Välkommen till Lillis krypin

Alla inlägg under mars 2011

Av Lillis - 31 mars 2011 11:29

 Med strålande sol en riktig vårdag

 Blev så irriterad i morse, datorn krånglade och jag kom inte in på era bloggar,

 tänkte slänga ut datorn genom fönstret,tog ett djupt andetag och gick ut

 på en promenad, när jag kom in i igen så funkad allt.

 I går så fick jag svar på Mammografin och allt var som det skulle, vad glad och lättad jag blev.

 Så kom även skattsedeln då blev jag inte lika glad, fick några tusen i kvarskatt

 men det är väl bara att betala och se glad ut

   Önskar er alla en bra dag  

Sol

Av Lillis - 30 mars 2011 11:54

  Vackra ord, kloka ord, ord-är inte mycket värda om de inte blir verklighet.


  -4 grader var det i morse, men nu så visar sig solen från sin bästa sida.

  men fortfarande så är det lite småkyligt ute, men det är bara att gilla

  läget och blicka framåt mot varmare tider.

  Så fort solen försvinner från mitt sovrums fönster så ska jag börja att

  putsa det och byta gardiner. Så har jag bara det värsta kvar och det är

  fönstren i vardagsrummet kvar

   Har inget mer att skriva om om önskar er alla en bra dag

Av Lillis - 29 mars 2011 12:14

  Skulle vara duktig i morse så jag började att plocka ner köksgardinerna

  och började att tvätta fönstret och satte upp rena gardiner och vad händer då

  det börjar att snöa så typiskt, men fönstret är i alla fall rent och utsidan får

 jag ta igen, det är smällar man får ta.

 Men nu har det slutat att snöat.

 Gick sedan ut och handlade blev så godis sugen köpte en påse med godis, gick

 hem  och la mig på soffan och åt praliner, skämt åsido, jag åt godis men jag la mig

 inte på soffan. Nu mår jag nästan illa av allt godis för trösta mig med att det

 händer inte så ofta som jag äter godis.

 En bra tisdag till er alla

Av Lillis - 28 mars 2011 11:21

          Med allt vad det innebär och en del måsten.

          Sol även i dag, det är inte fullt så blåsigt som det varit tidigare,

          men fortfarande väldigt kallt, så vinterjackan sitter inte ivägen.

          Så när jag var ute vad naturen börjar att ändra sig, träden börjar

          att få musöron nu.

          Helgen hos mig har varit lugn och skön. I går så bjöd jag över min

          dotter Carina på mat, jag gjorde i ordning Grekisk pyttipanna, det

          är så smarrigt och gott och så fick vi ju umgås en stun och det är alltid

          kul.

   

          Missunna aldrig någon det sken av lycka han äger för du känner inte

          hans hemliga sorger.

          En fortsatt bra dag till er alla       

Av Lillis - 26 mars 2011 12:02

   I alla fall när man tittar ut genom fönstret, men fy för den lede vad kallt

   det var när jag kom ut. I morse så hade vi - 7 grader här i stan.

   Nu är Let's dance slut för denna gång och en vinnare fick vi, tycker nog

   att Jessica var en värdig vinnare och hon var väl den som utvecklas mest,

   även fast jag gillade Frank väldigt mycket.

   Nu resten av dagen ska jag bara ta det lugnt och bara vara.

     GLÖM INTE ATT STÄLLA OM KLOCKORNA I KVÄLL

         Önskar er alla en bra och trevlig Lördag

Av Lillis - 25 mars 2011 12:40

   Åter en helg att se fram emot, vad jag ska hitta på återstår att se,

   men alltid så blir det något.

   Vi har en solig dag, men det blåser av bara sjutton och så kalla vindar

    inte ett dugg skönt.

    Var först ute på min vanliga runda, därefter fortsatte jag till affären

    för att handla hem lite ätbart till helgen.

    När jag kom hem så mötte jag Hasse på gården så han var med upp och

    fikade och pratade bort en stund

    I kväll så blir det spännande att se hur det går i Let's dance och se vem

    som tar hem Glasskon

    Slutar mitt inlägg med dessa rader. En bra helg till er alla


    "Att växa och mogna kräver närhet till andra människor som både

      kan bekräfta och bjuda motstånd."

              Källa Tomas Sjödin

   

  

Av Lillis - 24 mars 2011 12:27

 Mina små fiskar har fått rent och snyggt i sitt lilla krypin, så nu kan dom

 simma lugnt ett tag till.

 I dag så har vi ungefär samma väder som i går, fast det blåser inte lika

 mycket.

 Har varit ner på stan och uträttat lite saker som var ett måste. Då träffade

 jag en gammal arbetskamrat som jag jobbade ihop med i många år och som jag i

 inte träffat på väldigt länge, vi gick och tog en kopp kaffe och pratade gammla

 minnen så kul det var.   Såg några snödroppar under ett träd i Stadsparken.

 Isen på ån är snart ett minne blott   Önskar er alla en fortsatt bra dag

Av Lillis - 23 mars 2011 11:57

 Mellan varven så är solen framme och än så länge så visar termometern

 plus 11 grader.

 Har varit ute på min vanliga promenad, men det var inte lika skönt som i går

 men man kan ju inte få allt som man vill ha.

 På eftermiddagen så ska jag på Mammografi, tycker att det är lite obhagligt,

 men är så glad att vi kvinnor har fått denna möjlighet att få göra det.  

  Lyckan ligger inte i gods och guld,

  Lyckans källsprång ligger i människans inre

 Ha det gott alla mina Bloggvänner

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Skapa flashcards