Välkommen till Lillis krypin

Alla inlägg under juli 2010

Av Lillis - 30 juli 2010 12:38

  Sol och moln i en salig balndning, men man får vara glad att det inte kommit mer regn det räcker med det som kom i går. Ute är det så varmt och skönt.

Har inget mer att skriva om

 MEN ÖNSKAR ER ALLA EN BRA OCH FIN HELG

Av Lillis - 29 juli 2010 12:11

 I morse så vaknade jag kl:5 av en riktig smäll, och innan jag fattade att det var åskan som gick, tittade ut och fick se att det även spöregnade och fy vad det dundrade ett tag är ju så himla åskrädd. Fra m på förmiddagen så slutade att regna så då passade jag på att gå ut en sväng men det duggade hela tiden så det var inte ett dugg skönt. Nu ser jag att det regnar igen, så nu håller jag mig inne resten av dagen.

 I går när Mona och jag var på stan så kan jag berätta att jag inte handlade något, tyckte inte att det var något jag behövde, så duktig var jag men det är inte ofta.

 En bra torsdag till er alla

Av Lillis - 28 juli 2010 11:39

 I morse så visade solen sig från sin bästa sida, men nu är den borta.

 Under förmiddagen så har jag haft pälsvård  på Snuttan har borstat och kammat henne och fysjutton vad mycket päls hon blev av med, hon tycker att det är så skönt när jag borstar henne, så nu har hon blivt ompysslad ett tag.

 Längra fram på dagen så ska jag gå ner på Stan och träffa Mona, vi ska gå runt lite och titta i affärerna och så blir det väl oxå att vi går och tar en fika, vi har även bestämt att hon följer med ham till mig en stund och det är ju trevligt

En bra dag önskar jag er alla  

Av Lillis - 27 juli 2010 10:54

 I dag så har solen letat sig fram igen, så härligt efter några sol fattiga dagar, det behöver ju inte bli lika varmt som tidigare men ändå så att den visar sig.

Varit ut på en långpromenad och det var så skönt att få röra på sig.

 När jag varit inne en stund så fick jag höra musik, gick ut på balkongen har ju en liten park utan för. Där var det massa pensionärer som gjorde gympa och dom som inte orkade vara med satt på bänkar och klappade händerna. Tycker att det är så kul när dom ordnar saker för dom och det verkar som dom uppskattar detta.

En bra dag till er alla     

Av Lillis - 26 juli 2010 10:48

Kl:7 i morse så var det åter dax för ett motionspass till tvättstugan, och fy vad grinig jag blev när kom kom ner, fick börja med att plocka ur maskinerna som var fulla med tvätt och blött var det oxå, slängde in allt i torktumlaren. Hur sjutton är folk funtade som inte tar rätt på sin tvätt.

När jag var klar i tvättstugan så gick jag ner på stan var tvungen att uträtta lite saker som måste göras. Därefter så fortsatte jag hem till Anita för att kolla hennes lägenhet, hon är bortrest så nu har jag det gjort.

Vädret i dag är lite si  och så, när jag var ute så duggregnade det.

Önskar er alla en bra måndag

Av Lillis - 25 juli 2010 11:01

 Lördag förmiddag bjöd på sol och moln i en salig blandning

 På eftermiddagen i går så cyklade jag över till Mona i några timmar och det var trevligt att sitta och prata bort en stund. Hade väl varit hemma en timme när det ringde på dörren och utanför så står Hasse, han har varit gift med min bästa vän som gick bort för 6 år sedan och vi har hållit kontakten hela tiden. Vi satt och tittade på Tv och tog ett glas vin, när han cyklade hem så vräkte regnet ner och har fortsatt hela natten och en bit in på morgonen så nu räcker det för denna gång, det blåser och är bara 14 grader ute. Så i dag blir det att hålla sig inne och ta det lugnt

 En bra söndag önskar jag er

Av Lillis - 23 juli 2010 11:35

 Det blev ingen åska i går i stället så kom det en regnskur som hette duga vid lunchtid.

I går eftermiddag så kom Peter och Kate hem till mig, nu har hon varit här en månad men hon har rätt att stanna i 3 månader så nu har hon bestämt att hon ska vara kvar till i September.

I dag så är det så svalt ute det var nästan så jag tyckte att det var kallt,aldrig så blir man riktigt nöjd. Nu får man se vad som händer och sker under helgen

Tar nu lite ledigt från bloggen i morgon, återkommer på söndag

 Önskar er alla en bra och fin helg  

Av Lillis - 22 juli 2010 11:09

Förutom att det är väldigt varmt och kvaft ute och mörka moln som poppar upp

Ser nästan ut som det ska bli åska och det är jag livrädd för.

 Var och handlade hem lite mat ska göra en tonfisksallad, när jag kom hem så tittade jag på termometern för kläderna satt fast på kroppen, 27 grader ute och 30 grader inne, man får gå klädd inne som gud har skapat mig ingen vacker syn men vad ska man göra åt det, det är bara att gilla läget och vara glad och nöjd att man får vara frisk

En bra dag önskar jag er alla

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Skapa flashcards