Välkommen till Lillis krypin

Alla inlägg under november 2012

Av Lillis - 14 november 2012 11:37

                                 En varm dag + 10 grader, men så grått och trist väder regnet hänger

                                 i luften men det är väl inget ovanligt denna årstid, nu får det gärna

                                 komma lite snö då blir det genast lite ljusare ute.

                                 Har varit ut på en kort promenad och det var varmt och skönt.

                                 Känner mig så nöjd med mig själv, när jag kom in igen så fick jag ett

                                 ryck plockade ner rumsgardinerna och började att tvätta fönstren

                                 var ju lika bra att passa på när det nu var mildväder så nu har jag

                                 fönstren klara till Advent, nu under eftermiddagen ska jag även

                                 sätta upp rena gardiner. Detta får bli mitt inlägg för dagen

                                    EN BRA DAG SKA NI ALLA HA OCH VAR RÄDDA OM ER  

Av Lillis - 13 november 2012 12:53

                                    Efter en kall morgon så fick vi sol i några timmar och sen

                                    försvann den som en avlöning och då kom dimman i stället

                                    men nu har även den försvunnit.

                                    När jag var ute på min promenad så tyckte jag att det var

                                    riktigt råkallt ute, men det är väl bara att vänja sig.

                                    Det var någon som undrade om jag hade flera tavlor som

                                    min pappa målat åt mig och det har jag, så jag visar några

                                    till så nu får ni hålla till godo med dessa.Klickbilder

                                               

                                      NU MINA VÄNNER FÅR NI HA EN BRA TISDAG.

Av Lillis - 12 november 2012 11:36

                          En solig och fin dag har vi och det behövs efter det trista vädret

                          vi haft ett tag, allt blir så mycket lättare när solen skiner.

                          Veckans första dag började jag med att ta en svängom med

                          snabeldraken och när detta var avklarat så gick jag ut på min

                          promenad och gick även till Carinas jobb för att beställa tid

                          för att klippa mig, hade sådan tur så hon hade en lucka så nu

                          är jag nyklippt och fin igen.

                          Som en del av er vet så målade min pappa tavlor och jag måste

                          få visa en som jag tycker så mycket om och denna målade han

                          1990 åt mig och det är kul att ha några minnen

                          EN BRA OCH FIN MÅNDAG ÖNSKAR JAG ER  

Av Lillis - 10 november 2012 12:25

                                  Berättade ju för er att jag skulle ut med goda vänner igår

                                  och äta. Vi gick till ett ställe som heter Akropolis och där

                                  beställde vi in en 2 rätters meny, till förätt så åt vi

                                  sniglar med vitlöks smör,det var första gången jag åt det

                                  och det smakade jätte gott. Nästa rätt så blev det

                                  Black and white och till detta så drack vi rödvin. Maten

                                  smakade kanon. Sedan fortsatte vi till ett annat ställe

                                  som heter Hyttan och där blev jag bjuden på

                                  Irish Coffe och fick även ta mig en svängom.

                                  En jättetervlig kväll med goda vänner som jag kommer

                                  att leva länge på.

                                  I dag är vädret så grått och tråkigt så det blir att vila.

                                   ÖNSKAR ER ALLA EN BRA OCH SKÖN LÖRDAG

Av Lillis - 9 november 2012 11:24

                                  Burr efter en kall morgon med -7 grader så skiner nu

                                  solen från en klarblå himmel och ganska så skönt var

                                  det oxå ute.

                                  Har nu varit ut på en promenad och efter det så gick

                                  jag och handlade, mycket folk i affären som vanligt.

                                  Glömde säga att det var lite halt på vissa ställen

                                  under min promenad.

                                  Kan oxå berätta att i kväll så ska jag ut och äta med

                                  goda vänner ska bli kul och mysigt

                                  Har inget mer att skriva om för dagen

                                  ÖNSKAR ER ALLA EN BRA OCH SKÖN FREDAG.

Av Lillis - 8 november 2012 11:59

                                   Oj vad veckorna går fort redan torsdag i dag och snart helg igen.

                                   Tidigt i morse så snöade det hos mig var lite vitt på gräsmattan

                                    men nu har allt försvunnit igen.

                                    Har nu varit ner på Apoteket och hämtat lite medicin som jag är

                                    tvungen att ha och det var ju snabbt avklarat.

                                    Tyckte att det var skönt ute i dag inte alls kallt som det var i går.

                                     Tänkte på det när jag var ute det finns inte så mycket att plåta

                                     just nu när allt är så kalt. Så ni får nöja er med ett kort från min

                                     Ljung som jag har på balkongen

                                     HA NU EN FORTSATT BRA DAG OCH TA HAND OM ER.  

Av Lillis - 7 november 2012 13:08

                                        Tack för alla fina kommentarer jag fick i går det värmde

                                         mitt hjärta. Kan berätta att jag mår lite bättre i dag.

                                         En solig dag har vi, men det blåser halv storm och var

                                         sjutton så kallt ute.

                                         Nu har Greta och jag varit ner på stan och sprungit runt

                                         i affärerna och kollat. Vi avslutade med att gå och fika

                                         tillsammans och titta på massa folk som rör sig ute.

                                          I kväll så blir det att titta till våra bönder och se hur

                                         det går för dom, tycker att det är lite kul.

                                          NU FÅR NI ALLA HA EN FORTSATT BRA DAG  

Av Lillis - 6 november 2012 12:33

                                    Under morgonen så var det så grått men sen började solen på

                                     att leta sig fram och nu visar den sig från sin bästa sida.

                                    Under förmiddagen när jag var ut på min promenad så var det

                                    så råkallt inte ett dugg skönt var det.

                                    Vet inte hur jag känner mig i dag, orolig,nervös och ledsen men

                                     det har väl sin förklarning.

                                     På eftermiddagen så dyker Karin upp ska hjälpa henne att färga

                                     håret och då kanske jag får lite annat att tänka på och även

                                     få skingra mina tankar.

                                        EN FORTSATT BRA DAG ÖNSKAR JAG ER.

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Skapa flashcards