Välkommen till Lillis krypin

Alla inlägg under december 2011

Av Lillis - 14 december 2011 12:06

                   I morse så ringde Kate och ville följa med mig ut, så nu har vi varit på

                   en riktig långpromenad, var även med henne och handlade hem lite

                   saker. Kate berättade för mig att hon och Peter hade varit ner på

                   torget och tittat på lucia i går kväll och hon tyckte att det var så fint.

                   Vädret är lika trist i dag som det varit ett tag, men antar att det är väl

                   bara att gilla läget, men jag vill att det kommer lite snö nu.

                   I kväll så får vi gå på bröllop med Bonde söker fru, det kan ju vara lite

                   roligt att titta på.

                   Sätter in ett kort från förra året den här årstiden

                       EN BRA DAG ÖNSKAR JAG Er  

Av Lillis - 13 december 2011 12:31


    Började min morgon med att titta på TV och Lucia,

         så stämningsfullt och vackert blev riktigt rörd av deras vackra sång och en liten tår kom det

         allt.

        Ute är det slaskigt och blött efter regnet som kom i går kväll, inte ett dugg skönt.

        Har varit ner på stan och fixat en del saker som jag var tvungen att göra.

        I går eftermiddag så tog jag och färgade håret så nu ser jag skaplig ut till jul, och man känner

        sig som ny igen och det är ju inte helt fel

                  EN BRA LUCIA DAG TILL ER ALLA

 

Av Lillis - 12 december 2011 12:24

                   Oj vad det har regnat i natt och nu på morgonen, så inte kan man tro att det

                   är jul snart ingen julstämmning finns det hos mig.

                   Min måndag började jag med ett tvättpass, men nu är tvätten avklarad för

                   denna gång.

                   Gick senare ut på en promenad, det var riktigt varmt ute.

                   Gick även upp till barnbarnet Maria som var hemma och var så förkyld

                   blev bjuden på kaffe och en trevlig pratstund.

                   Nu ska jag göra i ordning lite potatismos och köttbullar det blir mums

                                   EN FORTSATT BRA DAG TILL ER ALLA  

Av Lillis - 11 december 2011 06:30

                                            NU TÄNDER VI DET TREDJE LJUSET I ADVENT  

                      ÖNSKAR ER ALLA EN BRA OCH FIN ADVENT

Av Lillis - 10 december 2011 13:52

                    Nu har Siv och jag varit runt på stan och sprungit i affärer och mycket

                    folk var det ute. Slutade våran dag tillsamman med att gå till

                    Kina restaurangen och äta 3 små rätter och så gott det smakade och vi

                     satt oxå och pratade en lång stund.

                     Vad ska man säga om vädret i dag är det som en tidig vår dag, gräsmattan

                      i Stadsparken är fortfarande grön, tror nästan att det är upp o nervända

                      världen när det gäller vädret.

                      Senare för man väl titta på Nobel Banketten

                            EN FORTSATT BRA DAG TILL ER ALLA  

Av Lillis - 9 december 2011 11:00

                      Vaknade tidigt i morse av att det blåste och regnade som sjutton.

                       Passad på att gå ut och handla när det höll uppe, men så blött och

                       slaskigt det var och på vissa ställen så var det kanon halt. Nu vräker

                       regnet ner igen så i dag blir det att hålla sig inne i stugvärmen.

                       Det var någon som ville att jag skulle ta kort på mina yngel men dom

                       försvinner så snabbt så jag hinner inte med, dom är i allafall 4 stycken

                       I dag så känner jag ett inre lugn i min själ, känner mig riktigt glad och

                       lycklig igen och kan åter se ljust på det som komma skall.

                                 ÖNSKAR ER ALLA EN BRA FREDAG

Av Lillis - 7 december 2011 13:13

                        På förmiddagen så spände jag på mig broddarna och gick ut en sväng, så

                        skönt det var att inte behöva gå och spänna sig hela tiden.

                        När jag kom hem efter promenaden så var det bara att sätta lite

                        och börja på med städningen, stryka juldukar och plocka fram tomtarna

                        så nu är det avklarat.

                        Har glömt att berätta för er att mina fiskar har fått yngel.

                        Nu är det snöblandat regn som kommer ner inte ett dugg skönt

                        Kate ringde och frågade om hon fick komma upp till mig  så nu har hon

                        varit här en stund

                                 EN FORTSATT BRA DAG TILL ER ALLA  

                        

Av Lillis - 6 december 2011 15:33

                               I går kväll så fick vi lite snö och det ligger fortfarande lite pudervitt

                               kvar på backen

                               På förmiddagen när jag var ute så höll jag på att tratta på baken,

                               så nu har jag varit och köpt mig broddar så man går stadigt.

                               Var upp en sväng till barnbarnet Maria och fick lite kaffe och vi

                               satt och pratade en lång stund, det är så mysigt och träffa henne

                                    EN FORTSATT BRA TISDAG TILL ER  

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards