Välkommen till Lillis krypin

Alla inlägg under augusti 2010

Av Lillis - 31 augusti 2010 11:21

 Idag så har vi en fin höstdag solen tittar fram och väldigt skönt ute.

Har varit ute och gått en promenad, men det gör jag ju varje dag.

 På eftermiddagen så ska Mona och jag träffas och hitta på något, vad vet jag inte just nu men det kan jag berätta om i morgon.

Annars så händer det inte så värst mycket, men jag skriver några rader så ni ser att jag lever och har hälsan i behåll

 En bra dag till er alla  

Av Lillis - 30 augusti 2010 08:30

 Helgen har varit lugn och skön, inga större utsvävningar har det varit.

Vädret i dag är grått och mulet.

Siv och jag har beställt resa till Åland den 7/9 vi blir 4 stycken som åker och det ska bli kul.

Längre fram på dagen så  ska jag gå och klippa mig och det behövs verkligen ser ut som en golvmopp i håret.

Förra veckan så började jag att titta på Biggest loser som visas i kanal 5 kl:19 varje dag, Vad dom får kämpa för att gå ner i vikt, det är blod svett och tårar, intressant att se vad dom förändras med med träning och rätt kost.

Lite ord på vägen

 Den största lyckan av alla är att veta,

 att den annan människa behöver en.

 En bra måndag till er alla

Av Lillis - 28 augusti 2010 09:11

 En solig lördag en så länge. Om en stund så ska jag gå ut på en promenad.

 I går på eftermiddagen så var jag ner på stan, jag berättade för några dagar sen att jag ville ha en tunika för festligare tillfällen och nu har jag fått tag på en svart sak.

I kväll så ska jag titta på ett nytt program som börjar Dansfeber och håller på några lördagar framöver.

 Slutar mitt inlägg med dessa ord.

Att våga är att förlora fotfästet en stund.

Att inte våga är att förlora en bit av sig själv

  En bra lördag till er alla  

Av Lillis - 27 augusti 2010 11:25

 Tack för tipset hur jag skulle bära mig åt för att kunna svara på Kates mail som skulle vara på Engelska. Satt på morgonen och höll på med detta så nu är det fixat och klart för denna gång.

I dag så har vi sol här i stan än så länge men det hinner ju att ändra på sig.

 Har varit ut på en långpromenad och på hemvägen passade jag på att handla mat till helgen så nu går det ingen nöd på mig. I kväll så ska jag äta gott och ta ett glas vin, måste ju fira att det är helg

 En bra och fin helg önskar jag er alla  

Av Lillis - 26 augusti 2010 12:05

 Börjar med att gratta min dotter Liselotte som kommit in på

Örebro Universitet,ska läsa Medicinska sekreterar programmet i två år.

Kan oxå berätta att jag fick ett mail från Kate på morgonen, fattar vad hon skriver

Men jag vet inte hur jag ska få ihop det när jag ska svara, blir så arg på mig själv att jag aldrig lärt mig Engelska ordentligt men det kanske inte är försent än, får väl höra mig för om någon kurs.

 Om en stund så ska jag sätta mig på cykeln och åka hem till Siv och få lite kaffe och umgås en stund

En bra torsdag önskar jag er



Av Lillis - 25 augusti 2010 12:10

En riktigt höstdag, blåsersom bara den och regnar mellan varven.

Var tvungen att gå ut i detta väder hade lite saker som jag måste uträtta, tycker ju även om att vara ute och röra på mig så efter en stund så var det ganska så skönt.

Tittade lite i affärerna när jag ändå var på stan och kan ni tänka er att där hängde min Tunika som jag sökte efter i går, i dag så blev den min. Är även på jakt efter en Tunika som jag kan ha vid festligare tillfällen men det får bli en annan dag som jag letar efter den

 En bra onsdag till er alla  

Av Lillis - 24 augusti 2010 13:54

Vaknade i natt av att regnet slog mot rutan och det höll på ända in på förmiddagen. Sen kom solen fram och varmt som sjutton blev det.

Nu har Siv och jag varit nere och gjort stan, sprang ut och in i affärer men jag hittade inget som jag ville ha, är på jakt efter en tunika men affärerna är ju kvar så jag får kolla en annan dag. Vi avslutade det hela med att gå och äta lunch tillsammans och prata bort en stund, Nu hör jag att åskan går så nu måste jag sluta

En fortsatt bra dag till er alla

Av Lillis - 23 augusti 2010 10:24

 Nu är helgen över för denna gång, ganska skapligt väder har vi haft så det kan jag inte klaga på.

I går så var jag med upp till Arlanda och vinkade av Kate som åker hem nu, hon har ju varit här över 2månader så nu längtade hon hem till sin familj och det kan man förstå.

 Nu på morgonen så var det åter dax för ett pass upp och ner i tvättstugan,

 En solig och fin dag har vi och det är typiskt när barnen börjar i skolan

 På eftermiddagen så ska jag träffa min bloggkompis Margit och vi ska åka till

Tuna Park och prata bort en stund

En bra måndag till er alla

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Skapa flashcards