Välkommen till Lillis krypin

Alla inlägg under oktober 2013

Av Lillis - 14 oktober 2013 11:05

                           En mycket skön helg har jag haft med vackert väder,

                           har försökt att varit ute så mycket som möjligt.

                           I går så var jag bjuden på mat hos Carina och hennes

                           sambo, smakade så himla bra och så fick jag ju oxå 

                           träffa mina barnbarn så några mysiga timmar fick

                           vi tillsammans..

                           Idag på morgonen är det tvättstugan som gällt hos

                           mig i några timmar.

                           Grå väder har vi i Eskilstuna i dag, huvudsaken att det

                           inte regnar.

                            EN BRA DAG SKA NI HA OCH VAR RÄDDA OM ER.  

Av Lillis - 12 oktober 2013 10:55

                           Både i går och idag så har vi ett underbart väder

                           med strålande sol, så nu får jag passa på att vara

                           ute så mycket som möjligt och bara njuta innan det

                           blir riktigt kallt.

                           Nu har jag tvättat av köksfönstret och bytt till

                           höstgardiner, så nu är det bara dom andra fönstren

                           kvar, men känner inte för att ta dom i dag, det finns

                           ju flera dagar att ta till som tur är.

                           Ska klä på mig och gå ut en liten sväng.

                           Här ligger Snuttan och har full koll på allt som händer

                           och sker

                             EN BRA OCH FIN HELG ÖNSKAR JAG ER  

Av Lillis - 10 oktober 2013 10:30

                            En grå och mulen dag har vi men fortfarande är det

                            varmt ute, hela 10 grader på morgonen.

                            Jag har gått och frusit ända in i märgen under hela 

                            morgonen och förmiddagen det känns nästan som jag

                            håller på att bli förkyld men det har jag varken tid

                            eller lust att bli.

                            I går med posten så fick jag en mössa som min vän

                            Cina virkat åt mig, den är så fin och jag är jätteglad

                            för den.

                              EN BRA TORSDAG SKA NI ALLA HA.  

Av Lillis - 8 oktober 2013 09:45

                            Men varmt och skönt var det ute, 14 grader nu på

                            morgonen. Eftersom jag tillhör den morgon pigga

                            sorten så tog jag fram cykeln och cyklade ner till

                            Willy:s och handlade, passade även på och gå in i

                            Rothoffsparken och titta.

                            I går eftermiddag så var jag med Siv på PRO möte,

                            var väldigt trevligt, så det ska jag fortsätta att gå

                            på, sen får man ju oxå reda på lite fakta om saker

                            och ting.

                            Elisabeth Lord och hennes man var där dom spelade

                            och sjöng dom var riktigt bra.

                              ÖNSKAR ER EN BRA OCH SKÖN DAG.  




Av Lillis - 6 oktober 2013 10:58

                           I går så var det regn och rusk nästan hela dagen och

                           jag kände mig nästan lika tråkig som vädret.

                           I dag så har vi uppehåll och solen försöker att leta

                           sig fram, har nu varit ut på en liten promenad och

                           det var ganska så skönt ute.

                           Tittade ni på Körslaget och om ni gjorde det tyckte

                            ni att det var rätt kör som lämna det hela?

                            Har sovit så illa i natt, så i dag blir det att ta en

                            dag att bara slappa och ha det skönt

                             EN BRA OCH SKÖN SÖNDAG SKA NI ALLA HA.  

Av Lillis - 4 oktober 2013 11:53

                               Åter en ny dag att ta vara på och glädjas åt och

                               göra det bästa av.

                               Mornarna är kalla men fram på förmiddagen så

                               blir det kanonväder med sol, så skönt var det ute

                               när jag var och handlade inför helgen, så nu är det

                               avklarat för den här gången.

                               I går så var ju Siv och jag ute och åt lunch

                               tillsammans och lika trevligt som alltid var det, vi

                               fick några timmar att sitta och prata på och titta

                               på folk.

                               NU ÖNSKAR JAG ER EN MYSIG FREDAG.  

Av Lillis - 2 oktober 2013 11:19

                            Efter en kall morgon så kom solen fram och det blev

                            en vacker höstdag.

                            Tog min vanliga promenad och bara njöt av allt, började

                             med att gå ner till Stadsparken och mata änderna.

                             Ska plocka fram snabeldraken om en stud och valsa runt

                             lite.

                             I går så kom Hasse upp på en snabbfika och det är ju

                             trevligt med främmande.

                             Ser fram emot i morgon då Siv och jag ska gå ut och

                             äta lunch ihop och även prata lite strunt, det var ett tag

                             sen så det ska bli riktigt trevligt.

                                    ÖNSKAR ER EN BRA OCH SKÖN DAG.  

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Skapa flashcards