Välkommen till Lillis krypin

Alla inlägg under januari 2012

Av Lillis - 14 januari 2012 12:02

                                            Visar några kort från min promenad som var blåsig och kall.

                                            ÖNSKAR ER ALLA EN SKÖN OCH BRA HELG      

Av Lillis - 13 januari 2012 12:36

                                            En blåsig och kall fredag känns nästan som det är snö på gång.

                                            I dag så gick jag min vanliga runda måste ju få lite frisk luft

                                             i lungorna efter det så gick jag och handlade hem lite smått

                                             och gott till helgen som jag måste ha.

                                             Nu har jag ätit årets första Semla, Hasse kom upp en sväng

                                             och bjöd på semlor och det smakade riktigt gott.

                                             I dag så känner jag mig trött och sliten, vaknade av att telefon

             ringde kl 02,15 i natt och när

jag svarade så la dom på luren,

tycker att det är väldigt obehagligt

när telefon ringer på natten

                                             sen var det svårt att somna om,låg nog vaken någon timma efter

                                             det, så det bli nog att ta en liten tupplur om ett tag

                                                  


                                                       EN BRA OCH SKÖN FREDAG TILL ER ALLA








                                             




                                            




                                            

Av Lillis - 12 januari 2012 11:54

                                       Regn så långt ögat kan se, vaknade i natt av att det regnade

                                       och det regnar fortfarande.

                                       I dag hade Siv och jag bestämt att vi skulle ha en heldag på

                                       stan, gå ut och äta, gå i affärerna och kolla, sedan avsluta

                                       dagen med kaffe.

                                       Men vi ställer in allt i dag på grund av vädret, det är inte så

                                       skönt att bli blöt. Nu har vi bestämt att vi tar det nästa

                                       vecka i stället.

                                       Vad jag ska göra i dag får väl plocka lite i mitt hem annars får

                                       jag göra som Snuttan kura ihop mig i soffan.

                                            EN BRA DAG TILL ER ALLA  

Av Lillis - 11 januari 2012 11:33

                                  Blir inte klok på detta väder, ena dagen har vi minus grader och i

                                  dag så har vi plusgrader, i natt så har det regnat lite så det var

                                  blött och slaskigt men så skönt var det ute.

                                  Läste i tidningen att Let's dance är framskjutet till Mars månad

                                  till förmån för " The Voice"

                                  I kväll så börjar Svenska Biggest loser, som jag inte får missa

                                  tycker att det är så roligt att få se hur överviktiga personer

                                  får chansen att förändra sitt liv

                                  Det var väl allt från mig denna onsdag

                                            HA EN BRA DAG OCH KVÄLL

Av Lillis - 10 januari 2012 12:21

      

TACK SNÄLLA RUTH FÖR GÅVAN

.  

         Klart att vi ska fortsätta under detta år oxå.

                      Idag så har vi inte lika kallt som i går, tyckte nog att det var ganska så skönt

                      när jag var på min promenad.

                      Började i går kväll att titta på första delen av Hinsehäxan som bygger på

                      verkliga händelser, var så bra och tragiskt hur det kan gå för en del

                      människor.

Andra delen kommer i kväll så dom får jag inte missa det.

                   EN FORTSATT BRA TISDAG TILL ER ALLA

Av Lillis - 9 januari 2012 11:54

                               Började min nya vecka med ett besök i tvättstugan så nu

                               är tvätten avklarad för denna gång.

                               -9 grader var det här på morgonen,burr så kallt det var

                               men ska väl inte gnälla, det finns ju dom som har kallare.

                               Såg på Facebook att någon hade -26 grader.

                               På eftermiddagen så ska jag ta mig i kragen och göra rent

                               åt mina firrar.

                               Måste få visa min fina blomma som jag fick i helgen

                               har inget mer att skriva om för dagen men vi hörs i morgon

                               igen

                                          HA DET GOTT ALLA MINA BLOGGVÄNNER  

Av Lillis - 8 januari 2012 11:49

                              En kall söndag har vi men nu börjar solen på titta fram,

                              har varit ute och gått en sväng och det bet riktigt i

                              kinderna.

                              Min helg har varit bra och i går så hade jag främmande

                              en stund. Senare så tittade jag på Stjärnorna på Slottet

                              som jag tyckte var riktigt bra när Louise Hoffsten

                              berättade om sitt liv.

                              Nu har jag plockat bort mina adventsstjärnor och satt

                              upp andra fönsterlampor.

                              I morgon är det vardag igen och det är skönt att alla helger

                              är över för denna gång, tycker jag

                                   ÖNSKAR ER ALLA EN BRA SÖNDAG

Av Lillis - 6 januari 2012 11:12

                               Just nu har vi -5 grader, har varit ute och gått tyckte att det

                               var så kallt. Men nu är solen framme och visar upp sig.

                               På eftermiddan så är jag bjuden till min dotter Carina på mat

                               ska bli spännande och se vad hon bjuder på.

                               Det var någon som ville att jag skulle visa kort på halsbandet

                               som jag köpt och visst kan jag göra det men kortet blev inget

                               bra men ni ser ju i alla fall.

                               Har inget mer att skriva om för dagen men kan i alla fall

                                                  
      ÖNSKA ER EN BRA DAG  

                              

                              

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Skapa flashcards