Välkommen till Lillis krypin

Alla inlägg under april 2010

Av Lillis - 30 april 2010 10:52

 En fin och skön dag har vi en så länge får hoppas att det håller i sig.

I dag så får vi hälsa våren välkommen, kanske sjunga in våren vid någon brasa i kväll eller om  man vill fira Kungen som fyller år så kan man ju göra det.

Själv så ska jag inte gå och titta på någon eld i kväll.

 Rita och jag ska gå ut och äta på vårat favoritställe Papas Tapas och förhoppningsvis inte ta samma mat som jag alltid gör utan pröva på något nytt,

men det får ni reda på i morgon vad det blev.

En bra Valborg och Första Maj önskar jag er

Av Lillis - 28 april 2010 11:40

 Nu på morgonen har jag varit hos min Tandläkare som finns i Torshälla

 Så det var bara att sätta sig på bussen och åka dit, vare sig man vill eller ej

 Och det är ju inget billigt nöje precis roligare kan man ha för pengarna

 I dag så har vi ingen sol men det kan ju komma fram på dagen.

 Måste få visa mina Pelargoner som jag satte i ett fönster i trapphuset,

 I Februari så klippte jag ner dom jättemycket, så har jag vattnat dom med jämmna mellanrum. Nu blommar dom och är så täta och fina

Önskar er alla en fortsatt bra dag  

Av Lillis - 27 april 2010 15:41

 Även i dag så har vi haft en vacker dag.

 I går kväll så ringde Lena som jag har arbetat i hop med i många år, så vi bestämde att vi skulle träffas i dag och ha en heldag tillsammans, så nu har vi träffas och haft det mysigt och trevligt vi började med att gå och äta lunch sedan gick vi hem till mig och fikade.

Fick oxå höra hur dom har det på jobbet, hur dom drar ner på tjänster så personalen nästan går på knäna,skamligt att man gör så inom vården och man tänker inte på dom boende, blir så upprörd.

En fortsatt bra tisdag önskar jag er

Av Lillis - 26 april 2010 10:57

 En helt underbar dag, varmt och skönt och nu börjar vårkänslorna vakna till liv.

 Har varit ner på stan och uträttat lite saker åt Peter som han inte hinner med när han kommer hem från jobbet. När jag ändå var på stan så gick jag in på Godisland och då förstår ni vad jag gjorde, så nu äter jag godis för glatta livet när jag sitter och skriver. När jag är klar med datorn så ska jag gå ut på en riktig långpromenad.

På måndagkvällar så är det TVn som gäller då är det mycket bra.

   En skön och härlig måndag önskar jag er  


Av Lillis - 25 april 2010 13:15

 En fin och vacker söndag och det är så varmt och skönt ute, så i dag så gäller det att ta vara på det fina vädret och var ute så mycket som möjligt.

 Har gjort i ordning en Grekisk Pyttipanna som står i ugnen, dett recept har jag fått av Cina och det är så smaskens så man kan äta sig fördärvad på det.

När jag ätit och fått ordning på allt så ska jag gå ut en stund.

 Senare på eftermiddagen så kommer Karin över en stund vi har inte träffas på ett år, men nu känner jag att jag är redo för att träffa henne igen

En bra och fin söndag önskar jag er

Av Lillis - 24 april 2010 11:54

 Ena minuten är solen framme, den andra minuten försvinner den som en avlöning, ska bli spännande att se hur vädret blir under dagen. Har varit ute på en riktig långpromenad och när jag ändå var ute så passade jag på att gå hem till Rita och få lite förmiddagskaffe och det smakade jätte bra.

På eftermiddan så kommer Mona hem till mig och det blir trevligt.

 I kväll så blir det att titta på körslaget och se hur det går

 Önskar er alla en bra och fin lördag

Av Lillis - 22 april 2010 11:04

  När jag vaknade i morse och tittade ut så snöade det och bilarna som står parkerade var täckta med snö, inte kul men det är smällar man får ta.

 Imorse så var det nollgradigt här och det blåser och är  så kallt.

  Fy vad tidningarna gottar sig i det som hänt Madeleine och Jonas och även den Norska tjejen, låt dom vara sig själva och reda ut allt utan att det ska skrivas om allt.

 Om en stund så ska jag gå ner på stan och träffa Siv, vi ska gå och betala resan till

 Åland och sedan ska vi gå och ta en fika

 Önskar er alla en bra Torsdag

Av Lillis - 21 april 2010 11:32

Tro det eller ej, här har vi snöblandat regn som kommer ner, men det var väl bara för att jag var duktig och ställde ut balkongmöblerna i går.

Har varit ute och gått min vanliga runda men det var inte skönt alls.

 Nu har Siv och jag beställt resa till Åland med Birka så den 19 Maj så sticker vi.

Det var ju ett tag sen jag var i väg så det ska bli kul att åka och få äta och dricka lite gott

 Resten av dagen så tänker jag hålla mig inne och bara mysa med Snuttan

En bra dag önskar jag er alla

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Skapa flashcards