Välkommen till Lillis krypin

Alla inlägg under mars 2012

Av Lillis - 22 mars 2012 11:59

                                  Ännu en vacker och fin dag, nu ser man hur naturen ändrar sig

                                  det blir grönt och fint och även se hur knoppar brister,det

                                  är en vacker årstid vi går till mötes. Tog en promenad och

                                  styrde även mina steg till Myrorna med lite avlagda kläder

                                  jag inte kan ha, undrar om dom krympt i tvätten heller om

                                  jag rent av gått upp i vikt tror nog på det sistnämda.

                                  Under eftermiddagen så ska Siv och jag gå hem till mitt

                                  barnbarn Maria, Siv ska hjälpa henne att sy några dynor

                                  och så får jag oxå krama henne lite.

                                     ÖNSKAR ER ALLA EN SKÖN OCH FIN DAG  

Av Lillis - 21 mars 2012 11:44

                               Vilken härlig dag med strålande sol och genast så blir livet

                               så mycket bättre, så nu är det bara att njuta av dagen och

                              ta vara på den. Har varit ut på en riktig långpromenad gick

                              till ett område som heter Balsta och som ligger så vackert.

                              När jag kom hem igen så var det bara att ta tag i

                              sovrumsfönstret så nu är det avklarat, nu är det värsta kvar

                              och det är fönstret i vardagsrummet, men det får bli en

                              annan dag när jag känner för det, till Påsk ska det vara klart.

                                     

                                  Det som göms i snö kommer upp i tö.(klickbilder)

                                EN BRA OCH FIN DAG ÖNSKAR JAG ER 

Av Lillis - 20 mars 2012 11:20

                                   Snöblandat regn under morgonen men nu duggregnar det bara.

                                   I dag hade jag tänkt att fortsätta med sovrumsfönstret men

                                   det var bara att glömma i detta väder, men det finns ju fler

                                   dagar får vi hoppas. I stället för fönstret så blev det

                                   målningen i sovrummet som tvättad så nu är det avklarat.

                                   Kate ringde och var så rädd var några hantverkare som hade

                                   varit och ringt på dörren så hon ville att jag skulle komma upp,

                                   gick upp till henne så jag mötte hantverkarna på vägen dom hade

                                   bara ringt på fel dörr, så nu är detta problem löst och det är

                                   ju tur att Peter och jag bor så nära varandra så det är bara att

                                   springa över. På eftermiddagen så får jag främmande av en god vän.

                                                 NU SÄGER JAG HEJ FÖR I DAG,HÖRS I MORGON  


Av Lillis - 19 mars 2012 11:26

                                     Jag är banne mig expert på att röra i hop allt, började min

                                     morgon i tvättstugan, under tiden som maskinerna gick fick

                                     jag för mig att tvätta målningen i köket och därefter så

                                     blev det köksfönstrets tur, sen var det bara att sätta upp

                                     rena gardiner som jag köpte förra veckan. Nu är det bara

                                     fönstren kvar i dom andra rummen kvar, men det får jag

                                     ta en annan dag när andan faller på.Ni får sen en bild på

                                     gardinen. Nu känner jag mig helt slut så nu ska jag vila

                                     mig en stund och ta igen mig så jag orkar med kvällen.

                                        EN FORTSATT BRA MÅNDAG TILL ER  

Av Lillis - 17 mars 2012 12:27

I går kväll så hade Rita ,Siv och jag en mysig kväll på Papas Tapas med så goda små rätter.
Vi började med Gambas Tigers som är vitlök
och chilimarinerade tiger räkor med Aioli
Så fortsatte vi med Pinchos Papas som består
av 2 små oxfilespett med klyftpotatis
grönsaker och aioli. 
Därefter så blev det ännu en rätt. 
Nachos Supremos som består av en liten tallrik
Nachochips gratinerad med ost som serveras med vitlökssås.
Till detta så delade jag och Rita på en flaska rödvin.
 
Tog inget kort på maten för den har ni sätt tidigare.

 När vi ätit klart så fortsatte vi hem till Rita och fikade och fortsatte vår

 mycket trevliga kväll tillsammans med mycket prat och skratt. I morse så var jag lite

 tung i huvudet men det är självförvållat. Resten av dagen ska jag bara ta det lugnt.

        NU MINA VÄNNER ÖNSKAR JAG ER EN BRA HELG MED MYS OCH PYS:

Av Lillis - 16 mars 2012 11:12

                                         Solen lyser med sin frånvaro, vädret är så grått och trist,blåser

                                         kallt gör det oxå inte ett dugg skönt ute.

                                         Under morgonen så har jag gjort rent åt mina små fiskar och så

                                         mycket små yngel jag hade, får se hur många som överlever.

                                         Nu har Kate varit med mig ut och handlat hem lite ätbart till

                                         helgen, passade även på att köpa en väska till våren.

                                         I kväll så ska Rita, Siv och jag till Papas Tapas och äta lite god

                                         mat, får se nu om jag väljer något annat eller om det blir det

                                         vanliga som jag brukar ta, det får ni reda på i morgon

                                               ÖNSKAR EN BRA OCH SKÖN FREDAG  

Av Lillis - 14 mars 2012 11:46

                                            När man är inomhus och tittar ut så ser det så himla skönt ut.

                                            när man kommer ut så blåser det så kallt inte ett dugg skönt.

                                            Fick för mig att jag skulle gå ner till Rothoffsparken och fota

                                            lite men det fanns inget att fota just nu får bli senare. Fortsatte

                                            till Rademachersmedjorna men där var det så öde just nu inte

                                            en kotte såg jag. Tog några foton på min promenad och som

                                            vanligt så är det klickbilder som gäller.

                                            I kväll så ska jag besöka Sveriges Mästerkock och se hur det

                                            går för dom och även se vad dom lagar till för smarrigt och gott.

                                        

                                                                        

                                        EN FORTSATT BRA OCH FIN DAG ÖNSKAR JAG ER ALLA

Av Lillis - 13 mars 2012 12:56

                                     Vilken härlig och skön dag vi har, nu känns det som våren är här

                                      och det får vi hoppas. Var ute en kort sväng innan jag gick hem

                                      till barnbarnet Maria, hade lovat att hjälpt henne med gardiner,

                                       så nu är det fixat, några timmar fick vi tillsammans och det är

                                       alltid så roligt och mysigt och träffa henne.

                                       När jag gick hem så såg jag några små snödroppar som växte

                                       bland löv, men dom är så små så jag såg dom nästan inte.

                                        EN FORTSATT BRA DAG TILL ER ALLA  

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards