledigt i morgon så vi hörs på måndag igen

                                 EN SKÖN HELG TILL ER ALLA

Av Lillis - 18 november 2011 12:32

                            Grått och trist väder ser ut som det inte kommer att bli ljust under dagen.

                            Har gjort som jag alltid gör på fredagarna, varit och handlat hem lite

                            godsaker till Snuttan och mig så vi blir mätta och belåtna.

                            När jag var ute så träffade jag på lite bekanta som jag stog och pratade

                            med en bra stund.

                            Det var några som undrade om Kate blir kvar över julen, hon kommer att

                            vara här i 3 månader om hon inte tycker att det är för kallt här, men jag tror

                            att det kommer att gå bra för henne.

                                      ÖNSKAR ER ALLA EN BRA HELG

Av Lillis - 17 november 2011 11:35

                      Ännu en solig och vacker dag har vi, var riktigt skönt ute, har varit ute på en kort

                      promenad.

                      Ni som varit med mig på bloggen ett tag kanske kommer ihåg Peters flickvän Kate

                      från Thailand som var här förra året, nu kommer hon tillbaka hit på lördag och

                      blir här i några månader, ska bli så roligt att få träffa henne igen och få rå om

                      henne, vi har ju haft kontakt hela tiden via Facebook.

                      I går på eftermiddan så kom Rita hem till mig så vi hade några trevliga timmar

                      tillsammans.

                                    EN FORTSATT BRA DAG TILL ER ALLA  

Av Lillis - 16 november 2011 11:36

                      I morse så var det -2 grader hos mig och såg även på bilarna att det var kallt

                      och att dom behövde skrapa rutorna.

                      Men nu visar solen sig men tyckte att det var lite småkyligt ute men det tar ett

                      tag innan man vänjer sig.

                      Varit ner på stan och köpt mysbyxor åt mig att gå och strosa i här hemma, passade

                      även på att köpa julkort så nu är det klart.

                      Om ni visste vad roligt det är och titta på Snuttan när hon sitter på rumsbordet

                      och spanar in fåglarna som ska äta och hon slår med sina käftar så det står

                      härliga till.

                      I kväll så ska jag väl göra ett besök hos våra bönder och se om dom får till det.

                                      EN BRA OCH SKÖN ONSDAG TILL ER ALLA  

Av Lillis - 15 november 2011 12:13

                     En vacker dag med sol har vi var så himla friskt och skönt ute.

                     Har varit ute en sväng, men blir lite irriterad när jag känner

                     att jag inte klarar att gå så långt som jag vill, för då får jag

                     ont i mitt knä, men det finns dom som har det värre.

                     När jag ändå var ute så passade jag på att köpa mat till

                     småfåglarna som jag hängde upp på balkongen så nu har

                     Snuttan suttit och tittat på dom.

                     Hasse tittade upp och var kaffesugen så det var bara att

                     fixa till lite kaffe.

                                EN FORTSATT BRA DAG TILL ER  

Av Lillis - 14 november 2011 11:41

                    Började min nya vecka med att springa upp och ner till tvättstugan,

                    skönt nu är det avklarat för denna gång.

                    I går var en sådan dag som jag tog lite ledigt från datorn och det

                    kändes ganska så skönt.

                    Har varit ut en liten sväng och gått och det var skönt, i luften känns

                    det nästan som det kan komma snö

                    Min helg har varit lugn och skön i lördagskväll så hade jag främmande

                    och i går så kom min dotter Carina över på eftermiddan och det var

                    mysigt och trevligt.

                           EN BRA DAG ÖNSKAR JAG ER ALLA  

                   

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards