Välkommen till Lillis krypin

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2009

Råttor!

Av Lillis - 8 oktober 2009 09:38

Nu i morse så ringde Greta och ville komma över på förmiddagen och fika och det får hon mer än gärna,så det var bara att plocka fram snabeldraken och köra ett varv,så nu är det klart till hon kommer.I dag så får vi en vacker dag här.

Skrev ju för ett tag sen om alla råttor i Stadsparken,Läste i tidningen i morse att man ska placera ut nio så kallade betningsstationer som ska stå hela vintern.Det är en fälla i cement med en netto vikt på 125 kilo varsallra innersta inne som laddas med ett bete som behandlas med råttgift.Finns ingen risk för fåglar och katter.Att vi fått så mycket råttor beror på att vi har så mycket änder och att folk matar dom och änderna ska ju ha mat tycker jag. Så nu vet ni vad som händer i min stad

I kväll så ska jag fortsätta att titta på Inlåst och hoppas att några av killarna kan ordna till sina liv

Ha en fortsatt bra torsdag

 
 
Sussi

Sussi

8 oktober 2009 10:08

Vad trevligt med lite förmiddagsfika :-)

Hoppas dom får tag i dom flesta råttorna.. Tänk att det blir så mycket följder av att mata lite änder..

Ha en bra dag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Corina

Corina

8 oktober 2009 13:36

Trevligt med lite fikasällskap ! Jag har just besökt mamma och fikat med henne. På vägen hem slank jag in på systemet och handlade lite inför surströmmingsfesten imorgon kväll. Kramis !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

8 oktober 2009 14:14

Ha det så trevligt med ditt främmande.Ja fy hoppas du inte springer på någon råtta där i parken.Javisst ja,man får inte glömma Inlåst ikväll.Jag hoppas verkligen det ordnar sig för grabbarna.Huga så synd att det kan bli så fel.Kram vännen och sköt om dig hela långa dagen.

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
e-k

e-k

8 oktober 2009 14:27

I Malmö har vi på tok för många gäss, de håller sig inte bara i parkerna längre utan promenerar omkring, går t.o.m så stolt över vägarna så bilarna får stanna som för folk på övergångsställen.
Bättre detta än råttor tycker jag.

Jag önskar att jag också hade grannar som kunde snabbt och enkelt komma över på en kopp kaffe.
Mina vänner bor i Centrum och då är det inte bara till att "titta in" en stund. Nackdelen med att bo i min oas i utkanten av stan.

Kram

http://eksvarld.bloggsida.se

 
gerty

gerty

8 oktober 2009 17:08

Kul med fikagäster, men fy för råttor

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Medresenärskan

Medresenärskan

8 oktober 2009 18:45

JAsså du har både haft trevligt kaffesällskap och fint väder. Vi har också haft fint väder. Jag fick åka akut till tandläkaren idag men nu är det bra igen. Tur att man får hjälp med en gång.

Fy för råttor men tur att de kan fånga in dem och att det inte finns någon fara för andra djur. Joo, jag har hört talas om att det kan bli problem av för mycket matning av änderna men jag tänker som du ??? Visst ska de väl kunna få lite gott i sig också??
KRam på dig vännen och ha en bra kväll.

http://medresenarskan.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

8 oktober 2009 20:27

Idag gick det bättre på ikea.. Gjorde inte av med en spänn *nickar stolt*

Ha en mysig kväll
kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

8 oktober 2009 21:47

Fy så äckligt med råttor, jag hoppas de ska försvinna snabbt.
Men ett fikabesök av en vän är ju alltid trevligt.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
Ruth

Ruth

9 oktober 2009 10:02

Inte alltid ett pluss att mata fåglar, men så himla roligt. Råttor är inga trevliga djur, en och annan råtta är ok, men dom blir oftast för många.
Ha en fin dag.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lillis - 9 februari 2015 08:22


                           Nu är helgen över för denna gång, ganska bra väder                            har vi haft förutom att det blåste som sjutton.                            I dag ser det ut som vi får en vacker dag med sol och          ...

Av Lillis - 6 februari 2015 11:18


                               I dag så är solen framme och visar upp sig så                                härligt, - 1 grad har vi, tyckte att det var riktigt                                skönt ute.                                Stora ist...

Av Lillis - 2 februari 2015 12:05


                                Snön bara vräker ner och det är vitt så                                 långt ögat kan se, tycker att det räcker                                 nu med den vita varan som kommit, men                             ...

Av Lillis - 29 januari 2015 12:24


                              Blött, slaskigt och så halt på vissa ställen, men                               just nu så tittar solen fram lite.                               Nu har jag kommit igång med träningen igen och                      ...

Av Lillis - 25 januari 2015 11:50


                               Har nu varit ute och tagit en promenad, riktigt                                skönt var det och vackert med all snö som                                 kommit.                                Nu under förmiddagen ...

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards