Välkommen till Lillis krypin

Direktlänk till inlägg 4 maj 2011

Kallt och blåsigt

Av Lillis - 4 maj 2011 11:28

             Lika förbaskat kallt i dag oxå, solen försöker att

             leta sig fram mellan molnen, men det verkar inte

             att vara lätt.

             I går kväll när jag satt och tittade på TV så fick

             jag se att Snuttan jagade något, tänkte inte mera

             på det, sen fick jag se det igen, fick för mig att

             det var mal, men jag vet ju inte hur dom ser ut.

             Så i dag så travade jag ner på stan och fick tag

             i något som hette Paradimal. Sen var det bara

             att stoppa in det bland vantar,mössor och

             halsdukar. Kommer ihåg att förr så la man

             alltid malkulor i kläderna. Jag kanske är

             lite nojig nu men jag tycker att det är så

             läskigt men sådana småkryp

             EN BRA DAG TILL ER ALLA

 
 
Maggan

Maggan

4 maj 2011 12:35

Visst minns jag de där malkulorna. Det luktade malmedel på hela vinden i huset där man hängde undan sina kläder i påsar och tyg-garderober. Tur att den tiden är förbi.Nu har vi ju andra material i våra kläder och där tar sig väl inte malen in i.Finns det verkligen mal? Längesen jag såg nån i alla fall.Men var det en sån du såg,gjorde du rätt i att få bort den.Ja man har ju ylle kvar i det stickade.
Ha en skön dag trots kylan. Kram.

http://margaretha.bloggagratis.se

 
Anita

Anita

4 maj 2011 12:37

Törs nästan slå vad om att det INTE är någon mal i dina kläder. Det material som malarna trivs i finns knappt nu för tiden. Det finns så mycket annat som flyger i luften den här tiden när allt vaknar till liv. Ha det gott vännen !!! Kram

http://minplats.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

4 maj 2011 12:40

En liten titt in här innan jag gör lite annat nyttigt.

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

4 maj 2011 12:43

ja, inte är det roligt med sådana kryp inte, hoppas du får bukt med dem, jo, det är kallt även idag
en fin dag till dig också vännen - kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Cina

Cina

4 maj 2011 12:51

Näää jag tror heller inte att det finns mal nu.
Tror att det var en sådan där annan lite sak som ser ut som en mal som snuttan jagade.
Dom brukar mina katter oxå jaga.

Kallt idag här oxå.

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

4 maj 2011 14:20

Gott att ha katten som jagar de små krypen men säkert inte nåt skadedjur. Ja fy va kallt det är idag också. Min panna har varit avstängd men fick sätta på den idag igen för det var bara 17 grader inne, ja nu blir det säkert snart varmt.
Ha det gott/kramen

http://torparmor.blogspot.com

 
Malin

Malin

4 maj 2011 18:44

Ja usch för denna råa kallhet som vi fått ta del av nu :/ inge kul alls.
Inte roligt med såna kryp,men kanske bara var en liten fluga=) får hoppas på det :) ..Kramar

http://sugarpie88.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

4 maj 2011 19:50

Det var ett långvarigt bakslag i vädret. Hoppas det blir varmt till helgen igen..

Hoppas verkligen inte det är mal. Dom kan väl till och med förstöra kläderna, har jag för mig?
Hoppas dom försvinner fort..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Glimz

Glimz

4 maj 2011 21:55

Jag har nu jobbat i tre dagar & dessa tre dagar har varit olidligt kalla. Kan det vara så att, det vänder och blir varmt och fint nu när jag är ledig igen....tror faktiskt det :)
Kramen till dig vännen

http://ninz.bloggagratis.se

 
attis

attis

5 maj 2011 10:32

Visst är det en läcker bil. Vill ha sommar nu. Skulle sitta fint. Minns när man var barn och det luktade av dessa malkulor om alla kläder. Tur att det finns. Ha det bäst.
Kram

http://attisblogg.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lillis - 9 februari 2015 08:22


                           Nu är helgen över för denna gång, ganska bra väder                            har vi haft förutom att det blåste som sjutton.                            I dag ser det ut som vi får en vacker dag med sol och          ...

Av Lillis - 6 februari 2015 11:18


                               I dag så är solen framme och visar upp sig så                                härligt, - 1 grad har vi, tyckte att det var riktigt                                skönt ute.                                Stora ist...

Av Lillis - 2 februari 2015 12:05


                                Snön bara vräker ner och det är vitt så                                 långt ögat kan se, tycker att det räcker                                 nu med den vita varan som kommit, men                             ...

Av Lillis - 29 januari 2015 12:24


                              Blött, slaskigt och så halt på vissa ställen, men                               just nu så tittar solen fram lite.                               Nu har jag kommit igång med träningen igen och                      ...

Av Lillis - 25 januari 2015 11:50


                               Har nu varit ute och tagit en promenad, riktigt                                skönt var det och vackert med all snö som                                 kommit.                                Nu under förmiddagen ...

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards