Välkommen till Lillis krypin

Alla inlägg under mars 2013

Av Lillis - 22 mars 2013 11:23

                                     Ännu en kall morgon med -8 grader, men sen började solen så

                                     sakta att komma fram, men nu lyser den från och till.

                                     På fredagarna så står det handling på schemat, så det har jag

                                     varit ote och gjort och lite smått och gott fick följa med hem.

                                     Blåser som sjutton i dag oxå, tänk vad skönt det skulle vara om

                                     det inte blåste.

                                     När jag kom hem så satte jag mig ner och betalade räkningarna

                                     så nu är detta avklarat för denna gång.

                                     Tittar ut och ser att det snöar lite lätt få se vad det blir av det.

                                      NU ÖNSKAR SNUTTAN OCH JAG ER EN BRA HELG.  


Av Lillis - 21 mars 2013 12:24

                                   En vacker dag med sol och några minus grader, men ute

                                   blåser det som sjutton.

                                   Tänk att det redan är torsdag igen så fort veckorna

                                    går hinner knappt med.

                                   Har nu varit ut på en liten promenad behöver röra på

                                   mig efter gårdagens ätande av godis och fy så ont i

                                   magen jag hade i går kväll av all godis.

                                   Nu ska jag snart göra iordning våfflor tycker att det

                                   smakar bra ibland.

                                   Avslutar mitt inlägg med dessa ord.

                              

                                      Livet kan innehålla fantastiska stunder,

                                         men också djup sorg.

                                         Vad som än händer.

                                     Låt aldrig hoppets låga slockna.

                                    Och skulle det ändå slockna.

                                        - Så tänd den igen.

                                      HA DET RIKTIGT GOTT OCH TA HAND OM ER.

Av Lillis - 20 mars 2013 10:59

                                          Snön yr från och till och solen visar sig lite svagt och

                                          några minus grader har vi.

                                          Längtar efter att få ta en riktig långpromenad det har

                                          inte varit läge för det i detta väder.

                                          Längtar oxå efter att få plåta blommor och grönska,

                                         som det är nu så är det inte så kul att plåta smutsiga

                                         snöhögar. Fy så negativ jag låter.

                                         Har nu varit ut på en kort promenad och jag blev så

                                         himla godissugen så jag gick och köpte mig en påse som

                                         jag ska mumsa på. Varsågada och ta en smakbit.

                                             EN FORTSATT BRA ONSDAG ÖNSKAR JAG ER.  

Av Lillis - 19 mars 2013 12:38

                                    -9 grader i morse och snöar från och till hela tiden.

                                    Gick ut på en promenad under förmiddagen men  fy

                                    sjutton så kallt och blåsigt det är ingen höjdare att

                                    vara ute, så nu blir det att hålla sig inne resten av

                                    dagen och göra lite nytta och även gosa lite med

                                    Snuttan om hon är på det humöret,

                                    Nu har oxå Hasse varit här och fikat och pratat

                                    bort en stund, så nu ska jag göra iordning mat så

                                    det blir Torskrygg.

                                       EN BRA DAG SKA NI ALLA HA.

Av Lillis - 18 mars 2013 11:53

                                    Veckans första dag började jag med att besöka tvättstugan

                                    men det var snabbt avklarat.

                                    I morse så var det -5,5 grader här hos mig, men sen började

                                    solen skina så vackert såg riktigt skönt ut när jag tittade

                                    från mitt fönster, men det blåste sjutton så kallt när jag

                                    väl kom ut.

                                    Har nu varit ner på stan och uträtta lite saker som var ett

                                    måste och även skönt att få det gjort.

                                    Tänker visa en bild för er, så ni ser att snön har försvunnit

                                     från vissa ställen, jag tror aldrig att jag längtat så mycket

                                     efter våren som jag gör nu, men det är jag inte ensam om.

                                       HA EN BRA DAG OCH VAR RÄDDA OM ER.

 

Av Lillis - 17 mars 2013 11:05

                                      Både i går och i dag så lider jag av bloggtorka står precis still

                                      i huvudet men jag hoppas att det fixar till sig till i morgon.

                                      EN FIN OCH SKÖN SÖNDAG ÖNSKAR JAG ER ALLA.

Av Lillis - 15 mars 2013 11:49

                                        Ännu en kall morgon, men nu har jag varit ut och då gassade solen

                                        som bara den så det var ganska så skönt.

                                        En trevlig och kul kväll med mycket skratt och prat blev det i går.

                                        God mat blev vi oxå bjudna på.

                                        Leken som jag skrev om i går gick ut på att man la alla paketen på

                                        bordet och därefter skulle man kasta en tärning och när man fick en

                                        etta så fick man ta ett paket och när alla paketen var borta så

                                        plockade Anette fram en klocka och satte en tid och sedan var det

                                        dax att kasta tärning igen och även denna gång så skulle man ha en

                                        etta, men den här gången fick man ta paket från någon annan.

                                        Så när klockan ringde så satt jag där med två paket och det fanns

                                        dom som inte fick något paket alls.

                                        Eftersom jag inte fick sätta ut kort på gänget så får ni se maten

                                        och även vad jag fick i paketen.

                                          EN BRA OCH SKÖN FREDAG ÖNSKAR JAG ER.    

Av Lillis - 14 mars 2013 12:09

                                       I morse var det -15 grader här och även myggfritt, men

                                       nu strålar solen.

                                       Under förmiddagen har jag varit till Carina och fått håret

                                        klippt så skönt att bli av med lite

                                       I kväll så blir det baluns, vi är ett sött gäng på 9 kvinnor

                                       som arbetat tillsammans som ska träffas hemma hos

                                       Anette ska bli så himla roligt att träffa dom igen än del

                                       av dom har jag inte träffat sen jag slutade att jobba, vi

                                       skulle även köpa med oss ett paket för 30-40 kronor

                                       skulle visst vara någon slags lek som vi skulle andvända

                                       paketen till. Ni får höra i morgon hur det hela gick till.

                                       ÖNSKAR ER ALLA EN BRA OCH FIN TORSDAG.

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Skapa flashcards