Välkommen till Lillis krypin

Alla inlägg under januari 2013

Av Lillis - 14 januari 2013 12:37

                                  Började veckans första dag med ett pass i tvättstugan.

                                  När detta var klart så gick jag ut en stund blåste

                                  lite kallt, men nu när jag tittar ut så ser jag att solen

                                  tittar fram och det ser väldigt skönt ut, men jag har

                                  inte tid att gå ut något mer i dag för under eftermiddan

                                  så kommer Greta över en sväng till mig, blir trevligt

                                  att få umgås och prata bort en stund

                                  Och i kväll så är det ju Farmen som får besök av mig.                     

                                   Hoppas att solen skiner på er oxå

                                          HA EN BRA DAG OCH TA HAND OM ER

Av Lillis - 13 januari 2013 11:28

                                 En solig och vacker vinter dag har vi och -6 grader, har

                                 nu varit ute en liten sväng och tyckte nog att det var

                                 ganska så skönt ute.

                                 Om en stund så ska jag börja att göra i ordning

                                 Grekisk pytt i panna som är smarrigt och gott. har haft

                                 köttet legat i marinad hela natten.

                                 Nu under dan så kommer barnbarnet Maria och hennes

                                 Mikael hem efter deras smekmånad, ska bli så roligt

                                 att höra hur dom haft det säkert så har det varit

                                 jättebra för dom

                                   ÖNSKAR ER ALLA EN BRA OCH SKÖN DAG

Av Lillis - 12 januari 2013 11:30

                                  En grå och trist dag några minus grader har vi men var

                                  i alla fall tvungen att gå ut och få lite motion och även

                                  lite luft , var inte lika kallt ute som i går. Det snöar

                                  oxå från och till.

                                  På eftermiddagen så ska jag sätta mig och titta på

                                  skidor( Sprint) som jag tycker är roligt att se.

                                  I kväll så blir det som vanligt att titta på

                                  " Stjärnorna på Slottet" och kanske ta ett glas vin

                                   NU MINA VÄNNER ÖNSKAR JAG ER EN BRA HELG  

                                 

Av Lillis - 11 januari 2013 11:30

                                  Åter en ny dag med allt vad det innebär, händer inte

                                  så mycket saker i mitt liv just nu,det är bara att ta

                                  vara på allt det goda.

                                  Har nu varit ner på stan och uträttat lite saker och

                                  även handlat inför helgen, köpte lite räkor som

                                  Snuttan och jag ska smaska på i kväll och det ska bli

                                  gott.

                                  Fy sjutton vad det blåser kallt inte ett dugg skönt

                                  så nu tänker jag hålla mig inne resten av dagen

                                    EN MYSIG FREDAG ÖNSKAR JAG ER  

Av Lillis - 10 januari 2013 11:38

                                  Nu har det snöat här slutade för en stund sen, var ute

                                  en sväng men fy sjutton vad det blåste och yrde inte ett

                                  ett dugg skönt och vi har även några - grader.

                                  Vad frusterad jag var i går kom inte in på datan på

                                  eftermiddagen och hela kvällen, min operatör hade något

                                  fel i Eskilstuna med omnejd, men nu på morgonen så var

                                  det fixat igen och vad glad jag blev. Tänker på vad beroende

                                  man har blivit av datan och att allt ska fungera.

                                  Har börjat att titta på Farmen men tycker att det är lite

                                  rörigt men det kanske blir bättre

                                    EN FORTSATT BRA DAG ÖNSKAR JAG ER



Av Lillis - 9 januari 2013 10:01

                                  Tog mig en morgon promenad ner till Stadsparken och

                                   matade änderna.

                                   Fy vad dåligt jag sovit i natt, vaknade av att någon

                                   satt på sängkanten, var väl någon från andra sidan

                                   som var och hälsade på och efter det så hade jag

                                   jätte svårt att somna om. Får väl lägga mig och vila

                                   en stund efter lunch.

                                   Om någon timma ska jag gå ner till Carina och få

                                   håret klippt ser ut som en golvmopp just nu och

                                   det är inte kul men det blir bättre.

                                     HA EN BRA DAG OCH VAR RÄDDA OM ER

Av Lillis - 8 januari 2013 12:26

                                  Snöat under morgontimmarna och ute är det så blött och slaskigt,

                                  men annars så var det rätt skönt ute.

                                  Nu är julen ett minne blott hos mig, plockade bort adventsstjärnorna

                                  och även julgardinen som satt i köket, måste nog säga att det är

                                  tomt i fönstren även fast jag har fönsrerbelysning, men samtidigt

                                  så är det skönt att bli av med julen.

                                  Såg när jag var ute och gick vad dom stackars änder är på jakt

                                  efter mat får ta med mig bröd i morgon och mata dom.

                                      ÖNSKAR ER EN BRA OCH FIN TISDAG  

Av Lillis - 7 januari 2013 11:30

                                   Ny vecka igen och dagarna rullar på med vindens hastighet,

                                   nu kan jag undra vad denna vecka har i sitt sköte.

                                   I går så kände jag för att ta en vilodag från bloggen som

                                   ni kanske märkte.

                                   I går så lagade jag till en kålpudding som smakade så gott.

                                   Senare under gårdagen så dök min dotter,hennes sambo

                                   och barnbarnet Peter upp, så vi fick några trevliga

                                   timmar tillsammans, värmer mitt hjärta att hon är så

                                   pigg än så länge och mår bra.

                                   Nu har jag gjort Lasagne som står inne i ugnen och väntar

                                   på att bli klar så smarrigt det ska bli

                                     EN FORTSATT BRA MÅNDAG ÖNSKAR JAG ER

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards