Välkommen till Lillis krypin

Direktlänk till inlägg 30 juni 2009

Mat

Av Lillis - 30 juni 2009 14:44

 Ännu en varm och het dag,man ska väl inte gnälla men det är lite för varmt för min smak just nu.

Har varit ut och fikat med min ungdomskärlek och det är trevligt och roligt att vi kan vara vänner.

En liten fråga

Är det fler än jag som har problem att hitta på vad man ska äta när det är så varmt.Tycker inte att det smakar och så blir man inte hungrig, men äta måste man ju

Önskar er alla en bra tisdag

 
 
Ingen bild

L

30 juni 2009 16:04

Hej Mammi!
Vad kul att du fikat med din ungdomskärlek och att ni blivit så goda vänner!

Vad sägs om paj och en sallad med melonbitar i? Det är rätt smarrigt i sommarhettan.

Kram Liselotte

 
medresenärskan

medresenärskan

30 juni 2009 16:05

Först måste jag säga att jag gläds med dig att du kan gå ut och fika och snacka med din ungdomskärlek ... Jag tror det betyder mycket för er båda. Riktig vänskap är inte dumt det heller eller hur???

Äter heller inte så mycket när det är så här varmt. Nu regnar det här och då kan det smaka med jordgubbar eller något annat i frukt, bär väg ...
Hungrig äar jag inte men törstig.
Kram vännen och sköt om dig !!!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

30 juni 2009 16:37

Håller med dig,det börjar bli för mycket av denna värme.Mattips skinka legymsallad,kalvsylta rödbetor.
Ha det så bra du kan i värmen.
Kram

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Christel

Christel

30 juni 2009 18:12

Sill o potäter blir det mycket av hos oss, kalvsylta o rödbetor, sallad typ tonfisk och en baguette kanske,alla sorters grönsaker lätt kokta eller råa till en grillad köttbit.
Vidare blir det mycket youghurt,nyponsoppa,krämer till en macka och varför inte då en ägg o ansjovis macka, krävs lite salt oxå då det är varmt.
Kram
Christel

http://tantans

 
agge

agge

30 juni 2009 19:14

Är aldrig sugen nu när det är så varmt.Inte på mat men på glass. Äter omelett och grönsaker mest...har ingen fantasi alls. Köpte grillad kyckling häromdagen. Jordgubbar och grädde är ju också en sommarfavorit.

http://agges.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

30 juni 2009 19:48

Jag hör massvis med folk säga att dom inte blir hungriga i värmen.. Det måste nog vara nåt fel på mig för jag blir banne mig hungrig vilket väder det än är!!! Idag blev det en sallad..

Ha en fin kväll
kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Kram Ruth

Kram Ruth

30 juni 2009 21:22

Min mat på dagarna består huvudsakligen av melon och lättfil med jordgubbs smak. En sallad innan det är dax att sova. Nu är värmen för jä..ig !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

30 juni 2009 21:42

Jag skriver matsedel för en hel vecka varje torsdag så jag behöver inte fundera på vad jag ska laga...ett tips på mat är pastasallad, det finns många olika varianter så det är bara att låta fantasin flöda när det gäller övriga ingredienser.
Värmen håller i här också, men jag klagar inte för jag har inte något obehag av det, men jag kan förstå dom som inte tål denna värmen som har hållit på så länge nu.

http://violett.bloggagratis.se

 
E-K

E-K

30 juni 2009 22:22

Om jag minns rätt så var det inte första fikan med honom. Så skoj

Kall pastasallad kan kanske gå hem???

Godnatt

http://www.steeperz.com

 
Corina

Corina

1 juli 2009 07:39

Att veta vad man ska äta i värmen är inte lätt, speciellt när man dessutom har ungar som vägrar äta det mesta ! Kramis !

http://alltingochingenting.corina.se

 
Cina

Cina

1 juli 2009 08:24

Ja du jag vet inte men jag kan inte äta alls men lite måste man ju ha i magen det blir nyponsoppa, youghurt. Lite kokt potatis med burk skinka och mimosasallad tycker jag e gott men smakar inte gott nu.

Vatten i mängder o så är man ju mätt!
Fel....jag vet men om jag äter så kräks jag!

Ha en fin dag!

Ikväll blir det Djäkneberget.
Rita spelar i augusti!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
gerty

gerty

1 juli 2009 10:52

Så kul att ni kan träffas och fika ungkärleken och du. Mat jag äter i alla väder det är väl därför jag ser ut som jag gör

http://prilyckans

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lillis - 9 februari 2015 08:22


                           Nu är helgen över för denna gång, ganska bra väder                            har vi haft förutom att det blåste som sjutton.                            I dag ser det ut som vi får en vacker dag med sol och          ...

Av Lillis - 6 februari 2015 11:18


                               I dag så är solen framme och visar upp sig så                                härligt, - 1 grad har vi, tyckte att det var riktigt                                skönt ute.                                Stora ist...

Av Lillis - 2 februari 2015 12:05


                                Snön bara vräker ner och det är vitt så                                 långt ögat kan se, tycker att det räcker                                 nu med den vita varan som kommit, men                             ...

Av Lillis - 29 januari 2015 12:24


                              Blött, slaskigt och så halt på vissa ställen, men                               just nu så tittar solen fram lite.                               Nu har jag kommit igång med träningen igen och                      ...

Av Lillis - 25 januari 2015 11:50


                               Har nu varit ute och tagit en promenad, riktigt                                skönt var det och vackert med all snö som                                 kommit.                                Nu under förmiddagen ...

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards