Välkommen till Lillis krypin

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2010

Torsdag!

Av Lillis - 26 augusti 2010 12:05

 Börjar med att gratta min dotter Liselotte som kommit in på

Örebro Universitet,ska läsa Medicinska sekreterar programmet i två år.

Kan oxå berätta att jag fick ett mail från Kate på morgonen, fattar vad hon skriver

Men jag vet inte hur jag ska få ihop det när jag ska svara, blir så arg på mig själv att jag aldrig lärt mig Engelska ordentligt men det kanske inte är försent än, får väl höra mig för om någon kurs.

 Om en stund så ska jag sätta mig på cykeln och åka hem till Siv och få lite kaffe och umgås en stund

En bra torsdag önskar jag er



 
 
Lena

Lena

26 augusti 2010 12:42

Grattis till Liselott och en stolt mor.Förstår att det kan vara knepigt att få iväg ett mail för dig.Jag är heller inte så duktig på engelska.Ha det så trevligt på kaffe mötet.Så roligt att få umgås och prata bort en stund.
Kramar om dig

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Margit

Margit

26 augusti 2010 20:02

jag tycker, Lillemor att du varit SÅ duktigsomklarta av att kummunicera med henen dessa veckor!!! Du är SÅ duktig du!!
Att skriva är ju metydligt svårare..
Kramen min vän!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Monica

Monica

26 augusti 2010 21:32

Du får gå en kurs i engelska. det är ju alltid en massa olika kurser på hösten.
Grattis till din dotter som kommit in på skolan!

Nu önskar jag dej god natt!

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

26 augusti 2010 22:05

Det finns översättnings program så du kan skriva på svenska o sedan översätta det till Engelska.

Tycker att du vart jätte duktig dessa månader som Kate har vart har....du är säkert jätte duktig fast du inte tycker det!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

26 augusti 2010 22:23

Engelska kurser brukar ju starta såhär på hösten och det kan säkert vara hemst trevligt med kurs ! I övrigt så klarar jag engelskan skapligt faktiskt men man tränar ju sällan....kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

26 augusti 2010 22:26

Synd man inte är en fena på språk, vi kan ta varandra i hand. Ett litet tips, skriv på svenska, kopier det du har skrivit och gå in här
http://translate.google.se/#
klistra in det och översätt från Svenska till Engelska, den översättaren är rätt så bra.
Önskar dig en fin kväll.
Kram

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Glimz

Glimz

26 augusti 2010 22:35

Super grattis till din dotter, vad kul! Gulligt av henne att skriva brev till dig :) Vill du ha hjälp med översättningen, så kan jag hjälpa dig efter bästa möjliga förmåga, om du vill. Google har ett översättningsverktyg, som är ganska så bra. Men den översätter rakt upp och ner, så meningarna blir inte riktig rätt i slutänden, dock bra o hon kommer att förstå vad du menar :)
Kram till dig vännen

http://ninz.bloggagratis.se

 
Anita

Anita

26 augusti 2010 22:44

Skriv ett brev på svenska i word tryck sen på översätt så får du´det du skrivit översatt. Det kan bli lite fel i gramatik och ord men hon förstr vad du skriver. Ett bra sätt för de som vill förmedla sig med vänner på annat språk.
KRam vännen !!!! Ha det gott och hälsa din dotter med ett stort grattis.

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

27 augusti 2010 08:52

Grattis till din dotter. Kul att hon kom in :)

Engelska är det aldrig försent för att lära sig. Man har verkligen stor användning för det språket

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

27 augusti 2010 09:24

Hej vännen!
Tack för att du skriver,jag är så glad att du finns.Du är en sån go männiksa du Lillis.Hur är vädret hos dig idag då?här är det regnigt och grått.Vad ska du hitta på denna Fredag då?vad jag ska göra det vet du redan hihi.Tänkte ju att jag skulle ha fått träffa dig den här sommaren.Men tiden bara rusar iväg.Men någon gång hoppas jag att vi ska kunna ses.Ha en mysig Fredag så hörs vi snart igen:)
Bamse kramar

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

30 augusti 2010 23:02

Roligt att Kate håller kontakten även då hon har rest hem igen. Använd dig av översättningsprogram, det blir lite fel översatt ibland. Men Kate förstår ändå vad du menar. Eller skriv på svenska, så får Kate översätta själv, då får ju hon träna på svenskan.
ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lillis - 9 februari 2015 08:22


                           Nu är helgen över för denna gång, ganska bra väder                            har vi haft förutom att det blåste som sjutton.                            I dag ser det ut som vi får en vacker dag med sol och          ...

Av Lillis - 6 februari 2015 11:18


                               I dag så är solen framme och visar upp sig så                                härligt, - 1 grad har vi, tyckte att det var riktigt                                skönt ute.                                Stora ist...

Av Lillis - 2 februari 2015 12:05


                                Snön bara vräker ner och det är vitt så                                 långt ögat kan se, tycker att det räcker                                 nu med den vita varan som kommit, men                             ...

Av Lillis - 29 januari 2015 12:24


                              Blött, slaskigt och så halt på vissa ställen, men                               just nu så tittar solen fram lite.                               Nu har jag kommit igång med träningen igen och                      ...

Av Lillis - 25 januari 2015 11:50


                               Har nu varit ute och tagit en promenad, riktigt                                skönt var det och vackert med all snö som                                 kommit.                                Nu under förmiddagen ...

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards