Välkommen till Lillis krypin

Alla inlägg under februari 2010

Av Lillis - 27 februari 2010 13:39

 En grå och trist lördag, moddigt och blött ute och svårt att ta sig fram.

 Nu ser man verkligen att mycket snö försvunnit, cyklarna som står på gården såg man inte förut av all snö, men det som göms i snö kommer upp i tö, nu börjar sadlarna på cyklarna att komma fram igen.

 Var ner på stan en sväng då passade jag på att gå upp till Rita och hälsa på och så fick jag lite kaffe. Nu ska jag ta och göra i ordning lite mat åt mig

Önskar er alla en bra lördag


Av Lillis - 26 februari 2010 10:48

 Just nu så regnar det här i stan och + 2,5 grader.

 GRATTIS till mitt älskade barnbarn Peter som fyller år i dag, så på  eftermiddagen så ska jag gå hem och hjälpa honom med lite saker för i kväll så kommer hans goda vänner och grattar honom. På söndag så ska vi i familjen fira honom. Har inte så mycket att skriva om i dag så detta får räcka

Eftersom det är fredag så är det ju som vanligt Let's dance som gäller

En bra fredag önskar jag er alla

Av Lillis - 25 februari 2010 14:44

En kall torsdagsmorgon -12 grader. Köpte ju tidigare i vintras talgbollar åt fåglarna som jag hängde på balkongen i början så åt dom av det men nu så har dom inte rört dom . Så nu tog jag dom jag hade kvar och hackade sönder och  gick ut me och la på ett ställe och vilken fart det blev på fåglarna dom åt av bara sjutton.

 På förmiddagen så var jag bjuden hem till Mona så jag tog en promenad hem till henne hon bor på andar sidan av stan, så när jag kom fram till henne så var jag ganska så frusen och då smakade det gott med kaffe

 Ha en fortsatt bra torsdag

Av Lillis - 24 februari 2010 11:02

 En kall men solig dag, det är så vackert ute.

 I dag så är det 2 år sen jag började att blogga, bloggen har gett mig så mycket

fina bloggvänner har jag fått som betyder mycket för mig och som man kan dela sorg och glädje med  och ni är värda så mycket. Tack för att ni finns.

 Har nyss kommit hem har varit hos Carina och klippt mig, så nu får jag ordning

på håret igen och det känns skönt.

  Innan jag gick ner till Carina så gjorde jag snyggt och rent hos fiskarna i deras krypin.

 Nu ska jag sätta på mig ordentligt och gå en riktigt långpromenad i det vackra vädret

 Önskar er alla en bra dag

Av Lillis - 22 februari 2010 13:18

Kallt som bara den i morse så hade vi -22 grader. Under förmiddagen så började solen att titta fram då var det riktigt skönt ute. Nu när jag tittar ut så ser jag att det börjat att snöa igen,när ska detta väder ta slut.

 På morgonen var det åter dax för ett motionspass genom att springa upp och ner i Tvättstugan,

Portvakten i Peters hus ville att jag skulle komma och låsa upp hos honom för han skulle sätta upp en brandvarnare och då är det ju tur att vi bor så nära varandra, för just nu är Peter i Västerås och arbetar.

I kväll så blir det TV för hela slanten

Önskar er alla en fortsatt bra dag

Av Lillis - 21 februari 2010 12:00

    Snö så långt ögat kan se. En solig och vacker söndag har vi, i morse var det

-15,9 grader. Har varit ute på en promenad och det var ganska så skönt ute och mycket folk som var ute och promenerade. Nu har dom oxå hunnit att ploga bort den värsta snön på vissa ställen. Var upp en snabbis till Peter och pratade med honom. På eftermiddagen så kommer Greta hem till mig och pratar bort en stund, det var ett tag sen vi träffades så det ska bli så roligt att träffas.

 Här får ni se hur Stadsparken ser ut just nu

Önskar er alla en skön söndag     

Av Lillis - 20 februari 2010 13:19

    Snön bara vräker ner -14 grader och blåser småjäklar.

 Var över och vattnades Anitas blommor, bilarna kryper fram och det är kaos i trafiken, hur länge ska detta väder hålla på det kan man undra.

 Så resten av dagen ska jag hålla mig inne i stugvärmen och gosa med Snuttan och bara vara.

 Återkommer i morgon

 En bra lördag önskar jag er alla

Av Lillis - 19 februari 2010 11:41

 Snöar av bara sjutton och blåser kallt gör det oxå inte ett dugg skönt.

 Hade  helst av allt velat varit inne i dag, men var tvungen att gå och handla mat till helgen och utan mat så klarar jag mig inte.

 Har städat av det värsta och snabeldraken har fått gjort sitt så nu ser det skapligt ut ett tag igen.

I kväll så är det Let's dance som gäller

Har inget mer att förtälja, men vi hörs i morgon

 En bra helg önskar jag er alla

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Skapa flashcards