Välkommen till Lillis krypin

Alla inlägg under mars 2012

Av Lillis - 12 mars 2012 16:06

                                            En fin och mycket känslosam dag har det varit, har varit

                                            till Västerås på begravning, en mycket lättsam begravning

                                            med vacker sång och musik och mycket vackert tal.

                                            Efter akten så åkte vi hem till Karin och hade en trevlig

                                            samvaro med mycket goda smörgåstårtor som Cina gjort

                                            och även kaffe. Nu är den här dagen gjord och det känns

                                            skönt att detta är över

                                                 EN FORTSATT BRA MÅNDAG TILL ER

Av Lillis - 11 mars 2012 10:32

                                           Ja, enligt mitt tycke och smak så var det rätt låt som vann,

                                           men smaken är ju som baken delad och livet vore ju för trist

                                           om vi alla hade samma smak. Men jag tror att Loreens låt

                                           kommer att slå uti stora vida värden, ska bli spännande att se.

                                           Nu på morgen så var jag ner i källaren och plockade fram min

                                           cykel, så nu har det blivit en liten cykelrunda och det var så

                                           skönt. Efter lunch så ska jag gå ut i det vackra vädret och

                                           bara njuta av allt, bäst att passa på när det är fint väder

                                             EN BRA OCH SKÖN SÖNDAG TILL ER ALLA

Av Lillis - 10 mars 2012 11:28

                                          Vilken härlig lördag vi har, solen skiner och varmt och skönt var det

                                           ute, nu känns det som våren äntligen är på väg hoppas jag.

                                           Om en stund så ska jag sätta mig och titta på skidor och äta Chips,

                                           ja jag vet att det är onyttigt men så gott och i bland så måste jag

                                           frossa lite. I kväll så ska jag titta på Melodifestivalen och se hur

                                           det går för Molly S och då äter jag upp resten av Chipsen så nu

                                           vet ni hur min lördag ser ut och vad jag ska göra.

                                             EN BRA OCH SKÖN LÖRDAG TILL ER ALLA  

Av Lillis - 9 mars 2012 11:58

                                         En grå dag än så länge, får hoppas på lite bättre väder under dagen.

                                         Nu är det handling som stått på schemat under förmiddagen och även

                                         en liten promenad, i dag så blåser det lite men tyckte inte att det var

                                         kallt ute.  I dag så är jag trött och lite små sur på Snuttan. Läste på

                                         facebook att det varit fullmåne och då undrar jag om Katter kan

                                         påverkas av detta, för Snuttan har varit hel knäpp i natt, hon har

                                         busat och puffat på mig, så nu är inte matte god att tas med. Nu

                                         ligger hon i godan ro och sover, Jag får väl lägga mig och vila en

                                         stund så jag orkar att vara vaken i kväll.

                                              EN BRA OCH MYSIG FREDAG ÖNSKAR JAG ER  


Av Lillis - 8 mars 2012 12:31

                                          En grå och trist morgon solen tittade fram ett tag men sedan

                                          försvann den som en avlöning, fy sjutton vad det blåste kallt

                                          ute inte ett dugg skönt var det. Nu har Hasse varit här en

                                          stund och fikat, och vi har även bestämmt när och hur vi ska

                                          åka till Västerås på måndag när vi ska på begravning.

                                          Har inte så mycket mer att skriva om, en sak till

                                          Jag vill förära er alla med varsin ros på Internationella kvinnodagen.

                                          Jag hoppas att ni är stolta att vara kvinnor för det är jag.

                                                  
        EN BRA DAG TILL ER ALLA  

               

Av Lillis - 7 mars 2012 11:46

                                          I dag har jag varit ute på en riktig långpromenad, är ju van att vara

                                          ute varje dag och röra på mig, hela dagen i går så var jag ju hemma

                                          så skönt det var att komma ut även fast det blåste lite.

                                          I går kväll så pratade jag med Carina och operation hade gått bra

                                           men hon var väldigt trött, pratade med henne i morse och då var

                                          hon pigg som en lärka, på eftermiddagen så ska hon på rötgen

                                          och efter det så får hon åka hem. När jag var ute så passade jag

                                          på att titta efter en vårjacka och kan in tänka er att jag hittade

                                          en jacka som jag gillade så den fick följa med mig hem.

                                                EN
FORTSATT SOLIG OCH FIN DAG TILL ER  

Av Lillis - 6 mars 2012 12:35

                                      Under morgonen när det fortfarande var kallt så passade jag på att

                                      plocka ur frysen och ställa sakerna på balkongen, sen var det bara

                                      att sätta igång och göra rent Kyl och Frys så nu är det avklarat för

                                      den här gången. Men nu går jag bara här och vankar fram och

                                      tillbaka som en osalig ande och väntar på besked från Akademiska

                                      hur operation gått. Har inte tordas att gå ut i fall dom skulle ringa,

                                      jag hoppas inte att väntan blir så lång för då blir jag knäpp.

                                      Slutar mitt inlägg för dagen har ingen ro att sitta här.

                                        EN BRA TISDAG TILL ER OCH TACK FÖR ATT NI FINNS

Av Lillis - 5 mars 2012 12:06

                                Ännu en kall morgon -8 grader var det,solen skiner så fint men tyckte

                                att det var kallt ute. Började min morgon med ett motions pass i

                                tvättstugan. I dag så känner jag mig så orolig och rastlös i dag på

                                morgonen åkte min dotter Carina till Akademiska i Uppsala för att

                                opereras i morgon, och innan jag får veta något så kommer jag att

                                klättra på väggarna. I går på eftermiddagen så var jag hem till Peter

                                skulle se hur det funkade med Carinas katt Kirrie, som ska vara där

                                ett tag. Passade på att ta kort på Peters fiskar, korten blev inte så

                                bra men ni får se dom i alla fall. Klickbilder som vanligt är det.

                              

                                 EN FORTSATT BRA MÅNDAG ÖNSKAR JAG ER ALLA 

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards