Välkommen till Lillis krypin

Alla inlägg under juli 2008

Av Lillis - 30 juli 2008 17:40

  I dag har det blåst lite i Eskilstuna så luften har varit ganska behaglig, men fortfarande är det mycket varmt.

På förmiddagen var jag och en jobbar kompis ute på stan och tittade gick sedan och tog en fika på Tingsgården som ligger mycket vackert som vanligt hade jag glömt kameran hemma. I morgon är det dags att arbeta mellan 16-20,30 sen är jag ledig på fredag och arbetar helgen.

Ha en skön kväll

Av Lillis - 29 juli 2008 15:03

 Ännu en varm dag,nu börjar denna värme att bli för mycket,man orkar inte med det här, Snuttan ligger framför fläkten och flämtar och fiskarna kokar väl snart i akvariet, har blivit tvungen att ta bort locket så dom får luft så nu är det bara att hoppas att Snuttan kan hålla tassarna i styr.

  Nu har jag gnällt färdigt

Nu har jag äntligen skapat en ny omröstning,bättre sen en aldrig.

Resultatet av den förra.

Vad vi tyckte bäst om

Kräftor 50%

Surströmming 8,3%

 Räkor 33,3%

inget av det där 8,3%

 Jag önskar er alla en trevlig dag

Av Lillis - 27 juli 2008 17:23

    Arbetat färdigt för denna helg, är nu ledig i 3 dagar och det känns skönt när det är så varmt,man orkar inte med sig själv i denna hetta

Här har det kommit en liten regn skur på eftermiddagen men inget att skryta med.Slutar mitt inlägg nu kan inte tänka klart, återkommer i morgon

 Ha en bra kväll

Av Lillis - 26 juli 2008 14:27

 I dag har jag arbetat mellan 7-12 när man hjälpte pensionärerna upp i morse så bara svetten lackade om mig,och dom mår inte bra av den här värmen det är så synd om dom. Arbetar även i morgon 7-12.

Kl 16 ska jag hem till goda vänner och äta sill och potatis det blir smaskens.

Ha en bra kväll alla bloggisar

Av Lillis - 25 juli 2008 11:50

  Nu på förmiddan har jag lagt in gurka, receptet har jag fått frå Cina. Ska försöka att laga till lite mat åt mig, sen är det bara att göra sig i ordning. Ska arbeta mellan 16-21,30.

         Önskar er alla en trevlig och bra fredag

Av Lillis - 24 juli 2008 18:54

  En jättevarm dag luften står still, I dag har jag träffat mitt barnbarn Maria hon kom hem från Rodhos i går har varit där i 3 veckor brun som en pepparkaka. Hon hade köpt en liten ryggsäck i skinn åt mig.

Nu får ni ha en bra kväll

Av Lillis - 23 juli 2008 18:36

 På förmiddagen tog min väninna Rita och jag tåget upp till Stockholm det tar 1timme här i från stan. Fotot är från Hötorget det är så mysigt och gå bland alla stånden och titta. Vi har sprungit i affärer,varit i gammla Stan den är så fin.Varit och ätit gott och druckit vin.

Lika roligt som det är att åka upp så är det skönt att komma hem,det är så högt tempo där så man blir lite stressad. Nu ska jag vila mina trötta fötter

Ha det gott

Av Lillis - 22 juli 2008 15:18

Ja som jag lovade så kommer nu lite bilder från mitt jobb Lagersbergsgården i Eskilstuna.

Huvudentrén till Lagersbergsgårdens demensboende


Uteplatsen


Matsalen och utgång till uteplatsen







Önskar alla mina bloggvänner en trevlig och solig tisdags em/kväll.



Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Skapa flashcards