Välkommen till Lillis krypin

Alla inlägg under januari 2011

Av Lillis - 31 januari 2011 10:35

 Nya utmaningar. I morgon har vi ny månad och då är den tråkiga Januari slut och vi kan blicka framåt mot ljusare tider.

 Nu några dagar så är jag fisk och lägenhets vakt då Peter är på jobb i Karlskoga och det är ju tur att vi bor nära varandra så man slipper gå genom hela stan.

 Solen börjar på att titta fram men det blåser av bara sjutton

Runt lunchtid ska jag ta bussen till Torshälla och till tandläkaren, sen är jag färdig där så skönt.

 I kväll så blir det att titta på spårlöst,tycker det är så bra.

 Kommer några bilder på fiskarna jag tittar till( klickbilder)

                               En bra och fin måndag till er alla         

Av Lillis - 30 januari 2011 12:21

 Även i dag har vi en solig och vacker dag.

Nu ser man att snön försvinner mer och mer, men det är väl ingen ide att ta ut glädjen i förskott det kan ju komma mera av den vita varan.

Har varit ute och gått, det var så himla skönt och mycket folk var det som var ute och promenerade

Ska ta och göra i ordning lite mat ska steka rödspätta.

Sen ska jag ut igen och ta vara på denna vackra dag.

En skön dag till er alla  

Av Lillis - 29 januari 2011 13:24

 Min fredag var skön och behaglig, kände att jag var tvungen att ett litet avbrott från bloggen.

 I går kväll så tittade jag på Let's dance , men tyckte nog att det var fel par som åkte ut.

 I dag så har vi en vacker Lördag med strålande sol, varit ute och gått i det vackra vädret, när jag ändå var ute så passade jag på att gå hem till Rita och få lite kaffe och prata bort en stund, alltid lika trevligt att träffa henne

Önskar er alla en bra lördag

Av Lillis - 27 januari 2011 12:31

 Just nu så händer det inte så mycket i mitt liv, jag är ute och går min vanlig rutt, träffar vänner,tror även att jag fått en släng av bloggtorka.

Men jag får väl vara nöjd och glad att man får hålla sig frisk.

Det kalla vädret håller i sig, men solen visar så från sin bästa sida i dag så det var riktigt skönt ute

 Har kokat rotmos som jag ska äta senare under dagen det ska bli så gott.

 Vi hörs i morgon, var rädda om er

Av Lillis - 26 januari 2011 12:35

 I dag har kylan kommit tillbaka i morse så hade jag -10 grader. När man läser i tidningen så står att att kylan kommer att fortsätta ända till Mars månad.

Under förmiddagen så började solen på att titta fram men det kändes inte när jag var ute.

När jag var ute så träffade jag Anita så vi gick ner på stan och drack kaffe, satt och pratade bort en stund och hade trevligt.

I dag är huvudvärken bortblåst och det är skönt, nu känner jag mig riktigt pigg.

En bra onsdag till er alla

Av Lillis - 25 januari 2011 12:17

 Vaknade i morse med huvudvärk tog ett piller och då gick det över en stund, nu har det kommit tillbaka igen får väl inta ryggläge en stund och se om det ger med sig.

 Tidigt i morse så snöade det hos mig men det har slutat för ett bra tag sen

Har varit ut på en långpromenad, men fy sjutton vad det blåste och det var riktigt kallt inte ett dugg skönt

 Har inget mer att skriva om men vi hörs i morgon igen

En bra tisdag till er alla

Av Lillis - 24 januari 2011 11:34

 Nu på morgonen har jag haft ett motionspass upp ner i tvättstugan, så nu är tvätten avklarad för denna gång.

Gick ut och köpte Solrosfrön till änderna och gick ner till Stadsparken och matade dom, men jag måste säga att jag tycker det är lite läskigt när dom är överallt och även nafsar i byxorna. Skulle väl inte mata dom när jag tycker att det är så obhagligt, men jag tycker så synd om dom,

När det var avklarat så gick jag en promenad

Till lunch så ska jag göra i ordning stekt salt sill och löksås, det har längtat efter.

 I kväll så blir det att titta på Tv det är mycket bra program på måndagarna

   Kommer några klick bilder på änderna, håll till godo

                         En bra dag till er alla         

Av Lillis - 23 januari 2011 11:14

Jag ber om ursäkt för gårdagens inlägg som blev lite fel.

Det är tur att man har barn som kommer ihåg bättre än vad jag själv gör.

Nicko var en hund som tog hela mitt hjärta med storm, så när han gick bort så skaffade vi Cilla en Schäfer tik och det var hon jag inte kunde ta med mig när jag flyttade till lägenhet.

Kan berätta att jag alltid haft hund, tänkte skaffa mig en hund när jag blev pensionär, men så fick jag ju Snuttan för 8 år sedan av Peter och en katt kan ju vara själv för då arbetade jag fortfarande. Tyvärr så gillar inte Snuttan  hundar och det är jag väldigt ledsen för

 Ett kort på Cilla så ni får se hur hon såg ut

En bra söndag till er  

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Skapa flashcards