Välkommen till Lillis krypin

Alla inlägg under november 2013

Av Lillis - 30 november 2013 09:25

                               Under morgontimmarna så var det så dimmigt och

                               grått och -3 grader, men nu har det börjat på 

                               klarnat upp.

                               Tänk vad tiden går fort i morgon så är det redan

                               1:a advent.

                               Är så glad och lycklig, min dotter var till läkaren

                               och fick svar på röntgen och allt såg bra ut, så om

                               3 månader så ska hon tillbaka igen och det är bra

                               att dom inte släpper taget utan följer upp detta.

                               Framåt lunch så ska Siv och jag på Julskyltning

                               och titta runt lite.

                               ÖNSKAR ER EN BRA OCH SKÖN 1: ADVENT  

Av Lillis - 28 november 2013 07:57

                       I dag så blir det ett tidigt inlägg, känner att tiden inte

                       riktigt finns i dag.

                      Jag vill börja med att tacka er alla för omtanken om mig

                      i går, det var en fin och lung stund med mycket känslor.

                      Nu hoppas jag av hela mitt hjärta att det går bra för min

                      dotter som ska till läkeren i dag och få svar på röntgen.

                      Under förmiddagen så ska jag ner och bowla, hoppas att

                      det går bättre i dag än vad det gjorde förra gången.

                      Kan oxå berätta för er att jag börjat på sticka på en

                      mössa, stickade mycket förr men sen la jag stickorna åt

                      sidan, men nu så blev jag så sugen igen när jag ser alla

                      andra som håller på. Visar en bild på det som ska bli en

                      mössa.

                          EN SKÖN OCH BRA TORSDAG ÖNSKAR JAG ER  

Av Lillis - 26 november 2013 12:28

                         Nu på morgonen så var det -7 grader hos mig,

                         riktigt kallt om nästippen var det när jag var

                         ute på min promenad.

                         I går så hade jag några mysiga och trevliga

                         timmar tillsammans med barnbarnet Maria, 

                         hade gjort iordning Grekisk pyttipanna som vi

                         åt när hon kom från jobbet.

                         Under eftermiddagen så ska jag nog sätta upp

                         mina julgardiner i köket.

                         I morgon blir en mycket jobbig och tung dag då

                         min vän Greta går till sin sista vila.

                         Måste visa vilka fina blommor jag fick av Maria.

                                    HA EN BRA OCH SKÖN DAG  

Av Lillis - 24 november 2013 10:20

                              En vacker förmiddag med sol och -1 grad, har varit

                              ut en kort sväng och det var väldigt skönt.

                              Som jag berättade i fredags så skulle Siv och jag

                              ut och äta och vi var på ett ställe som heter

                              Papas Tapas, där vi beställde in 3 smårätter och

                              vi satt och njöt av maten och vinet i några timmar

                              och trevligt och mysigt var det.

                              I går så var jag åter frissa på eftermiddagen då

                              Karin ville ha hjälp att färga håret och nog fick hon

                              färg allt.

                              Under eftermiddan så ska jag gå hem och titta till

                              Anitas att allt är som det ska.

                              Det här kortet som jag tänker visa för er tog jag i

                              Fredags kväll när jag gick hem.

                              EN BRA OCH SKÖN SÖNDAG SKA NI HA.  

Av Lillis - 22 november 2013 11:18

                          Dagarna och veckorna går så fort och snart är vi

                          inne i julmånaden med allt vad det innebär.

                          Så grått och trist väder har vi, har nu varit ut och

                          handlat inför helgen och tog även en sväng om stan

                          och fick då se att dom satt upp girlanger inför

                          1 advent och det blir ju så mycket ljusare när dom

                          tänder upp girlangerna.

                          Ser fram emot i kväll när Siv och jag ska ut och äta

                          lite gott och även ta ett glas rött och det blir ju

                          även mysigt och roligt att träffas.

                               ÖNSKAR ER EN BRA OCH SKÖN FREDAG.  

Av Lillis - 20 november 2013 10:16

                                  Fy vilken dimma vi har och några minusgrader är det oxå,

                           Har varit ut på en promenad men det var så råkallt jag

                           frös ända in i märgen.

                           I morgon så är det torsdag igen och då är det Bowlingen

                           som gäller under förmiddagen.

                           Jag har inte bakat bullar på ett år men i går så tog jag

                           mig i kragen och började att baka, så nu har jag bullar

                           i frysen så jag klarar mig ett bra tag, men nu så får jag

                           se till att baka lite oftare.

                            Varsågoda och ta ett smakprov.

                                      EN BRA ONSDAG SKA NI ALLA HA  

Av Lillis - 18 november 2013 11:34

                              Är några som undrat vad jag haft för mig i helgen eftersom

                              jag tog ledigt från bloggen kände bara att jag behövde ett

                              break.

                              Efter en helg med vackert väder så finns det inget att klaga

                              på. Helgen har varit lugn och skön har varit ute så mycket som

                              möjligt.

                              I lördags strax efter lunch så kom Rita hjälpte henne att lägga

                              i lite färg i håret och det blev bra.

                              Nu är jag åter lägenhetsvakt åt Anita som rest bort i 3 veckor

                              till värmen.

                              Har nu varit till Carina och klippt mig, så nu ser jag ut som folk

                              igen.

                              Har nu sätt så mycket knopp jag har i min Kaktus

                                    EN BRA DAG SKA NI ALLA HA.  

Av Lillis - 16 november 2013 11:00

                           TAR EN KORT LEDIGHET FRÅN BLOGGEN NU

                            I HELGEN, MEN ÅTERKOMMER PÅ MÅNDAG

                            MED NYA FRISKA TAG.

                            EN BRA OCH SKÖN HELG ÖNSKAR JAG ER.  

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Skapa flashcards