Välkommen till Lillis krypin

Alla inlägg under november 2009

Av Lillis - 20 november 2009 12:23

Grått och mulet som vanligt,nu får vi hoppas att vi får sol i helgen som väder gubbarna lovat.Är så glad i dag måste få berätta. I går kväll så ringde Peter och talade om att han fått jobb på den firma som han arbetat på tidigare,nu har han gått arbetslös i 8 månader,så nu får han börja igen 1 December, och det är roligt för honom att han kan känna sig trygg igen,jag tror inte att det är bra för självförtroende att gå hemma när man är ung och det är det väl inte för någon.

I kväll så ska Rita och jag gå till Papas Tapas och äta ska bli så gott,berättar i morgon vad jag ätit men jag är rädd för att det blir det vanliga

Önskar er alla en bra och skön fredag

Av Lillis - 19 november 2009 13:23

 Tack för alla grattis hälsningar jag fick i går på min namnsdag. I dag så har vi inte regn och det är så skönt.

 I morse så fick jag ett kärt besök av Peters förra flickvän,hon hade varit och lämna sin lilla dotter på dagis och

nu väntar hon sitt andra barn i December, så rund och go hon var, alltid roligt att träffa henne hon betyder så

mycket för mig.Jag var med henne en bit på vägen när hon skulle hem

Önskar er alla en bra dag

Av Lillis - 18 november 2009 11:43

 Nu är jag så trött på detta regnväder som är varje dag. Nu syns det att julhandeln kommit igång mycket folk på stan,har

varit nere och köpt min första julklapp.Carina,Liselotte och jag köper inte julklappar till varandra vi anser att det är bara att byta pengar.Men jag köper till mina barnbarn Peter och Maria,det är så lätt att handla till dom,för dom har ju egna lägenheter så det fattas ju alltid något till hemmet. I kväll så ska jag besöka våra Bönder och se hur det går för dom

Önskar er alla en fortsatt bra dag och kväll

Av Lillis - 17 november 2009 11:18

 Nu på morgonen har jag haft tvättstugan så då får man ju motion genom att springa upp och ner. Vädret är så tråkigt mörkt och dystert,tycker att man blir deppig.Då tänkte jag att om jag går ut och köper godis så kanske det deppiga

går över,Så nu har jag ätit så det står härliga till och då kommer det dåliga samvetet fram att man ätit massa onyttiga

saker,men det får inte bli någon vana och jag blev i alla fall glad för stunden.På eftermiddan så ska jag gå över till

Anita en stund hon kom hem från Turkiet i helgen så jag måste höra hur hon haft det

Ha en fortsatt bra dag

Av Lillis - 16 november 2009 11:55

Ny vecka nya utmanningar.En grå och trist måndag regnet hänger i luften och det är blött och mörkt ute men varmt.

Nu får det gärna komma snö för min del blir så ljust och fint.Har varit  och uträttat lite saker som man måste, samt varit

ute och gått min vanliga runda.Kan tala om att i går kväll så somnade jag ovaggad efter partyt i lördags natt.Fick höra att flera av mina grannar ringt och klagat så nu har jag oxå gjort det.

Önskar er alla en bra dag

Av Lillis - 15 november 2009 11:47

 Även i dag har vi en regnig söndag. I natt har jag varit på party med ett gäng ungdomar från 03 till 05,30, skämt åsido.

Det känndes som jag var med på festen,mina grannar som bor under mig kom hem från krogen kl O3 och hade massa folk med sig sen var partyt i gång, hög musik,skratt och skrik för prata i vanlig samtalston fungerade inte.Grannarna runtom kring slog i väggarna.Jag förstår inte att man inte fått lärt sig att ta hänsyn till andra.Så kl:5,30 kunde jag gå och lägga mig igen.Nu har jag gnällt färdigt för den här gången

Ha en skön dag

Av Lillis - 14 november 2009 12:20

I morse när jag slog upp mina ljusblå och tittade ut så spöregnade det,nu har det avtagit lite men det är en mulen och grå lördag inte ett dugg skönt.Var tvungen att gå ner med mobilen som jag köpte i går fick inte in vissa saker själv så dom var tvungen att hjälpa mig men det är dom till för.Lördagen här hos mig blir lugn och skön

Jag önskar er alla en bra lördag

Av Lillis - 13 november 2009 13:40

 I dag så skulle jag och Siv passa på och träffas eftersom hon är ledig i dag och när jag går ner till stan så skulle jag ringa henne på mobilen tar upp min mobil och ska ringa och den är helt död, som tur var så var jag ute i god tid så jag gick in till affären där jag köpt den dom gick igenom hela telefon.Dom kunde skicka den på lagning men kunde ta flera veckor tills jag skulle få den tillbaka om det gick att göra något åt den,den var ju en äldre modell så det blev att skaffa en ny mobil.Sedan gick Siv och jag o åt lunch,satt och pratade bort en stund.

Önskar er alla en bra fredag

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards