Välkommen till Lillis krypin

Direktlänk till inlägg 6 december 2013

Blåser!

Av Lillis - 6 december 2013 11:01

                              Här hos mig så blåser det nästan halv storm och

                              snöat hela morgonen har det oxå gjort.

                              Inte skönt att gå ut i detta väder och handla

                              men är man tvungen så är man.

                              Nu gäller det oxå att hålla tungan rätt i mun

                              så man inte trattar på baken.

                              Tittade i går kväll på dokument inifrån om

                              Alice Babs och tyckte att det var så 

                              jobbigt att se hur en förvaltare kan bestäma

                              så mycket över en annan person.

                              Så här såg det ut i morse från min balkong

                               ÖNSKAR ER EN BRA FREDAG.  

 
 
ansepanse

ansepanse

6 december 2013 12:40

hoppas att du är försiktig därute vännen, så att du inte ramlar och bryter dig
jag tittade inte själv på programmet men mamma berättade om det i morse i telefon, det låter fruktansvärt att det kan vara så
önskar dig en fortsatt bra dag
kramen <3

http://kinaguld.blogg.seh

 
Spanaren

Spanaren

6 december 2013 12:51

Fin bild!
Vi har en tråd inne i Forumet i kapitel1. Där säger jag och även någon mera att det är bara en part som får komma till tals i dokumentären. Ingen vet heller hur sjuk Alice är i sin demens eller Alzheimer. Ingen vet hur orolig hon blir efter besök och så. Någon sa att vännerna verkar inte förstå denna sjukdom och tror att Alice är sen förr osv. Var inne så att du inte blåser bort! Trevlig fredag/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

6 december 2013 16:20

Ja för guds skull, då inte o ramla och bryt något! Hoppas du är flitig användare av broddar, det är jag nu kan jag lova :)
Jag e lite kluven, har kommit massa snö här och jag e både för och emot det, för därför att det blir mkt ljusare här det annars är så mörkt mitt i skogen, emot för allt jobb med skottning osv :/
men fint det är det :)
Önskar dig en riktigt trevlig och mysig helg.
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Susanne

Susanne

6 december 2013 20:32

Ja, det gäller verkligen att ha tungan rätt i mun och händerna på ratten. Halt som bara den är det..
Vi fick den mesta snön nu på dagen och nu på kvällen.

Ha en trevlig helg
Kramisar

http://beauty-beholder.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

7 december 2013 11:48

Sv: önskar dig också en trevlig lördag
här skiner solen för fullt nu och det är - 2,4 grader
kramar vännen <3

http://kinaguld.blogg.seh

 
Ruth

Ruth

7 december 2013 22:00

Vi skall få mera snö det kommande dygnet, det blev så mycket ljusare direkt. Kyligt ute -11* nu, men det blåser inget så det är bara härligt och friskt. Nu har jag broddar under stövlarna när jag är ute, vill inte ha några benbrott. Jag har inte tittat på dokumentären om Alice Babs, kanske kommer den i repris.
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

8 december 2013 17:04

Inget höjdar väder precis.
Men det är ju vad jag tycker.
Kramen min vän.

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lillis - 9 februari 2015 08:22


                           Nu är helgen över för denna gång, ganska bra väder                            har vi haft förutom att det blåste som sjutton.                            I dag ser det ut som vi får en vacker dag med sol och          ...

Av Lillis - 6 februari 2015 11:18


                               I dag så är solen framme och visar upp sig så                                härligt, - 1 grad har vi, tyckte att det var riktigt                                skönt ute.                                Stora ist...

Av Lillis - 2 februari 2015 12:05


                                Snön bara vräker ner och det är vitt så                                 långt ögat kan se, tycker att det räcker                                 nu med den vita varan som kommit, men                             ...

Av Lillis - 29 januari 2015 12:24


                              Blött, slaskigt och så halt på vissa ställen, men                               just nu så tittar solen fram lite.                               Nu har jag kommit igång med träningen igen och                      ...

Av Lillis - 25 januari 2015 11:50


                               Har nu varit ute och tagit en promenad, riktigt                                skönt var det och vackert med all snö som                                 kommit.                                Nu under förmiddagen ...

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards