Välkommen till Lillis krypin

Alla inlägg under juli 2013

Av Lillis - 15 juli 2013 11:13

                              Veckans första dag bjuder på en strålande sol och

                               varmt och skönt är det oxå, vad kan man mer begära.

                               Min helg har varit helt underbar, har träffat en del

                               av min familj och även goda vänner.

                               I lördags natt så kom min dotter och hennes sambo

                               hem efter en vecka från Kefalonia i Grekland, där

                               dom haft det skönt och kopplat av som dom så väl

                               behövde.

                                HA EN SKÖN OCH BRA DAG,TA HAND OM ER.  

Av Lillis - 13 juli 2013 11:14

                           En helt underbar lördag har vi, solen gassar och så

                           varmt och skönt är det, jag bara njuter.

                           Nu kan vi inte klaga på värmen för nu har den kommit

                           med stormsteg.

                           Så nu gäller det att vara ute så mycket som möjligt

                           och ta vara på dessa dagar.

                           Just nu så känns inte bloggen så viktig för mig, får

                           väl skylla på värmen och sommaren.

                            ÖNSKAR ER ALLA EN BRA OCH SKÖN DAG.  

Av Lillis - 11 juli 2013 12:42

                                  Efter gårdagens trista och tråkiga väder med några

                           regnskurar så blev det åter en vacker dag med en stor

                           sol, men när man kommer i skuggan så är det ingen

                           värme att prata om.

                           I går kväll så var jag över till Rita en stund och då

                           gick den kvällen.

                           Har nu varit ut på en cykeltur hem till Carina och

                           kollat att allt är som det ska, så nu har jag fått

                           min motion för dagen, hon bor på andra sidan om

                           stan så det är en bit att cykla.

                           Har inget mera att skriva om för dagen.

                            EN BRA OCH SKÖN DAG SKA NI HA.  

Av Lillis - 9 juli 2013 11:04

                            En stor sol har vi över Eskilstuna i dag, jag njuter

                            som sjutton, har nu varit ut en sväng så härligt och

                            skönt.

                            I går morse så hade jag tvättstuga så några maskiner

                            blev det. När jag var klar i tvättstugan så hämtade

                            Karin mig så jag var med hem till henne och tillbringade

                            några timmar på hennes altan.

                            Nu efter lunch så ska jag plocka fram cykeln och cykla

                            hem till Carina och kolla posten och vattna blommorna.

                            EN BRA OCH SKÖN TISDAG SKA NI ALLA HA.  

Av Lillis - 7 juli 2013 10:06

                            I går så hade jag problem med mitt mobila bredband från

                            förmiddan till sena eftermiddan och fy sjutton vad

                            frustrerad jag var och då märker man oxå vad beroende

                            man är av datorn.

                            I går så åkte min dotter och hennes sambo till Grekland

                            en vecka, så nu hoppas jag att dom kan koppla av från

                            allt och bara njuta.

                            Gårdagen bjöd på ett underbart väder och även i dag så

                            lyser solen från en klarblå himmel, så vad kan man mer

                            begära, ska försöka att vara ute så mycket som möjligt

                            i dag och bara koppla av.

                              NJUT OCH HA EN SKÖN SÖNDAG.  

Av Lillis - 5 juli 2013 11:14

                          Som alltid om fredagarna så var det åter dax att gå

                          och handla hem lite mat inför helgen, så nu är detta

                          gjort för denna gång.

                          Innan jag gick och handlade så tvingade jag fram

                          snabeldraken som var så motsträvig och knäpp men

                          till slut gick det att få fram honom.

                          Vädret i dag är sol och moln i en salig blandnig men

                          så varmt och skönt var det ute.

                          ÖNSKAR ER EN BRA OCH HÄRLIG FREDAG.  

Av Lillis - 4 juli 2013 10:19

                              I dag mulet och grått och det regnar även från och till.

                              Var ute en kort sväng mellan skurarna, så i dag så får

                              jag göra litte nytta inne i stället och det kan behövas.

                              I går så kom den dagen då Greta och jag träffades, vi

                              var nere på stan och sprang i flera timmar, kollade runt

                              i affärerna.

                              Sedan blev jag bjuden på lunch som smakade så bra, så

                              gick vi till nästa ställe och drack kaffe och satt och

                              pratade och tittade på folk, väldigt trevligt hade vi

                              tillsammans och timmarna bara flög iväg.

                              EN BRA TORSDAG ÖNSKAR JAG ER.  

Av Lillis - 2 juli 2013 12:19

                            I morse så vaknade jag långt före tuppen och fy vad

                            jobbigt det är när man inte kan somna om, får väl

                            lägga mig en stund under dagen och vila, nu slut gnällt

                            om detta.

                            Vädret i dag är sol och moln i en ända röra, och i morse

                            så regnade det en stund, men vi har ju klarat oss bra

                            från regn mot vad andra ställen fått av den varan.

                            Nu har Hasse varit här på en fika och även pratat bort

                            en stund.

                            Visar ett kort som är taget vid Stålforsbron

                              HA EN FORTSATT BRA DAG.  

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards