Välkommen till Lillis krypin

Direktlänk till inlägg 29 maj 2012

Blandad kompott!

Av Lillis - 29 maj 2012 13:23

                                     Under morgonen så sken solen så fint, men fy sjutton vilka

                                      kalla vindar,längtar att värmen ska komma tillbaka.

                                      Nu har Siv och jag varit på stan i några timmar, trevligt

                                      som vanligt, vi var och åt lunch och fikade.

                                      Det ända jag köpte var en liten bordslykta med solceller

                                      att ha på balkong bordet,köpte även hårfärg och så beställde

                                      jag tid hos en av Carinas jobbarkompisar för att få hjälp med

                                      håret, då vi ska på bröllop 1 September och lördan efter så

                                      ska jag på 60 års kalas.

                                      Som ni ser på kortet av mig så är jag kortklippt nu fick jag

                                      order att låta håret växa ut lite, går ju att göra mer med ett

                                      lite längre hår, men hur ska jag klara detta det återstå att se

                                          EN FORTSATT BRA TISDAG TILL ER  

 
 
Ruth

Ruth

29 maj 2012 14:00

Tänka sig, det är redan tisdag. I dag har vi en mulet/sol-dag, några stänk kom det från ovan för en timma sedan, men det bidde inget av det. Ja det är jobbigt att ha tålamod för att få håret långt, mitt har växt i 1 ½ år, var så kort i håret innan, nu får jag toppa det ofta så det inte blir för långt, men så skönt med långt hår, sätter upp det med ett spänne i nacken när solen gassar. Håller med att det är så mycket man kan göra med håret när det får lite längd, men har du tålamod att vänta ?
Vilket fint blomsterfält du har tagit kort på, vad heter dessa blommor ?
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

29 maj 2012 14:14

Ja du får väl se om du kan vänta med att klippa håret. Dom där blommorna heter Kirgislök kallas även för Sorklök.
Jag har varit ute å grejat i trädgården en stund, regna inatt men har varit fint nu med sol. Det är ju perfekt väder med regn på natten å sol på dagen.
Ha en fortsatt fin dag/kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
Cina

Cina

29 maj 2012 18:43

Hur ska du klara av att spara håret???
Men som sagt det går att göra mer med ett lite längre hår.
Blir nog bra ska du se.
Ja du det var kalla vindar idag må jag säga.
Nu vill vi ju ha lite sol o värme igen.
Mycket festligheter du ska på det är kul att det händer något ;)

Kramen min vän.

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

29 maj 2012 19:20

här har det också varit mycket kyligare idag, så nu får du ta och låta håret växa :)
fin bild
kramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Monica

Monica

29 maj 2012 20:37

Kalla vindar här idag också,stor skillnad mot förra veckan.
Vi har solcellslampor i vår rabatt på framsidan och det är så vackert när det har mörknat ute.
Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
annemon

annemon

29 maj 2012 20:57

Ett fint blomfält som vi får se.Hoppas du har tålamodet att vänta på din hårväxt, själv brukar jag bli så hår öm när det blir för långt.

http://annemon.bloggagratis.se

 
Maggan

Maggan

29 maj 2012 20:58

Hej igen Lillemor.
Jag har varit dålig på att hälsa på en tid nu.Blir så ibland.
Vilken fin bild du visar av sorklöken. De är vackra.
Jag har också köpt färg till håret nu och ska försöka piffa till mig.
Ha en bra kväll min vän. vi ses ju på Fb som vanligt.
Kram!

http://Margaretha.bloggagratis.se

 
Annika

Annika

29 maj 2012 21:30

Nu har ju jag rätt så långt hår. Men det är jobbigt innan det växt ut. Just det där mitt i mellan. Trodde det var gräslöken som blommade. Ha en fin Onsdag.

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Sussi

Sussi

29 maj 2012 21:55

Så mycket skojigheter du har att se fram emot. En frisyr är mycket lättare att fixa om det har växt ut lite. Vi får väl se hur det blev sen? :)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lillis - 9 februari 2015 08:22


                           Nu är helgen över för denna gång, ganska bra väder                            har vi haft förutom att det blåste som sjutton.                            I dag ser det ut som vi får en vacker dag med sol och          ...

Av Lillis - 6 februari 2015 11:18


                               I dag så är solen framme och visar upp sig så                                härligt, - 1 grad har vi, tyckte att det var riktigt                                skönt ute.                                Stora ist...

Av Lillis - 2 februari 2015 12:05


                                Snön bara vräker ner och det är vitt så                                 långt ögat kan se, tycker att det räcker                                 nu med den vita varan som kommit, men                             ...

Av Lillis - 29 januari 2015 12:24


                              Blött, slaskigt och så halt på vissa ställen, men                               just nu så tittar solen fram lite.                               Nu har jag kommit igång med träningen igen och                      ...

Av Lillis - 25 januari 2015 11:50


                               Har nu varit ute och tagit en promenad, riktigt                                skönt var det och vackert med all snö som                                 kommit.                                Nu under förmiddagen ...

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards